Fik jeres børn reaktioner på 15 mdrs.vaccine/paraplyvaccine?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Fik jeres børn reaktioner på 15 mdrs.vaccinen/paraplyvaccinen?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

8.197 visninger
12 svar
0 synes godt om
30. september 2010

CamiRon

Ja som overskriften siger:

Fik jeres børn reaktioner på 15 mdrs.vaccinen/paraplyvaccinen?

Min datter fik stikket i går, hvor jeg fik at vide at om en uges tid kunne der komme feber og udslæt. Hun har ikke reageret nævneværdigt ved de tidligere vacciner, men er denne anderledes?

Stem og uddyb gerne hvilke symptomer ungerne fik (eller ikke fik)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. september 2010

Valle81

Hejsa:0)

Min datter er nu 6 år og har aldrig reageret på at få vacciner. Selvfølgelig en knude og lidt rødme ved selve stikket men feber udslæt eller andet, det har hun ikke:0)

Anton er jo kun 6 mdr og har ind til videre fået 2 vacciner som han heller ikke har reageret på overhovedet:0)

Anmeld

30. september 2010

Chamomile

Celina plejer at få feber efter vacciner.

Anmeld

30. september 2010

*Sofie*

CamiRon skriver:

Min datter fik stikket i går, hvor jeg fik at vide at om en uges tid kunne der komme feber og udslæt. Hun har ikke reageret nævneværdigt ved de tidligere vacciner, men er denne anderledes?

Hej med dig

Malou fik sin 15 mdr vaccine for to uger siden. Jeg fik at vide at der kan gå 3 uger før der kommer en reaktion.
Malou havde en lille bitte smule feber for nogle dage siden, men ellers har der slet ikk været noget endnu

Anmeld

30. september 2010

Lise

Simon fik en reaktion en lille time efter stikket. Han hævede op på hals, hænder og i ansigtet og blussede helt op. Jeg var der ikke selv, da jeg var til eksamen den dag, men det var vist ganske voldsomt. Efter et kvarters tid eller sådan noget, var det faldet igen. Men derudover kom der vist ingen reaktion.

Pga hans reaktion skal han have den næste gang, når han bliver fire, under observation på hospitalet.

Anmeld

30. september 2010

Pernilleh

Profilbillede for Pernilleh

Jeg var rigtig nervøs for den og overvejde også om han overhovedet skulle have den.Han har altid reageret meget voldsomt med høj feber på de andre.

Men pludselig gik det op for mig i forgårs at nu var det 1 md. siden,så er man vist over risiko tiden.Ingen reaktion overhovedet!Skønt

Anmeld

30. september 2010

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Lina fik sin for et par måneder siden og hun reagerede ikke på den udover rødme ved stikket

Anmeld

30. september 2010

JustAnotherName

Begge mine har IKKE REAGERET da de fik deres 15-mdr's vacciner.
Til trods for at de ved de andre vaccinationer, fik feber om aftenen/natten, og så blev friske igen i løbet af den efterfølgende dag.
Men INTET ved 15 måneders vaccinerne.

Anmeld

30. september 2010

lauras*mor*

Laura har ikke reageret på dem før 15 mdr's vacc... sådan da.. hun har været ganske lidt varm om aftenen samme dag men ellers intet.. ca 10 dage efter hendes 15 mdr's vacc fik hun udslæt på ryggen og feber.. det var væk sidst på 2. dagen.. hun var som sådan ikke generet af det så det var ikke noget vi bbed mærke i som sådan.. udover at hun selvfølgelig ikke kom i dagpleje.. :-)

Anmeld

30. september 2010

Mor til Frederic og Freya

CamiRon skriver:

Frederic har aldrig reageret på sine... Vi fik at vide at han sagtens 14 dage efter ville kunne få røde hunde og lign..

Men fandt dette;

Mæslinger Fåresyge Røde hunde

Vaccinen indeholder levende, svækket mæslinge-virus, fåresyge-virus og røde hunde-virus.

Barnet skal vaccineres, når det er 15 måneder og 4 år (12 år, hvis barnet pr. 1. april 2008 er ældre end 4 år).

Efter to vaccinationer anses beskyttelsen at vare hele livet.

Efter 1-3 uger kan barnet udvikle feber, irriterede øjne, hoste, udslæt på huden, hævede lymfeknuder og spytkirtler af få dages varighed.

Hos enkelte børn er observeret forbigående gangforstyrrelser.

I meget sjældne tilfælde kan der efter vaccination indtræde komplikationer, som ligner de alvorlige sygdomsforløb, der kan opstå ved selve sygdommene. Disse komplikationer er langt sjældnere efter MFR-vaccination end efter selve sygdommene.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.