er der nogle som ved dette ?(der står en middag på spil)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

828 visninger
4 svar
0 synes godt om
1. oktober 2010

malenes

ja mig og kærsten kom til at side og snakke om

vis nu der en en pige på 17 og en fyr på 20 bliver gravide og de så vil giftes

skal de så søge konge/dronning brev eller skal pige bare have ehnde forælderes aksetp(staved)

jeg mener pige skal have forælder aksept(staves)

og kæresten mener de skal søge konge/dronning brev

er der nogle der ved dette

der står en middag på spil

knus malene

34 uger henne

nu kun 4 uger til vores guldklump kommer til verden ved pks

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. oktober 2010

K.Rehder

Det er stadig noget der skal søges om (kongebrev), og man gør det gennem kommunen.

http://da.wikipedia.org/wiki/Kongebrev

Mange hilsner

Anmeld

1. oktober 2010

Mimic

i skal søge ved kommunen det er dem der i dag står for at udstede kongebrevet  som det hedder ( sakset fra Wikipedia ;

"Kongebrevet udstedes i dag fra kommunen efter gældende lov, som er Ægtskabsloven. Det vil typisk være en forudsætning for indgåelse af ægteskab hvis;

* Den ene af parterne er under 18 år.
   * Gravide piger, som er fyldt 15 år.
   * Par, som har bolig og er ældre end 16 år vil som regel få tilladelse til ægteskab."

Anmeld

1. oktober 2010

malenes

linda: oki er nu ikke  mig der skal bruge kongebrev er over 30 så vis jeg skal giftes bestemmer jeg selv

mig og kærsten kom bare lige til at snakke om det

men tak for jeres svar

knus malene

Anmeld

1. oktober 2010

myprincess

Jeg mener ikke at man skal det med dronnigebrev mere, man skal bare havde forældres underskrift og søge tilladelse ved kommunen. Fandt dette:

Er du under 18 år, må du ikke gifte dig medmindre dine forældre og kommunen tillader det. Du kan printe blanketten Samtykke til ægteskab/registreret partnerskab, som dine forældre skal udfylde og underskrive, hvorefter du skal sende den til din kommune. Hvis dine forældre ikke vil tillade det, kan kommunen i særlige tilfælde give dig tilladelse alligevel.

https://www.borger.dk/Emner/familie-og-boern/parforhold-og-aegteskab/Sider/regler-naar-i-vil-giftes.aspx

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.