Hvad ville i gøre?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

353 visninger
8 svar
0 synes godt om
30. september 2010

Lullaby

Problemet er at min den mindste er syg. Hun var syg igår og jeg meldte egentlig ud at jeg godt kunne komme idag (er lærer) men nu er manden også blevet syg og derfor kan han ikke passe hende. Jeg har forældremøde i aften. Det er ikke min klasse. Jeg er klasselærer men matematiklærer i denne klasse. Desuden er det en sammenbragt klasse hvor jeg har mat i den ene og har ikke noget med den anden at gøre. Forældremødet er for begge klasser.

Nu er mit dilemma om jeg skal sige jeg godt kan komme iaften selvom det vil kræve at jeg skal sørge for hjælp til manden eller om jeg skal fastholde min ret til barnets sygedag også gælder om aftenen? Jeg er meget i tvivl for føler lidt at jeg svigter selvom jeg ved, at jeg bare vil være på i 5 min for så er min del overstået...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. september 2010

Frk. Himmelblå

Godmorgen

Jeg synes, du skal deltage i forældremødet i det omfang, det er muligt. Du kan evt. gå igen efter dit indlæg og aftale med de andre lærere, at du taler først.

Jeg tror, du vil have det bedst med dig selv på den måde. Synes, jeg kan læse ud fra det, du skriver, at du faktisk ikke vil bryde dig om at blive hjemme, - og hvad nytter det så at holde på "sin ret" til det?

Ring/mail til kollega og aftal nærmere!

God bedring med familien 

Anmeld

30. september 2010

Lullaby

SeptemberBaby skriver:

Godmorgen

Jeg synes, du skal deltage i forældremødet i det omfang, det er muligt. Du kan evt. gå igen efter dit indlæg og aftale med de andre lærere, at du taler først.

Jeg tror, du vil have det bedst med dig selv på den måde. Synes, jeg kan læse ud fra det, du skriver, at du faktisk ikke vil bryde dig om at blive hjemme, - og hvad nytter det så at holde på "sin ret" til det?

Ring/mail til kollega og aftal nærmere!

God bedring med familien 

Jo problemet er bare at der 3 kvarter hver vej så det vil sige at jeg faktisk vil være væk 2 timer.

Anmeld

30. september 2010

Carina1977

Hmm nu ved jeg ikke lige hvor syg din mand er, men jeg har da altid kunnet passe mit barn når jeg var syg, også selvom jeg lå med 40 i feber. Tror du ikke din mand kan klare det en enkelt aften?

Anmeld

30. september 2010

SoffiLine

Carina1977 skriver:

Hmm nu ved jeg ikke lige hvor syg din mand er, men jeg har da altid kunnet passe mit barn når jeg var syg, også selvom jeg lå med 40 i feber. Tror du ikke din mand kan klare det en enkelt aften?

Anmeld

30. september 2010

Lullaby

Carina1977 skriver:

Han har roskildesyge så han render på toilettet hver ½ time. Det er faktisk mig der vurderer at det kan han ikke

Anmeld

30. september 2010

Carina1977

Lullaby skriver:

Han har roskildesyge så han render på toilettet hver ½ time. Det er faktisk mig der vurderer at det kan han ikke

Ok det var også derfor jeg spurgte hvor syg han var

Er der ikke andre der kan passe den lille så?

Anmeld

30. september 2010

Lullaby

Carina1977 skriver:

Ok det var også derfor jeg spurgte hvor syg han var

Er der ikke andre der kan passe den lille så?

Der er INGEN andre der kan bruges når hun er syg. Igår skreg hun i 1½ time fordi min mand prøvede at trøste hende..

Anmeld

30. september 2010

Carina1977

Lullaby skriver:

Der er INGEN andre der kan bruges når hun er syg. Igår skreg hun i 1½ time fordi min mand prøvede at trøste hende..

Jamen så er der jo egentlig ikke andet for end at du må melde afbud. Du kunne måske skrive ned, hvad du ville have sagt til mødet, og så kunne en anden lærer fremlægge det.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.