Lavpunkter i din karriere som mor?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

411 visninger
3 svar
0 synes godt om
30. september 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Vi kan vist alle blive enig om, at der er gode og dårlige mor-dage. Og så er der lavpunkterne, som man med tiden kan grine lidt over. Øjeblikke, hvor man i den grad godt kunne bruge en "ud-af-kroppen"-oplevelse.

Ét af de øjeblikke, jeg husker bedst, er den 2. dag i min søn Gustavs liv (3. barn). Jeg har ikke rigtig sovet hele natten, fordi jeg har ligget og beundret det lille vidunder (og nå ja, ammet en del). Så jeg er godt underskudsramt, og da Gustav sover, og der er ok ro på de to store, ser jeg mit snit til at tage et formiddagsbad. 

Jeg føler mig som et lidt nyere og mere overskudsagtigt menneske, når endda at få børstet tænder og tørret hår og få nyt tøj på! Således optanket med energi går jeg ned ad trappen. Min mand siger inde fra soveværelset, hvor han ligger med Gustav, at svigerfamilien kommer om et kvarter.

Halvt nede ad trappen aner jeg uråd. Der er bemærkelsesværdigt stille. Der er kakaopulver over det af stueetagen, jeg kan se. Marius (2 år og 4 mdr.) har kakao i hele ansigtet, og Klara (5 år) løber rundt med våde klude for at tørre kakaopulver op og redde sin lillebror fra en skideballe. Hun kan jo ikke vide, at vand+kakaopulver+løse tuftede tæpper = dårlig kombination.

Lige i det øjeblik får jeg behov for at sætte mig ned midt på trappen og tude...

Hvad er dit mest mindeværdige lavpunkt i dit mor-liv?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. september 2010

BinaMor

Da gabriella for 2. gang den dag, havde spredt kattenbakken over gulvet og kastet diverse indhold rundt. hun havde fået fat i en tus og tegnet på sig selv overalt og hun slog hunden gentagne gange samt smurte min nylavede kage ud på stol og gulv. alt dette mens jeg havde travlt med min sure og sultne nyfødte pige madelina.

py.. der tudbrølede jeg reten af aftenen og bad til gud om at finde en dagplejeplads til den ældste (hun er hjemme)

og nu har jeg flere gange har glemt hvor jeg har lagt Madelina

avs det er en forskrækkelse der hiver knaster ud

Anmeld

30. september 2010

TbCp

Datteren leger stille på dagplejeværelset og jeg nyder lidt ro....

Så kommer der grin og masser af grin derinde fra....

Hendes barnevognskasse står på gulvet og oppe i sidder tøsen med papir og tusser... der er dog ikke meget tus der har ramt papiret men tilgengæld er det på barn, barnets tøj, barnevognsoverslag, indvendigt i barnevognskalechen osv.....

Og så en omgang tynd mave, løbet ud af bleen og jokket rundt i stuen....

Anmeld

30. september 2010

Lullaby

Da Izabella syntes det kunne være sjovt at dekorere væggen med tusch og eftersom det var lejebolig kom vi af med 10000 til hendes pynt.

Eller da hun hældte mel ud over hele gulvet da jeg vendte ryggen til

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.