how to do

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

744 visninger
1 svar
0 synes godt om
1. oktober 2010

Alexander&Lærke

Min søn Alexander tog på eget initertiv for godt 3 uger siden mod til at sige at han ikke skulle bruge ble længere, mor her bare bare stolt og det er faktisk gået rigtigt godt. Dog har han haft en del uheld i børnehaven spicelt når de har været ude, vi har hentet ham et par gange hvor han har haft meget våde bukser og med aff i.

Hvilke jeg har været rigtigt træt af og kommenteret når vi skulle gøre dem rene, for det er ikke nemt at gøre bukser rene som der er masser af gammel aff i.

I sidste uge hentet min kæreste ham så og der havde han våde bukser og aff ned af benet som bestem ikke var nyt. Det kommenteret han over for pædagogerne og sagde lidt vredt at de skulle give ham ble på når han skulle ud.

Så har han været syg nogle dage og brugt ble, han har selv sagt at han ville have den på.

Nu vil han så ikke af med bleen igen  

Jeg sagde nede i BH i onsdags første dag efter sygdom at han skulle have ble på når han skulle ud, men pædagogen som jeg snakkede med syntes ikke det var en god ide, han ville bliver forvirret hvis han skulle havde den på og af hele tiden.

Det var jeg nu ikke enige med hende i. For det har virket herhjemme.

De foreslå at vi tog bleen af og at de ville være mere opmærksom på om han havde våde bukser.

Men i går da han skulle have tøj på var bestem ikke med på ideen om at ikke skulle have ble på. Faktisk blev han meget gal og hysterisk og efter vi havde kæmpet med at få underbukser og bukser på, tog han dem selv af og gik ud og tog en ble på.

Så fik han ble på igen. 

Synets bare det er så ærgeligt når nu det gik så fik, men kan godt se i bakspejlet hvad vi/jeg har gjort forkert, jeg har nok ikke skulle snakke for højt om havd jeg syntes pædagogerne skulle have gjort med bukserne med aff i, han har nok følt det var hans skyld, som det bestem ikke har været og så han han nok følt et nederlag hvergang bukserne er blevet våde og ikke ture sige det til pædagogerne.

Men der er vel ikke andet at gøre end at give ham lidt ro med bleen på og så forsøge at tage den igen. og undgå at kommetere våde/aff i bukserne.

Eller skal man holde fast i at han jo ikke bruger ble længer nu der stadig ikke er længe siden.....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. oktober 2010

Kildebakken

Jeg tror nok at jeg ville holde fast i min egen beslutning og ikke lade beslutningen hvile på jeres søns skuldre, på den måde bliver det også mindre svært for ham, hvis uheldet skulle være ude. På den anden side er det jo skønt at han selv kommer med initiativer og jeg ville lige som dig gøre det på en måde, så hans initiativ bliver anerkendt og set. 

Pædagogen prøver nok at give jeres barn ro omkring beslutningen og hun/han ved måske også at bleskiftet vil være en ulempe enten ressource mæssigt eller i forhold til din søns relation til de andre børn, men det virker en smule inkonsekvent, når de så ikke formår at opdage hans uheld. 

Du har i hvert fald nok ret i at det er vigtigt at uheldene ikke bliver noget, der får jeres søn til at føle sig forkert, så jeg ville ikke gøre et så stort nummer ud af det overfor ham. 

kh

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.