Ægløsningstest

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

826 visninger
3 svar
0 synes godt om
1. oktober 2010

Frk.S

Ja, nu må jeg jo indrømme at jeg har købt nogle ægløsningstest. Jeg havde ellers besluttet, at det ville jeg ikke gøre her i starten. Men jeg har også mest købt dem for at se, hvordan det ser ud med ægløsningen her efter p-pille stop - og ikke så meget for at vi kan knalde løs når jeg har ægløsning.

Men de første jeg tog, der var teststregen der, men svagere end kontrol = negativ. Så tog jeg en i dag, hvor der nærmest slet ikke var en test-streg - den var i hvert fald meget svagere end de tidligere. Jeg har taget dem hver dag i nogle dage (faktisk fra før de anbefalede at jeg skulle starte - næsten siden mens. stoppede)

Hvordan skal jeg lige tolke det??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. oktober 2010

Leonora

Frk.S skriver:

Ja, nu må jeg jo indrømme at jeg har købt nogle ægløsningstest. Jeg havde ellers besluttet, at det ville jeg ikke gøre her i starten. Men jeg har også mest købt dem for at se, hvordan det ser ud med ægløsningen her efter p-pille stop - og ikke så meget for at vi kan knalde løs når jeg har ægløsning.

Men de første jeg tog, der var teststregen der, men svagere end kontrol = negativ. Så tog jeg en i dag, hvor der nærmest slet ikke var en test-streg - den var i hvert fald meget svagere end de tidligere. Jeg har taget dem hver dag i nogle dage (faktisk fra før de anbefalede at jeg skulle starte - næsten siden mens. stoppede)

Hvordan skal jeg lige tolke det??

hej

er det din første cyklus efter p pille stop? Hvis ja så skal du bare blive ved med at teste...den skal nok komme men der kan altså gå nogle månder før den bliver regelmæssig...test stregen skal være lige så klar eller mere end control stregen...og det er bedst at teste med morgen urin....

Men lige pludselig er den der

Knus fra mig

Anmeld

1. oktober 2010

Frk.S

Leonora skriver:

hej

er det din første cyklus efter p pille stop? Hvis ja så skal du bare blive ved med at teste...den skal nok komme men der kan altså gå nogle månder før den bliver regelmæssig...test stregen skal være lige så klar eller mere end control stregen...og det er bedst at teste med morgen urin....

Men lige pludselig er den der

Knus fra mig

Nej, det er min 2. cyklus. Det er heller ikke fordi jeg er utålmodig for at den bliver positiv. Som sagt startede jeg tidligt med at teste i forhold til anbefalet. Regner egentlig tidligst med ægløsning i løbet af weekenden her. Men det jeg synes er underligt er, at de første teststreger var tydligere end den fra i dag - men det har måske ikke noget at sige??

Anmeld

1. oktober 2010

betiinsen

Altså jeg stoppede med p-piller i starten af aug. og efter første mens. 4 dage efter begyndte jeg at teste. Synes ægløsningstestene var gode, og ved ikke om de hjalp mig, men blev gravid i første forsøg.

Vil lige sige at det der med at stregen ikke altid er lige tydlig har ingen betydning, det viser hverken og du er tæt på ægløsningsdagen eller langt fra.

da jeg testede kunne teststregen nogle gange være tydligere end andre, og de to dage inden jeg fik ægløsning var de bestemt ikke tydlige ift. andre jeg har oplevet. Så det har igen betydning. først den dag teststregen og kontrolstregen er lige tydlig eller teststregen er tydligere er den god nok. ( vil dog sige at jeg testede om morgenen og der var den ikke god nok, så fik jeg meget udflåd i løbet af dagen og testede så om aftenen og så var den positiv= med ægløsning. SÅ det kan godt komme om aftenen. så ta og test fra dag 9 efter 1. mens dag

Blev lidt langt og indviklet, men ønsker dig held og lykke med det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.