Det med barsel...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

452 visninger
7 svar
0 synes godt om
30. september 2010

Laura.

.. hvordan er det nu lige det er..?

Jeg har bare ingen idé om, hvornår man tager på barsel og hvorlænge den helt præcist varer..

Jeg har termin d. 27 marts.. måske nogen herinde kan hjælpe med mit spørgsmål ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. september 2010

afrobabies

Dk_lady skriver:

.. hvordan er det nu lige det er..?

Jeg har bare ingen idé om, hvornår man tager på barsel og hvorlænge den helt præcist varer..

Jeg har termin d. 27 marts.. måske nogen herinde kan hjælpe med mit spørgsmål ?

Hvis man er indenfor sundheds sektoren, så er det 8 uger før man går på barsel

Anmeld

30. september 2010

merichs

Der er forskellige barselsregler afhængig af hvad du laver til dagligt. Så det "nemmeste" er nok at spørge din chef (hvis du er i arbejde) eller din studievejleder (hvis du er studerende)

Vh Marlene

Anmeld

30. september 2010

Laura.

merichs skriver:

Der er forskellige barselsregler afhængig af hvad du laver til dagligt. Så det "nemmeste" er nok at spørge din chef (hvis du er i arbejde) eller din studievejleder (hvis du er studerende)

Vh Marlene

Jeg havde godt en idé om at det er forskelligt, for hvad man nu laver til dagligt. Men så fik jeg da svar på mit spørgsmål.. mange tak.

Anmeld

30. september 2010

Maja_4000

Men altså .. Der står på den dér hjemmeside at faderen skal meddele arbejdsgiveren hvornår han skal holde orlov 4 uger før - Hvad så hvis man går over tid / føder for tidligt ? :s

Anmeld

30. september 2010

Kildebakken

Du skal melde at du er gravid til din arbejdsgiver mindst 3 måneder før termin tror jeg nok det er. I din ansættelseskontrakt kan du se, hvor mange uger du har før fødsel. Dette er afhængig af den overenskomst, du er ansat under eller den aftale du har med din arbejdsgiver. Hvis der ingen aftale er, har du ret til de lovsatte minimumsregler. Efter fødsel har alle kvinder 12 uger og derefter 32 uger til deling mellem far og mor. Du skal meddele din arbejdsgiver, hvornår du kommer tilbage senest 8 uger efter fødsel. Om du får løn eller rene dagpenge i den sidste periode afhænger også af din overenskomst.

Held og lykke i junglen:-)

Anmeld

30. september 2010

Malthes mor

Kildebakken skriver:

Du skal melde at du er gravid til din arbejdsgiver mindst 3 måneder før termin tror jeg nok det er. I din ansættelseskontrakt kan du se, hvor mange uger du har før fødsel. Dette er afhængig af den overenskomst, du er ansat under eller den aftale du har med din arbejdsgiver. Hvis der ingen aftale er, har du ret til de lovsatte minimumsregler. Efter fødsel har alle kvinder 12 uger og derefter 32 uger til deling mellem far og mor. Du skal meddele din arbejdsgiver, hvornår du kommer tilbage senest 8 uger efter fødsel. Om du får løn eller rene dagpenge i den sidste periode afhænger også af din overenskomst.

Held og lykke i junglen:-)

Blander mig lige: Det er 14 uger efter fødsel alle kvinder har ret til. Og mht til at din mand skal melde hvornår han går fra. Tja den er svær. Her hos os, har vi altid meddelt min mands arbejdsgiver hvornår terminen er. Og så har han ringet ind til arbejdet om morgenen, når jeg havde veer. For at meddele, at nu startede hans barsel. Så tag en snak med arbejdsgiver. De er forholdsvise fleksible iforhold til det.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.