Sædefødsel eller kejsersnit?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.738 visninger
10 svar
0 synes godt om
1. oktober 2010

Lisbeth85

Ja, jeg er kommet i den uheldige situation, at jeg skal tage stilling til en af disse fødsler. Der er jo komplikationer ved enhver fødsel, men ved disse to er de da bestemt ikke mindre. Jeg var til vendingsforsøg i dag, men det kunne bare ikke lykkes. Babyen blev ved med at ryge tilbage i samme stilling efter lang tid - øv.

Jeg vil gerne høre om gode links til hjemmesider (Hvis nogen ligger inde med sådan nogen) og så måske hvis nogen har været i samme situation. Hvad valgte I og hvorfor? Personligt er jeg pt. mere til sædefødsel (selvom det er 1. gang), da overlægen derinde mente, at jeg havde en super god 'fødekrop' - er ret høj, og så er babyen heller ikke så stor. Men det ændrer sig jo nok lidt. Fordi man vælger sædefødsel, så udelukker det jo heller ikke et KS, da der kan opstå komplikationer, som gør, at et KS er nødvendigt.

Men kom frisk med nogle af jeres overvejelser eller nogle gode links (... og gerne en solstråle-historie omkring en sædefødsel!)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. oktober 2010

Lisbeth85

Slet ingen herinde, som har erfaringer med det ene eller andet?

Anmeld

1. oktober 2010

Mette Nexø

Lisbeth85 skriver:

Ja, jeg er kommet i den uheldige situation, at jeg skal tage stilling til en af disse fødsler. Der er jo komplikationer ved enhver fødsel, men ved disse to er de da bestemt ikke mindre. Jeg var til vendingsforsøg i dag, men det kunne bare ikke lykkes. Babyen blev ved med at ryge tilbage i samme stilling efter lang tid - øv.

Jeg vil gerne høre om gode links til hjemmesider (Hvis nogen ligger inde med sådan nogen) og så måske hvis nogen har været i samme situation. Hvad valgte I og hvorfor? Personligt er jeg pt. mere til sædefødsel (selvom det er 1. gang), da overlægen derinde mente, at jeg havde en super god 'fødekrop' - er ret høj, og så er babyen heller ikke så stor. Men det ændrer sig jo nok lidt. Fordi man vælger sædefødsel, så udelukker det jo heller ikke et KS, da der kan opstå komplikationer, som gør, at et KS er nødvendigt.

Men kom frisk med nogle af jeres overvejelser eller nogle gode links (... og gerne en solstråle-historie omkring en sædefødsel!)

Jeg fik akut ks da man al for sent i fødslen fandt ud af hun vendte forkert. Så havde ikke rigtig noget valg, da det hele gik lidt stærkt. Føler mig lidt snydt for at ikke at have født hende selv, men fik afvide af jordemoderen at det kunne gå skidt hvis jeg prøvede selv, så er glad for at det endte med kejsersnit, selvom det gik al for stærkt.

Ved ikke om du kan bruge det til noget. 

Anmeld

1. oktober 2010

Lisbeth85

Mette Nexø skriver:

Jeg fik akut ks da man al for sent i fødslen fandt ud af hun vendte forkert. Så havde ikke rigtig noget valg, da det hele gik lidt stærkt. Føler mig lidt snydt for at ikke at have født hende selv, men fik afvide af jordemoderen at det kunne gå skidt hvis jeg prøvede selv, så er glad for at det endte med kejsersnit, selvom det gik al for stærkt.

Ved ikke om du kan bruge det til noget. 

Jamen det kan jeg da Alle erfaringer etc. kan bruges - og tak fordi du ville dele din oplevelse.

Anmeld

1. oktober 2010

<3

har en veninde som to gange har prøvet sædefødsel men som begge gange endte i ks...

JEg ville nok foretrælle pks som jo har en helt anden komplikationshistorik end de akutte. Ganske enkelt af den årsag at der ikke vil være noget akut over det.

Anmeld

1. oktober 2010

sbs78

Lisbeth85 skriver:

Hejsa

Lulle25 inde fra Juli 07 gruppen har født en dreng ved sædefødsel og det gik bare super fint, men det var også 3 gang hun fødte. Jeg har selv fået pks da men 2 datter lå i sædestilling. Jeg ville ikke ture en sædefødsel.

Anmeld

1. oktober 2010

3rollinger

Nu var det ikke fordi jeg fik det store valg, da jeg bor i Spanien og min laege ikke havde planer om at jeg skulle foede selv, da min datter laa med hovedet opad. Der blev ikke forsoegt vending. De goer de ikke hernede.

Men havde jeg haft valget ville jeg alligevel have valgt ks. Det havde jeg faaet foer af andre grunde og det var en fin oplevelse. Og denne gang da det var planlagt var det en endnu bedre oplevelse. Jeg kunne hoere at mens de tog min datter ud spillede de i radioen "oh oh, here she comes, watch out now she'll chew you up, oh oh here she comes, she's a maneater". Saa jeg laa ogsaa og morede mig helt for mig selv, hi hi.

Held og lykke med hvad du nu vaelger.

Anmeld

1. oktober 2010

Siber

ivf fra juli 07 mener jeg også har en eller to sædefødsler bag sig, og det fik også fint!

Jeg selv valgte kejsersnit førstre gang, da lægen ikke anbefalede det når det var første gang. Anden gang fik jeg så vidt jeg husker ikke noget valg.

Jeg har ikke fortrudt mine pks overhovedet, men jeg ved selvfølgelig heller ikke hvad jeg går glip af. Det var to smukke oplevelser!

Knus Siber, der skal have sit 3. pks den 5. nov!

Anmeld

1. oktober 2010

Vidunderligeunger

hej jeg fik foretaget et PKS d. 25 maj i år, også fordi min datter vendte forkert.. 

Jeg var MEGET glad for min beslutning.. var bange i starten, men det var der slet ikke nogen grund til at være, overhovedet!! 

risikoen for aks er ret stor med en Sædefødsel, og der er også så meget andet der kan kommer ind over midt i fødslen, plus læger og jordemødre i dag ikke har samme erfaing i sådan en fødsel, da flere og flere vælger det fra

Anmeld

1. oktober 2010

Mumto3

Jeg har været i samme situation som dig, og efter grundig undersøgelse, besluttede jeg for for en sædefødse. Helt sikkert fraktisk, jeg var slet slet ikke tvivl, da jeg først fik sat mig ind i det.

-men det blev aldrig aktuelt for han vendte sig af sig selv lige inden fødslen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.