Rejse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

411 visninger
6 svar
0 synes godt om
30. september 2010

camillakrath

Hej tøser,

Har i været ude og rejse, da i var gravide? Eller skal i ud og rejse?

Og hvad med sol og sådan? Skader det?

Min kæreste og jeg havde snakket om at vi skulle afsted i december, men jeg ved slet ikke noget om det?

Hvis der er noget at vide - man er vel lidt usikker som 1. gangsgravid

KRAM!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. september 2010

Kildebakken

Hej Camilla,

Du skal være opmærksom på, at man godt kan få det rigtig rigtig varmt når graderne stiger som gravid. Jeg havde ikke rigtig forstået betydningen af dette, da vi tog til Italien i sommers under hedebølgen. Vi var faktisk nød til at køre hjem igen. Barnet har vist ikke så godt af for høje temperaturer, men jeg tænker at man jo også får børn i de varme lande, så mon ikke det går i en kortere periode?

Man skal heller ikke flyve al for tæt på terminen, de fleste flyselskaber råder gravide på dette område.

Med hensyn til sol kan huden godt blive meget spraglet, fordi pigmentet i huden bliver uregelmæssig på grund af hormoner, så godt med solcreme er en god ide. Det er nemlig ikke sikkert at farveforandringerne nogensinde går væk igen - det er i hvert fald den skræmme historie jeg har hørt.

Ellers skulle der vist ingen problemer være med at rejse 

KH Kildebakken

Anmeld

30. september 2010

camillakrath

Tak for det gode svar

Anmeld

30. september 2010

henh01

Jeg var i Tyrkiet i aug mdr da var jeg vel ca 6 mdr henne og det var virkelig  varmt. Det gav sig selv at jeg ikke kunne være i solen, sad i skyggen eller lå i poolen hele dagen. Jeg tror ikke du skal være bekymret for om baby kan klare det, så længe du lytter til din krop så kan du mærke når du skal trække dig lidt i skyggen. Man må ikke flyve 8 uger før termin, ellers skulle der ikke være nogen problemer

Anmeld

30. september 2010

camillakrath

Årh det lyder godt.

Så tror jeg måske vi vil overveje at tage et sted hen hvor der ikke er så varmt. Men bare at komme afsted og nyde hinanden

Anmeld

30. september 2010

henh01

Jeg ville til enhver tid rejse som gravid igen, bare ikk til tyrkiet mens der er 46 grader i skyggen. Man slapper af på en helt speciel måde og det er jo sidste gang I kan tage af sted uden at have børn. Jeg ville gøre det

Anmeld

30. september 2010

camillakrath

Ja ikke?

Vi synes også det er vigtigt at tage afsted og nyde hinanden og få slappet af, inden livet blir lidt anderledes Tænker at det kun kan være godt for os.

Men tror jeg vil prøve at kigge på nettet, hvor der måske er en temperatur man kan holde ud, der i december

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.