Svangerskabsforgiftning...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

500 visninger
8 svar
0 synes godt om
29. september 2010

TTM

Kære alle..

Jeg håber der sidder et klogt hoved derude og som er oppe så sent...

Jeg har haft meget hovedpine, ikke som migræne med som når en ridehjelm er for lille. Jeg kan ikke forklare det bedre ... Plus synsforstyrrelser, pletter for øjnene og meget svimmel..

Iflg. min lægesekretær er det jo tydligt et tegn som ikke må skubbes væk som "pyt-nu-med-det" men er alvorligt.. Og et muligt symptom på svangerskabsforgiftning...

Nu har jeg jo så lige googlet det... Men mit blotryk ligger "kun" på 100/60, jeg er ikke fyldt af vand i kroppen... Nogle steder står der man skal være opmærksom på forster-aktivitet (som er dalet en del) me jeg er jo kun 16+6?? Kan man få det så tidligt?

Mit spørgsmål ligger vel mest i;

KAN man få det uden de andre symptomer?? er der nogle som ved noget om det??

Håber der er nogle som svarer....

- Projektbaby nu med håb - bare det biver ved sådan...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. september 2010

Amso

Kære alle..

Jeg håber der sidder et klogt hoved derude og som er oppe så sent...

Jeg har haft meget hovedpine, ikke som migræne med som når en ridehjelm er for lille. Jeg kan ikke forklare det bedre ... Plus synsforstyrrelser, pletter for øjnene og meget svimmel..

Iflg. min lægesekretær er det jo tydligt et tegn som ikke må skubbes væk som "pyt-nu-med-det" men er alvorligt.. Og et muligt symptom på svangerskabsforgiftning...

Nu har jeg jo så lige googlet det... Men mit blotryk ligger "kun" på 100/60, jeg er ikke fyldt af vand i kroppen... Nogle steder står der man skal være opmærksom på forster-aktivitet (som er dalet en del) me jeg er jo kun 16+6?? Kan man få det så tidligt?

Mit spørgsmål ligger vel mest i;

KAN man få det uden de andre symptomer?? er der nogle som ved noget om det??

Håber der er nogle som svarer....

- Projektbaby nu med håb - bare det biver ved sådan...

Tror ikke man behøves alle symptomerne. Jeg har været til lægen på grund af meget hovepine gennem 3 ugers tid, og konentrationsbesvær, og jeg fik en tid til lægen samme dag, fordi de var bange for at det var svanersabsforgiftning. Var så heldig at det "kun" var mit blodsukker der var for lavt, og heldigvis ikke det de frygtede.

Så tror ikke det er en nødvendighed med alle symptomerne, ellers havde min læge vel ikke taget mig ned så hurtigt, og undersøgt mig for alt der kunne undersøges..?

Men med det lave blodryk kan det vel godt være derfor du har de symptomer. Tror de skal tjekke for det hele, ved de fleste uoverensstemmelser i ens gravidtet, så tror ikke du skal være nervøs..  for dig og bebsen

Jeg var i ca. samme uge som dig da jeg var til lægen med det.

Anmeld

29. september 2010

TTM

Jamen hvad tjekker de for??

Er det "bare" blodsukker, blodtryk og om der er liv? eller sender de en vidre til JM eller til scanning??

Anmeld

29. september 2010

Amso

ProjektBaby nu med håb skriver:

Jamen hvad tjekker de for??

Er det "bare" blodsukker, blodtryk og om der er liv? eller sender de en vidre til JM eller til scanning??

Hun tog mit blodsukker, snakkede om min almene tilsand,  tjekkede blodtryk. Skulle lave en urinprøve som hun testede med det samme, og tog blodprøver som hun også tjekkede med det samme. blodprocent og sådan.

Så vidt jeg husker var det vist stortset udfra urinprøven alene hun kunne se jeg ikke havde svangerskabsforgiftning, men du må ikke hænge mig op på det.

Blev ikke sendt videre til JM eller scanning

Anmeld

29. september 2010

TTM

ok, så håber jeg mit besøg hos lægen går lige så smertefrit...

Tak for svarene, jeg fik da lidt bedre og lidt mere viden om hvad morgendagen kan bringe...

Anmeld

29. september 2010

Amso

ok, så håber jeg mit besøg hos lægen går lige så smertefrit...

Tak for svarene, jeg fik da lidt bedre og lidt mere viden om hvad morgendagen kan bringe...

Håber også på det bedste for jer.

Anmeld

5. oktober 2010

TTM

ved ikke om det er godt eller skidt...

Jeg har ikke svangerskabsforgifting...  

Men....

Jeg har istedet stress-relaterede sygdomme..

Fedt.. Eller noget... Ved ikke om det er godt eller skidt, iflg. min læge er det bedre end Ssf men min chef ser ikke rigtig "sygdommen" som noget reelt eller håndgribeligt..

Men men men Jeg har kun 1½ måned tilbage i jobbet.... HELDIGVIS

Anmeld

5. oktober 2010

Frk. Himmelblå

Ironisk nok er dine symptomer præcis mine symptomer på migræne, der er på vej...

Men synes da, du skal blive tjekket for en sikkerheds skyld.

Go' bedring!

Anmeld

5. oktober 2010

TTM

Jeg lider i forvejen af migræne, og mine symptomer er normalt lysfølsom og tab af syn (får 10-15% syn ved migræne-anfald) og heldigvis(!) var det ikke migræne...( Har jo forbud mod og spise de piller jeg plejer og tage, hvis altså jeg ønsker baby lever videre...)

Men ja, det lød som migræne, og havde jeg ikke haft det før var det nok også blevet kategoriseret som det..  

Jo tak, er begyndt og slappe mere af, både hjemme og på jobbet samt min chef har informeret kollegaer om jeg ikke skal presses til arb. opgaver, men derimod selv komme og spørge når jeg er færdig med et projekt... Som vi snakkede om, er det jo bedst for ham jeg kommer på job, også selvom jeg kun arbejder med 70% arbejdskraft.. Bare jeg er der og kan hjælpe til...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.