Betina_fra_Als skriver:
Hejza igen,
det er typisk når hun skal rydde op på sit værelse, så har hun 1000 undskyldninger for at slippe.
Hun er også slem til at hugge lillebror sutter, selv om jeg har sagt gang på gang, at det er hun for stor til nu. Det trænger hellere ikke ind.
Når vi går tur, gider hun hellere ikke gå, men vil sidde i vognen, selv om hun sagtens kan gå.
Nogle siger hun er i trods alderen, ja det er hun måske, men det er bare træls at jeg skal sige det så mange gange til hende.
Er vi i byen er hun så sød og gøre hvad andre siger, men bare ikke hjemme.>(>(>(>(
knus fra Betina.
Måske hun bare vil være lille og have alt det lillebror har af ting, opmærksomhed og omsorg.
Har du prøvet at fjolle med det og sige kom her lille baby, nåååhhhrrr, har du fundet en sut, her kan du få den i munden. Nusse hende og putte hende, sætte hende i vognen osv.
Måske har hun bare brug for at behandles lidt som lille engang imellem..:)
Og det der med at rydde op, det kan være MEGET uoverskueligt for dem...så begynder de at lege, kan ikke se hvordan de skal starte osv.
Hvis du rydder op med hende går det nok nemmere og så kan I have en mor datter lege-tid sammen.
Prøv at bede hende om at gøre konkrete ting. Sæt dukkerne på sengen osv...det andet med bare at rydde op kan måske være lidt for abstrakt og ikke konkret nok.
Ved ikke om du kan bruge rådene,....jeg læste engang en god bog, hvori der stod at børn ALTID har en grund...det hjælper at tænke sådan når de gør noget.(L) og så tror jeg det er rigtigt...
Knus..
Anmeld