Hvordan er jeres dag?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.045 visninger
9 svar
0 synes godt om
30. september 2010

Eliza/lykke

Jeg kunne godt tænke mig at vide, hvordan jeres dag er. Hvad laver I med baby (4-5-6 mrd). Går I i butikker? Leger mest hjemme? Og når I leger, hvad søren leger I så?

Jeg tror ikke, at min pige kan lide at ligge i kravlegården, hun vil hellere sidde op - men kan ikke endnu.

Vi leger meget med stofbleen og mine fingre. Selve legetøjet er hun ikke så vild med. Så hun kan faktisk ikke underholde sig selv, før hun bliver rigtig vred. SÅ mor her har ikke mere end 2 minutter til at hente en kop kaffe eller gå på toilettet.

Tror I, at det kommer hen ad vejen, at de vil synes legetøjet er sjovt? Er det bare en fase, hvor de gerne vil sidde, men ikke kan. De vil gerne lege, men kan ikke rigtig endnu. Osv.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. september 2010

baby2010

Åh stakkels dig - du er stadig i den lidt hårde periode, kan jeg høre. Jeg ved godt det er MEGET forbudt, men jeg gjorde det sgu alligevel en gang imellem (i stedet for at blive sindssyg). Køb en skråstol og lad hende sidde i den og se tv. Bare lige 10 min. hvor du får lidt fred til at spise eller hvad du har brug for.

Hvis intet virker, kan du også køre tur i barnevognen. Jeg ved godt at det er forbudt at sætte babyer op, som ikke selv kan sidde, men jeg gjorde det også i ny og næ alligevel, når jeg ikke kunne holde klynkeriet ud. Så kan hun kigge på verden og få lidt vind i ansigtet.

Julie

Anmeld

30. september 2010

B&J

Eliza/lykke skriver:

Jeg kunne godt tænke mig at vide, hvordan jeres dag er. Hvad laver I med baby (4-5-6 mrd). Går I i butikker? Leger mest hjemme? Og når I leger, hvad søren leger I så?

Jeg tror ikke, at min pige kan lide at ligge i kravlegården, hun vil hellere sidde op - men kan ikke endnu.

Vi leger meget med stofbleen og mine fingre. Selve legetøjet er hun ikke så vild med. Så hun kan faktisk ikke underholde sig selv, før hun bliver rigtig vred. SÅ mor her har ikke mere end 2 minutter til at hente en kop kaffe eller gå på toilettet.

Tror I, at det kommer hen ad vejen, at de vil synes legetøjet er sjovt? Er det bare en fase, hvor de gerne vil sidde, men ikke kan. De vil gerne lege, men kan ikke rigtig endnu. Osv.

min dreng er 6mdr og han sidder selv og ligger p¨å maven triller til rygen og til mave og leger med sit legetøj jeg ELSKER det for jeg kan gå ud og lave mad og spise osv.. uden han skal med..

men vi har bare de båtter inde i stuen han ligger på så han altide  kan høre og næsten se os...

ellers når jeg leger med ham håbber vi kilder ham leger med han legetøj og prøver af få ham til at kravle for han er helt oppe og rokke men han kommer værken frem eller tilbage kommer nok..

Men da han var 4-5 mdr der legede han da også selv men ikke særlig læge for han kunne heller ikke så måtte jeg sætte mig ned ved ham og lege med ham... ellers øver jeg ham i når jeg holder hans hænder selv af side op og stå op og det kan han så nu

Anmeld

30. september 2010

B&J

baby2010 skriver:

Åh stakkels dig - du er stadig i den lidt hårde periode, kan jeg høre. Jeg ved godt det er MEGET forbudt, men jeg gjorde det sgu alligevel en gang imellem (i stedet for at blive sindssyg). Køb en skråstol og lad hende sidde i den og se tv. Bare lige 10 min. hvor du får lidt fred til at spise eller hvad du har brug for.

Hvis intet virker, kan du også køre tur i barnevognen. Jeg ved godt at det er forbudt at sætte babyer op, som ikke selv kan sidde, men jeg gjorde det også i ny og næ alligevel, når jeg ikke kunne holde klynkeriet ud. Så kan hun kigge på verden og få lidt vind i ansigtet.

Julie

nemlig min dreng kom også i skråstolen engang i mellem og han elskede det især når jeg satte musik på han vippede han løs

Anmeld

30. september 2010

Marco2

Nu er det ved at være et stykke tid siden, men derfor kan jeg jo godt fortælle hvad vi brugte dagene på.

Mandag var vi til RytmeRangle. Sådan noget synge/sanglege noget med en masse andre jævnaldrende babyer.

Tirsdag var vi i legestue, ligeledes med andre mødre og deres børn på barsel.

Onsdag havde vi ikke fastlagt noget, så det var nok for det meste hygge hjemme.

Torsdag var det mødregruppe som gerne var stort set hele dagen.

Fredag hygge eller café-noget.

Lørdag babysvømning.

Søndag - familiedag.

Så synes mine dage var godt fyldt op med gode aktiviteter som var tilrettelagt efter at barnet var så lille. 

Til aktiviteter derhjemme kan jeg anbefale bogen "leg med din baby" fra Politikens forlag.

AG

Anmeld

30. september 2010

Eliza/lykke

Hej igen

Den hårde periode er næsten overstået. Men hun gider stadig ikke at ligge lidt selv..... det kommer vel?

Jeg går heller ikke så meget op i det med "regler" om hvornår og hvor længe de må sidde her og der . Jo, vi har en skråstol, og jeg har købt Teletuppies, fordi vores første barn elskede dem - og jeg prøvede igår at lade hende sidder lidt der...... det virkede... jeg tog min fod på skråstolen og vippede den.............. dejligt med en kop kaffe i ro og fred.

Jeg glæder mig bare SÅ meget til, at hun kan det, som en af jeres på 6 mrd kan. Ihhhhhhhhhhh det bliver så sjovt. Men så skal hun i vuggestue og de får al glæden... ha ha ha, nej, jeg henter hende jo tidligt i starten.

Anmeld

30. september 2010

Tdittmann

Her er Anders 4½ mdr. og vi hygger på tæppet med lidt forskelligt legetøj. Lige for tiden skal alt legetøjet rystes så derfor bruger vi kun bløde ting. Ellers så sætter vi Sigurd Barret på CD-spilleren og synger og danser himmelhøj. Så griner og hviner Anders. Ellers så snakker vi meget med babyen der gemmer sig i spejlet. 

Jeg har også en gymnastikbold som jeg lægger ham på og triller frem og tilbage. Anders er ikke så god til at ligge selv højst 2-5 minutter. Men han sover til gengæld 2-3 lure i løbet af dagen som giver mig et lille pusterum. Han sover 2 korte lure og en lang på en 2-3 timer.

Hvis det går helt galt og han bare pylrer så putter jeg ham i Mei Taien og går rundt med ham mens vi "snakker" (jeg fortæller ham hvad jeg laver og hvor vi går hen osv.)

Anmeld

30. september 2010

baby2010

Eliza/lykke skriver:

Hej igen

Den hårde periode er næsten overstået. Men hun gider stadig ikke at ligge lidt selv..... det kommer vel?

Jeg går heller ikke så meget op i det med "regler" om hvornår og hvor længe de må sidde her og der . Jo, vi har en skråstol, og jeg har købt Teletuppies, fordi vores første barn elskede dem - og jeg prøvede igår at lade hende sidder lidt der...... det virkede... jeg tog min fod på skråstolen og vippede den.............. dejligt med en kop kaffe i ro og fred.

Jeg glæder mig bare SÅ meget til, at hun kan det, som en af jeres på 6 mrd kan. Ihhhhhhhhhhh det bliver så sjovt. Men så skal hun i vuggestue og de får al glæden... ha ha ha, nej, jeg henter hende jo tidligt i starten.

Alfred er 6 næsten 7 måneder og han gider ikke rigtig ligge selv... Såeh jeg kan ikke garantere dig, at det sker. Nogle børn er bare selskabspapegøjer, men det kommer dem jo super meget til gode senere i livet....

Anmeld

3. oktober 2010

rikke minimotion

Hej Eliza,

Min datter er nu 1½ år og da hun var helt lille synes jeg også at det kunne være svært at finde inspiration til hvad jeg skulle lave sammen med hende. Og hun er også en lille selskabspapagøje, som gerne vil lege og 'underholdes' hele tiden :-)

Jeg tog kontakt til en børnefysioterapeut og en kiropraktor og sammen med dem har jeg lavet www.minimotion.dk. Sammen med en masse søde børn og deres forældre optog vi 24 lege, som man som forældre kan lave derhjemme sammen med sit barn og som stadig styrker barnets sansemotoriske udvikling.

Idéen er at man betaler for adgang og får hver 2. uge en ny film med en leg, som kan laves hjemme. Det er børnefysioterapeuten, som viser legen på filmen og hun har også skrevet nogle uddybende artikler omkring barnets udvikling, som man også modtager.

Måske er det noget for dig?

Venlig hilsen

Rikke

www.minimotion.dk

Anmeld

4. oktober 2010

Eliza/lykke

rikke minimotion skriver:

Hej Eliza,

Min datter er nu 1½ år og da hun var helt lille synes jeg også at det kunne være svært at finde inspiration til hvad jeg skulle lave sammen med hende. Og hun er også en lille selskabspapagøje, som gerne vil lege og 'underholdes' hele tiden :-)

Jeg tog kontakt til en børnefysioterapeut og en kiropraktor og sammen med dem har jeg lavet www.minimotion.dk. Sammen med en masse søde børn og deres forældre optog vi 24 lege, som man som forældre kan lave derhjemme sammen med sit barn og som stadig styrker barnets sansemotoriske udvikling.

Idéen er at man betaler for adgang og får hver 2. uge en ny film med en leg, som kan laves hjemme. Det er børnefysioterapeuten, som viser legen på filmen og hun har også skrevet nogle uddybende artikler omkring barnets udvikling, som man også modtager.

Måske er det noget for dig?

Venlig hilsen

Rikke

www.minimotion.dk

Tak, det var sødt af dig. Jeg kigger forbi hjemmesiden :-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.