En der har forstand på arbejdstimer og afspadsering?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8.709 visninger
7 svar
0 synes godt om
29. september 2010

Stumpen

Er der en herinde som har forstand på om man får den afspadsering man har ret til indenfor gog området??

-anja

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. september 2010

mariamiss6

Ja altså hvad mener du?

Du skal jo bare bed om at afspadsere på en given dag, og får du nej, beder du om en anden dag...

Du skal jo afspadsere det, for der er ikke råd til at udbetale det

Anmeld

29. september 2010

Stumpen

mariamiss6 skriver:

Ja altså hvad mener du?

Du skal jo bare bed om at afspadsere på en given dag, og får du nej, beder du om en anden dag...

Du skal jo afspadsere det, for der er ikke råd til at udbetale det

Ikke det jeg mener... Nogen timer er skrevet på min rulleplan som planlagt afspadsering og det var dem jeg ville høre om der er som de skal være...

Anmeld

29. september 2010

JacobsMoar

Hvis du tænker på om du har fået de timer, som du egentlig har optjent, så kommer det an på hvordan aftalen på din arbejdsplads lyder..

Anmeld

29. september 2010

Stumpen

Hmmm, lyder ikke som noget alminde mennekser kan finde ud af

Anmeld

29. september 2010

Malthes mor

For hver time du arbejder om søndagen - optjener du 0,5 time i A9. Så hvis du har en søndagsvagt på 6 timer - optjener du 3 A9-timer. Og det er formodentlig det der står på din vagtplan -kaldet rullende afspasering. Så det ligger fast på din arbejdsplan.

Og derudover optjener du lidt afspasering når du arbejder aftentjeneste. For et par år siden hed det al tjeneste efter kl.17 gav A7, men den er ændret til, jeg mener, at være fra efter kl.14. Men det er ikke ret meget.

Og hvis du pt er på barsel, så optjener du afspasering, men men men det trækker de fra dig igen, når du starter arbejde igen.

Anmeld

29. september 2010

michella88

Stumpen skriver:

Er der en herinde som har forstand på om man får den afspadsering man har ret til indenfor gog området??

-anja

De timer du har arbejdet over, f.eks 6 timer, der skal du lægge halvdelen oveni til afspadsering, altså yderligere 3 timer. Så bliver det i alt 9 timer afspadsering..

Andet eks. 2 timer overarbejde = 3 timer afspadsering..

Anmeld

29. september 2010

Stumpen

Malthes mor skriver:

For hver time du arbejder om søndagen - optjener du 0,5 time i A9. Så hvis du har en søndagsvagt på 6 timer - optjener du 3 A9-timer. Og det er formodentlig det der står på din vagtplan -kaldet rullende afspasering. Så det ligger fast på din arbejdsplan.

Og derudover optjener du lidt afspasering når du arbejder aftentjeneste. For et par år siden hed det al tjeneste efter kl.17 gav A7, men den er ændret til, jeg mener, at være fra efter kl.14. Men det er ikke ret meget.

Og hvis du pt er på barsel, så optjener du afspasering, men men men det trækker de fra dig igen, når du starter arbejde igen.

Forstår nogenlunde tror jeg... Skriver lige til dig privat...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.