Ja, så lykkedes det også for mig, at blive gravid, igen, for tredje gang indenfor et år. Første gang blev det en SA og anden gang var det et vindæg - som nogle af jer måske ved.
Nu krydser jeg fingre for, at tredje gang er lykkens gang. Testen er ihf. positiv. (Obs, hvordan sætter man billeder ind fra ens egen computer ? så vidt jeg kan se, kan man kun sætte billeder ind fra nettet, som man kan linke til ?!)
Nå, men jeg ved faktisk ikke præcis, hvornår jeg har haft ægløsning denne gang, for mit udflåd ændrede sig allerede mandag, tirsdag for 14 dage siden, men ægløsningstesten viste først positiv fredag for 14 dage siden. Så der er lige 5 dages usikkerhed. Så vidt jeg kan læse mig til i fysiologisk litteratur omkring kvindens cyklus og graviditet, så ændrer udflådet sig kun lige et par dage midt i cyklus, hvor det bliver mere sejt og større i mængder og det skyldes at den slimprop, som normalt sidder i livmoderhals åbningen og lukker af, opløses i de to dage, så sædcellerne kan nå op igennem livmoderhalsen. Det skulle ifølge teorien kun være i de dage, man kan blive gravid, og det skulle falde sammen med ægløsningen. Derfor forstår jeg ikke helt, at ægløsningstesten først var positiv fredag, dvs. at jeg først skulle ha ægløsning lørdag eller søndag.
Nogen der ved noget mere præcist om dette ?
Anmeld