Hormoner

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

740 visninger
10 svar
0 synes godt om
30. september 2010

camillakrath

Min svigerinde sagde idag, at symptomerne (kvalme, bumse osv.) var et tegn på at fosteret havde det godt?

Altså at det var sundt at have mange hormoner?

Passer det mon?

Kram!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. oktober 2010

Maria-s

camillakrath skriver:

Min svigerinde sagde idag, at symptomerne (kvalme, bumse osv.) var et tegn på at fosteret havde det godt?

Altså at det var sundt at have mange hormoner?

Passer det mon?

Kram!

Hehe jaaaa det er der nogen der siger. Altså det er rigtigt at når der er hormoner i kroppen, så er der nogen der får kvalme ( er SELV en af dem og havde i 10 uger! RIGELIGT for mig!) men det mener jeg nu er bevist at det simpelthen er fordi der er nogen af os der faktisk ikke har det så super med ded der hormoner...

Jeg må indrømme at jeg tror at alt det her med at "jamen når du har det af lort til, så er det fordi baby bare har det suuuper godt" er noget vi bilder hinanden ind som trøst... Vi er jo nødt til at finde ET ELLER ANDET positivt ved at gå og have det af L.O.R.T. til (og ligne det for den sags skyld ) Jeg har også hørt den "jamen hvis du har meget kvalme under din graviditet, så får du et nemt barn!" hehe jeg må indrømme at alle disse udmeldinger må komme mere eller mindre ind under betegnelsen skrøner.

Men jo det er da rigtigt at hvis du har meget kvalme og får flere bumser end normalt (uden at have ændret dine kostvaner) ja så kan det været et tegn på en øget hormonstigning hvilket jo hænger godt sammen med en graviditet og det 1. trimester

Anmeld

2. oktober 2010

twinboys

Godt spørgsmål....

Anmeld

2. oktober 2010

camillakrath

LIGE præcis.

Jeg har ligget i sengen de sidste 14 dage og har svært ved AL mad. Og jeg plejer ellers at være meget madglad.

Og så tænkte jeg "jamen hvis det er fordi fosteret så har det rigtig godt, så har jeg det som motivation".

Min svigermor har været gravid 3 gange. 2 af gangene gennemførte hun, og der brækkede hun sig og havde det elendigt. Den 3. gang havde hun slet ikke symptomer og det endte med SA.

Og jeg kan faktisk ikke finde svar på mit spørgsmål nogen steder.

Anmeld

2. oktober 2010

AnneBJ

Jeg læste så sent som igår at det desværre bare er en skrøne som nok er "opfundet" forat trøste... kan selvfølgelig ikke finde stedet jeg læste det... Men forstår dig så udmærket- jeg er 16+0 imorgen og kaster stadigop

Anmeld

2. oktober 2010

camillakrath

Ej hvor surt.

Stort

Har du haft det under hele din graviditet?

Anmeld

2. oktober 2010

AnneBJ

camillakrath skriver:

Ej hvor surt.

Stort

Har du haft det under hele din graviditet?

Tak

ja, siden 4 eller 5 uge..

Anmeld

2. oktober 2010

camillakrath

Puhhh

Så krydser jeg virkelig fingre for at det snart er ovre.

Anmeld

2. oktober 2010

Carina1977

AnneBJ skriver:

Jeg læste så sent som igår at det desværre bare er en skrøne som nok er "opfundet" forat trøste... kan selvfølgelig ikke finde stedet jeg læste det... Men forstår dig så udmærket- jeg er 16+0 imorgen og kaster stadigop

Jeg kastede op indtil 2 uger før fødslen.....det var ikke for at skræmme dig  

Håber at du slipper af med kvalmen noget før.

Ang. det med kvalmen er et tegn på at barnet har det godt. På sin vis passer det nok....mange hormoner er jo altid et godt tegn. Men vil så sige at jeg havde monsterkvalme og kastede op hver dag, og jeg fik altså ikke et nemt barn *griner*  så det ville jeg nok kalde en skrøne

Anmeld

2. oktober 2010

camillakrath

PYT med om jeg får et nemt barn.

Bare jeg får et fint og velskabt

Hehe ... Jeg har bestemt mig for at kvalmen er ovre i uge 12

... Men tænkte nemlig også bare at hvis det var et godt tegn, så ville mit barn have det fantastisk med MASSER af hjertelyd

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.