rejseforsikring hvornår?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.790 visninger
6 svar
0 synes godt om
30. september 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Daniel og jeg kom lige til at sidde og tale om rejseforsikringer og om hvornår de egentlig er nødvendige!

Hvornår er man dækket af det gule sundhedskort og hvornår skal man bruge penge på en forsikring?

Vi har søgt på nettet, men alle selskaber vil jo gerne sælge en forsikring

Er der nogen fordel i at få det blå kort? eller dækker det gule de samme steder? (i europa)

kom frisk...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. september 2010

Moderator

op igen

Anmeld

30. september 2010

ekzunz

30. september 2010

Moderator

Znuzke skriver:

Her kan du læse om det - det er vist nemmere end at begynde  at forklare...

https://www.borger.dk/Emner/sundhed-og-sygdom/sygesikring-og-laegevalg/Sider/rejsesygesikring-eu-sygesikringskort.aspx?

TAK...

Anmeld

30. september 2010

Moderator

Znuzke skriver:

Her kan du læse om det - det er vist nemmere end at begynde  at forklare...

https://www.borger.dk/Emner/sundhed-og-sygdom/sygesikring-og-laegevalg/Sider/rejsesygesikring-eu-sygesikringskort.aspx?

læser jeg det rigtigt når jeg forstår at det gule sundhedskort/sygesikringskort er nok når man rejser i EU, men at det ikke dækker hjemtransport?

Og at man udenfor EU skal tegne rejseforsikring?

undskylder mig med min feberkogte hjerne og lungebetændelse

Anmeld

30. september 2010

ekzunz

Caroline86 skriver:

læser jeg det rigtigt når jeg forstår at det gule sundhedskort/sygesikringskort er nok når man rejser i EU, men at det ikke dækker hjemtransport?

Og at man udenfor EU skal tegne rejseforsikring?

undskylder mig med min feberkogte hjerne og lungebetændelse

Som jeg læser det, så er man sikret hjemtransport når man rejser i norden og ellers ikke.

Og når man rejser uden for EU skal man altid tegne en rejseforsikring - det har man vist altid skulle, eller det har ihvertfald altid været en god ide.

Vi har tegnet en rejseforsikring gennem vores alm. forsikringsselskab. Den koster ikke mere end et par hundrede om året og dækker det hele.

Anmeld

30. september 2010

Moderator

Znuzke skriver:

Som jeg læser det, så er man sikret hjemtransport når man rejser i norden og ellers ikke.

Og når man rejser uden for EU skal man altid tegne en rejseforsikring - det har man vist altid skulle, eller det har ihvertfald altid været en god ide.

Vi har tegnet en rejseforsikring gennem vores alm. forsikringsselskab. Den koster ikke mere end et par hundrede om året og dækker det hele.

sådan forstod jeg det også

super, tak

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.