Først: Albert er 5 uger for tidligt født og er nu 4,5 måned gammel.
Dernæst: Som alle andre forældre, ønsker jeg, at mit barn udvikler så meget som muligt.
Men jeg synes ikke, at der sker det store.
- vi træner på badebolden
- han ligger "på maven" indover ammepuden
- ligger på aktivitetstæppe hvor han griber ud efter de ting, der hænger og kigger på musikdimsen med lys i på tæppet
- bliver hængt på hovedet
- vi synger
- kigger på alt muligt forskelligt
- vi snakker
Træning på bold og maveliggeri sker ikke hver dag, da han i øjeblikket er inde i en muggen periode.
Jeg kan ærligt talt ikke finde ud af, om han lige er kommet ud af et tigerspring, men jeg tror det. Han var gennemtæret af gråd i halvanden uge og for et par dage siden, blev det lidt bedre og han gad lidt mere.
Men han orker ikke så megen stimulans i mere end 10-15 min. af gangen.
Jeg synes, at han kræver lidt mere søvn end for en måned siden og han vil oftere til brystet.
Vi har endnu ikke nogle rutiner og mønstre i hverdagen, da SP'en sagde, at vi skulle gå i gang med det, næste gang hun kommer. Og det er så d.7/10. Dér har hun også info med om fast føde.
Pt. får han bryst og det har jeg tænkt mig at fortsætte med frem til 6-7 mdr's alderen, hvis ellers Albert tillader det.
Nå, synes I, at jeg gør nok? Mangler jeg noget? Han kan ikke rulle fra mave til ryg (og omvendt), han har endnu ikke opdaget sine fødder, og meget meget mere. Han kan egentlig ikke særligt meget og det er helt i orden, hvis det er fordi han er for tidligt født. Men hvis det er fordi jeg ikke stimulerer ham nok til dagligt, så er det jo ikke i orden.
Har I lidt inputs?
Vh, Karina
Anmeld