Er Ulykkelig, trænger til et skulderklap

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.550 visninger
10 svar
0 synes godt om
30. september 2010

Anonym trådstarter

Vi var til 5 måneders undersøgelse igår, og prinsessen var perfekt, hun kunne alt det hun skulle, vejede og målte det hun skulle. Helt igemmen perfekt.  Bortset lige fra hoved målene, hendes hoved vokser simpelthen for meget.. Så nu skal vi til ekstra tjek den 21 december for at få det målt, hvis det stadig er vokset meget, skal vi på børneafd. og ha det tjekket, måske er der for meget tryk i hovedet..

Gud hvor jeg bare synes der er længe til den 21. december og hvor jeg bare håber alt er som det skal være. Men var jo TOTALT grædefærdig igår da vi fik det at vide 

Andre der har prøvet det..??

Her er målene (ved ikke om man kan sammenligne overhovedet)

Fødsel 35 cm

3 mdr. 40 cm

5 mdr 45 cm

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. september 2010

Mathilde

Hmm har godt nok ingen erfaring, men jeg kan godt forstå at du har det skidt! Jeg ved heller ikke om man kan sammenligne, men her er Celinas hovedmål:

Fødsel: 34cm

1 mdr: 36cm

Godt 2mdr: 38,5cm

9mdr: 45 cm

13mdr 46 cm

Så jeg kan da godt se, at det lyder af meget med 45cm allerede, men Celina er også en lille pige.

Håber alt er som det skal være

Anmeld

30. september 2010

Moar'en

Anonym skriver:

Vi var til 5 måneders undersøgelse igår, og prinsessen var perfekt, hun kunne alt det hun skulle, vejede og målte det hun skulle. Helt igemmen perfekt.  Bortset lige fra hoved målene, hendes hoved vokser simpelthen for meget.. Så nu skal vi til ekstra tjek den 21 december for at få det målt, hvis det stadig er vokset meget, skal vi på børneafd. og ha det tjekket, måske er der for meget tryk i hovedet..

Gud hvor jeg bare synes der er længe til den 21. december og hvor jeg bare håber alt er som det skal være. Men var jo TOTALT grædefærdig igår da vi fik det at vide 

Fødsel 35 cm

3 mdr. 40 cm

5 mdr 45 cm

først en stor krammer

Jeg har desværre ikke selv prøvet det, pånær at Viktors hoved har samme mål som din datters. Vi har altid fået afvide at Viktors hoved var lidt stort, men det fulgte hans egen kurve så det var fint.

Viktors mål

6 uger: 37,5 cm

3 3/4 mdr: 41,5 cm

4 ½ mdr: 44,5 cm

Anmeld

30. september 2010

hc=k

Anonym skriver:

Fødsel 35 cm

3 mdr. 40 cm

5 mdr 45 cm

Jeg har ikke nogen erfaring med undersøgelserne, men jeg synes nu at lægen måske overreagere en smule.

Da min som var til 5 måneders undersøgelse målte hans hoved også 45 cm og der sagde lægen at han havde et stort hoved og ikke andet. Vi jokede bare med det og sagde at så blev han nok klog.

Han har stadig et stort hoved, vi har dog ikke lige målt det siden, men altså jeg har aldrig fået afvide at vi skal have det undersøgt.

Anmeld

30. september 2010

Chamomile

Jeg har ingen erfarringer, men sender dig et stort kram.

Anmeld

30. september 2010

Kamelia

Åhhh der er ikke noget værre end når man skal gå og vente. Jeg synes du skal ringe til sundhedsplejersken og bede hende komme forbi. At måle et barne/baby hovede er faktisk slet ikke så nemt. Hvis ikke det måles præcist samme sted hver gang så er det jo netop at det enten ser ud som om det vokser for lidt eller for meget.

Der kan være stor forskel på hvor de målte ved fødslen og hvor din læge måler nu.

Kan ikke huske hvilken en af mine unger det var, men ved første lægebesøg var hendes hovede krympet.......hæ hæ, mener det var min nr 2 og lægen var meget påståelig. Men jeg ved af prof. erfaring at det er svært, så jeg trak på smilebåndet og sagde at det kom hun nok efter igen.............vi fik ret hurtig ny læge, men det var der nu også andre årsager til!!!

Selvfølgelig skal man være obs på at der ikke er noget galt, men hvis din lille pige er velfungerende, sover godt, spiser fint og ellers er rimelig glad og trives så tvivler jeg meget på at noget er galt. Ved tryk i hovedet skulle man forvente en del gener for din lille pige!

Men bed din SP'er om at komme forbi og se på din datter. Så du kan få lidt ro i sindet.

Knus Kamelia 

Anmeld

30. september 2010

LIZO

zoey har os et stort hoved.. og hun er en lille prut ellers. men lægen nænvte ikke noget om det. gjorde sp hellere ikke..

så tror ikke du skal brkrymre dig..

zoey vokser en del pt. men hendes hoved er gået lidt i stå. så nu passer det hellere lidt mere sammen

Anmeld

30. september 2010

Anonym trådstarter

Åh hvor er i søde allesammen, helt sikkert det har hjulpet lidt på bekymringen.

Nu jeg sidder og tænker over det, så er hun jo altså også vokset 20 cm i højden (fra 50 cm ved fødsel til nu 70 cm) og taget 4,5 kg på (fra 3600 g ved fødsel til nu 8 kg). Så et ellers andet sted ville det da være fjollet hvis hendes hoved ikke var vokset med i farten.

Så håber lægen bare tog det hele lidt for tungt!

Vil ihvertfald ringe til SP imoegen og få et ekstra tjek.

1000 tak for alle jeres svar

Anmeld

30. september 2010

FrkC

Jeg har heller ingen erfaringer, så jeg sender dig også bare et kæmpe  ...

Håber alt er som det ska være !!

Anmeld

30. september 2010

<3

Ja Tjalfe har altså også et grødhoved Og som de andre skriver så er det altså svært at måle et hoved... Glæder mig til at læse hvad din sp siger

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.