Hmmm nu er min yngste baby jo 1 1/2 år, så skal lige skrue tiden lidt tilbage.
Mine unger har lige fra de var små og kunne sidde elsket at vælte tårne, dvs af klodser eller de der bæger der er lavet til at bygge tårn af. De kunne vælte dem igen og igen og igen. Børn elsker jo gentagelser!
Så har vi kigget meget i bøger, dem med tykke sider / sider af stof. Vi har et memory spil i træ med dyr malet på og det har vi brugt meget til alle 3, det har lækre farver og de har kigget meget på dyrene.
Ved 8 mdr plejer jeg også for alvor at sætte ind med babytegn så det bliver en del af dagen/legen.
Borte tit tit og synge for baby er jo også fint i den alder. Gå en tur og sidde og kigge på verdenen i barnevognen eller klapvognen og snakke til barnet om alt det man ser.
OG så mener jeg personligt at det er ok at de sidder selv i løbet af dagen og leger, det er en dårlig idé hele tiden at underholde og aktivere for så lærer de ikke at lege selv.
Jeg har en bog der hedder "Det hele barn" af Søren Bilsøe og den giver lidt ideer til leg og øvelser med baby faktisk helt op til barnet er 4 år.
Men beskæftigelse og leg er jo også at prøve at spise selv i den alder, det sviner, ja, men de hygger sig!!
Håber det gav lidt!
Knus
Kamelia
Anmeld