Skal jeg kontakte sundhedsplejesken??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

360 visninger
7 svar
0 synes godt om
30. september 2010

hc=k

Hej piger. Jeg sidder her og kigger på min søns vækstkurve og den er virkelig knækket fra at være over gennemsnit til at være under. Skal jeg kontakte min sundhedsplejeske?

Han er 1½ år og er 79 cm og hvis hans kurve ikke var kvækket skulle han være ca 86 cm.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. september 2010

jlp90

Hvis du er bekymret for ham og at han ikke virker til at være glad og tilfreds, så syntes jeg at du skulle ringe, men børn vokser jo nogle gange i ryk.

Anmeld

30. september 2010

hc=k

jlp90 skriver:

Hvis du er bekymret for ham og at han ikke virker til at være glad og tilfreds, så syntes jeg at du skulle ringe, men børn vokser jo nogle gange i ryk.

Han virker glad og tilfreds, men han er bare så lille synes jeg. Nu her hvor flyvedragterne er kommet i brug bruger han den samme som han fik sidste vinter og den passer perfekt, det er lidt underligt synes jeg for han var 9 måneder da han fik den.

Anmeld

30. september 2010

jlp90

Du kan altid ringe til dem og hører om det er noget du skal være bekymret over. Det ville jeg gøre, så er der ro i sindet

Anmeld

30. september 2010

frk Jensen

hc=k skriver:

Hej piger. Jeg sidder her og kigger på min søns vækstkurve og den er virkelig knækket fra at være over gennemsnit til at være under. Skal jeg kontakte min sundhedsplejeske?

Han er 1½ år og er 79 cm og hvis hans kurve ikke var kvækket skulle han være ca 86 cm.

Min søn er også en bette skid, og han kan også passe han flyverdragt fra sidste år... Han bliver to år om en måned og passer fint str 86 i bukser og 86 i trøjer..

han har en lege buddi som er 1/2 år yngre end min søn og de er lige høje og min søn er mindst..

Jeg tror det kommer lige pludselig med at de bare vokser..

Hvis du føler for det, så få ham tjekket hos lægen..

Jeg har en kusine, hvis datter er knap 80 høj og vejer 9 kg.. hun er over 2 år... Her snakker vi også vækst hormoner med tiden.

Anmeld

30. september 2010

SaNiNa

Hvis du er utryg så ja

men Nicklas er 15 måneder er 72 cm og vejer 8,6 kg han har altid været en del under kurven og jeg bekymrede mig osse meget til at starte med, men nu har jeg lært ikke at kigge på kurven, men om han trives og er glad hvilket han er.

Anmeld

30. september 2010

hc=k

Nu har jeg været nede hos lægen og har fået en tid til Kristopher, han skal måles og vejes og så skal de kigge på hans kurve og se om der er noget.

Jeg regner da ikke med at der er noget, men det er rart at være sikker synes jeg.

Anmeld

30. september 2010

klmf

Umiddelbart synes jeg ikke det lyder alarmerende, hvis han i øvrigt er sund og rask og ser ud til at trives i den bette krop. Oliver er også en kort model og jeg kunne snildt forestille mig at han kan passe hans køredragt næste vinter også... Og dog... Han vokser udaf i stedet for, så han bliver nok for tyk til den Men altså, godt du har fået tid ved lægen, det er så meget bedre at få det set på end at gå og være bekymret hele tiden

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.