Hård mave..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.422 visninger
11 svar
0 synes godt om
28. juli 2008

Stumpen

Mathilde har nu igen hård mave.. Hun har haft det on and off i korte perioder gennem sine to år og vi plejer at afhjælpe det med sveskemos.. Vi har også prøvet laktulose, men det bryder jeg mig ikke om at bruge på hende!!!!

I tiden -også pga. varmen- spiser hun ikke meget, men hun drikker MEGET og får en god portion sveskemos, men det bløder det ikke op (?)

Nogen der har råd???????

Tørret Abrikos har vi prøvet, men det vil hun ikke spise..
(H) Anja..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. juli 2008

fam.4xc

Caroline har også haft en del med hård mave og kan stadig ha det i perioder, især omkring sygdom hvor der ik blir indtaget det store...

Vi er simpelthen nød til at gi hende lidt laktulose hvis hun ik har haft aff 3 dage... vi har prøvet en gang hvor hun ik havde aff i 8 dage og hun havde det bare skidt, vi måtte gi klux og det blev hun så bange over at hun nu er panisk angst ved feks temperatur tagning, så der skal vi bare ik hen igen....

Derfor bruger vi lakulose i de perioder hvor det er nødvenigt..

Kh Camilla

Anmeld

28. juli 2008

twinboys

Stumpen skriver:

Mathilde har nu igen hård mave.. Hun har haft det on and off i korte perioder gennem sine to år og vi plejer at afhjælpe det med sveskemos.. Vi har også prøvet laktulose, men det bryder jeg mig ikke om at bruge på hende!!!!

I tiden -også pga. varmen- spiser hun ikke meget, men hun drikker MEGET og får en god portion sveskemos, men det bløder det ikke op (?)

Nogen der har råd???????

Tørret Abrikos har vi prøvet, men det vil hun ikke spise..
(H) Anja..

Stop stop stop brug ikke laktulose men snak med jeres læge om movicol junior....Det ødelægger intet og ingen bivirkninger som laktulose...
Laktulose giver også mavekneb...
De giver ikke laktulose på børneafd. mere, men er gået over til movicol... Og den er lige blevet frigivet i Danmark til junior...

Har du spørgsmål så stil dem endelig mine drenge får det fast...

Mvh Majbritt

Anmeld

28. juli 2008

twinboys

fam.4xc skriver:

Caroline har også haft en del med hård mave og kan stadig ha det i perioder, især omkring sygdom hvor der ik blir indtaget det store...

Vi er simpelthen nød til at gi hende lidt laktulose hvis hun ik har haft aff 3 dage... vi har prøvet en gang hvor hun ik havde aff i 8 dage og hun havde det bare skidt, vi måtte gi klux og det blev hun så bange over at hun nu er panisk angst ved feks temperatur tagning, så der skal vi bare ik hen igen....

Derfor bruger vi lakulose i de perioder hvor det er nødvenigt..

Kh Camilla

Stop stop stop brug ikke laktulose men snak med jeres læge om movicol junior....Det ødelægger intet og ingen bivirkninger som laktulose...
Laktulose giver også mavekneb...
De giver ikke laktulose på børneafd. mere, men er gået over til movicol... Og den er lige blevet frigivet i Danmark til junior...

Har du spørgsmål så stil dem endelig mine drenge får det fast...

Mvh Majbritt

Anmeld

28. juli 2008

frk Jensen

Jeg har engang læst et eller andet sted at Kiwi kan gøre noget med hård mave.. men om det virker eller ej, det ved jeg desværre ikke, men muligheden er der da.

Anmeld

28. juli 2008

frk Jensen

Jeg har engang læst et eller andet sted at Kiwi kan gøre noget med hård mave.. men om det virker eller ej, det ved jeg desværre ikke, men muligheden er der da.

Anmeld

28. juli 2008

fam.4xc

Det er skam efter aftale med læge.. det var en sej omgang og der var snak om indlæggelse fordi det tilsidst var blevet psykisk for hende at komme af med noget for det gjorde jo ondt som bare pokker...

Movicol havde ingen effekt her.

Så længe jeg ik skal gi det hver og hver anden dag men blot er obs på aff. mønster ser jeg ingen farersignaler... og vi er helt sikkere på at 1 dag med laktulose 10 ml x 2 dagligt er nok til at afhjælpe hvis der ik er sket noget 3 dage... dette var vi ik da problemet opstod og hun blev mere og mere forstoppet at selv med klux var det svært at opløse... derfor blev vi af læge og børneafd anbefalet laktulose 15 ml x 3 dagligt til aff. langsomt var opløst og vi ku trappe ned.
Nu bruger vi det som sagt kun hvis det er helt skidt... for det hun var igennem den dag skal hun ik udsættes for igen - det lille pus :$
Kh Camilla

Anmeld

28. juli 2008

Kvindemin

Jeg har også selv brugt lactulose, og har ingen problemer haft. Tværdigmod, så har det været bedst for Celina.
Træls med de maveproblemer, det er så synd for dem.

Knus

Anmeld

29. juli 2008

Stumpen

Tak for rådene...Prøver lige kiwierne i første omgang..
(H)

Anmeld

29. juli 2008

Lucky

Hej Anja

Vil bare lige tilslutte mig rådet med kiwier, det virker også herhjemme. Og vindruer, dog i temmeligt store mængder, har også en vis effekt på vores dreng. God bedring med hende!

(H)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.