Dagplejemor? Hvordan fungere det? :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.000 visninger
9 svar
0 synes godt om
29. september 2010

Maalene

Hej piger...

Er utrolig ked af min nuværende arbejdssituation, men er blevet gravid, så hænger selvfølgelig ud de næste mange måneder...

Mit nuværende uddannelse / arbejde tog jeg i stedet for et sabbatår, og brugte to år, så jeg altid havde noget og falde tilbage på, eller hvad man skal sige...

Elsker børn, og har altid gerne ville være pædagog eller dagplejemor, men da vi bor i hus kniber det med at få økonomien til at hænge sammen, hvis jeg kommer tilbage på SU...

Vi bor i et hus på 252 kvm, så der er jo ekstrem gode muligheder, hvis jeg bliver dagplejemor

Er der nogen af jer som er dagplejemødre, som kan fortælle om præcist hvordan man bliver det og eller kan fortælle alt mellem
himmel og jord omkring det?

Knus fra en lykkelig kommende mor, som er utrolig ked af sit arbejde og ikke har glædet sig til at komme på arbejde i 2 år

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. september 2010

Happiness

Hej søde.

Min mor var dagplejer da jeg var barn, og det nød jeg rigtig godt af

Men en god ide er at hvis I har 2 indgange, at den ene udelukkende bliver brugt til dagplejebørnene. Og at man kan lukke af til jeres private hjem.

Både så man kan skelne privatliv og arb. fra hinanden. Men også så børnenes forældre ikke bare vader ind i dit HJEM. Det var en af de grunde til min mor stoppede, da vi flyttede til et mindre hus, fordi hun følte at de skred ind over hendes privatsvære.

Men det ville ihvertfald være fantastisk for dit kommende barn, at få legekamerater på den konto Jeg blev ikke passet af min egen mor, men når jeg kom hjem, var der tit stadig børn som jeg så legede med

Anmeld

29. september 2010

TbCp

Jeg er privat dagplejer, men har tidligere været kommunal.

Hvilke ting vil du præcis vide?

Jeg har valgt at blive privat af flere årsager. Arbejdstider f.eks. der kan jeg selv bestemme. Jeg har åbent 41 timer om ugen, de kommunale har 48 timer og det kunne jeg ikke få til at hænge sammen i forhold til at bringe og hente min egen datter.

Jeg kan også "nøjes" med 4 børn, hvor de kommunale ofte har et 5, gæstebarn.

Jeg skal så selv finde "mine" børn, men her hvor jeg bor er der mangel på dagplejere så det er intet problem.

Jeg har et seperat værelse til ungerne, men de bruger dog også resten af underetagen.

Anmeld

29. september 2010

Maalene

MaybeMe skriver:

Hej søde.

Min mor var dagplejer da jeg var barn, og det nød jeg rigtig godt af

Men en god ide er at hvis I har 2 indgange, at den ene udelukkende bliver brugt til dagplejebørnene. Og at man kan lukke af til jeres private hjem.

Både så man kan skelne privatliv og arb. fra hinanden. Men også så børnenes forældre ikke bare vader ind i dit HJEM. Det var en af de grunde til min mor stoppede, da vi flyttede til et mindre hus, fordi hun følte at de skred ind over hendes privatsvære.

Men det ville ihvertfald være fantastisk for dit kommende barn, at få legekamerater på den konto Jeg blev ikke passet af min egen mor, men når jeg kom hjem, var der tit stadig børn som jeg så legede med

Heej søde

Ihh... Hvor lyder det bare dejligt...

Det kan jeg godt se kunne være en stor fordel, det har vi heldigvis mulighed for, så de kan godt være vi skal gøre det, hvis/når det bliver aktuelt

Håber sådan det kan lade sig gøre - kan slet ikke holde det andet ud - hænger i - og holder ud, så vores lille bebs har nogle trygge er at komme til verden i

Anmeld

29. september 2010

Maalene

TbCp skriver:

Jeg er privat dagplejer, men har tidligere været kommunal.

Hvilke ting vil du præcis vide?

Jeg har valgt at blive privat af flere årsager. Arbejdstider f.eks. der kan jeg selv bestemme. Jeg har åbent 41 timer om ugen, de kommunale har 48 timer og det kunne jeg ikke få til at hænge sammen i forhold til at bringe og hente min egen datter.

Jeg kan også "nøjes" med 4 børn, hvor de kommunale ofte har et 5, gæstebarn.

Jeg skal så selv finde "mine" børn, men her hvor jeg bor er der mangel på dagplejere så det er intet problem.

Jeg har et seperat værelse til ungerne, men de bruger dog også resten af underetagen.

Det kan jeg godt de er noget af en forskel

Umiddelbart lyder det private jo noget mere tiltalende...

Men hvordan med løn og sådan, hvis man må spørge, er det det samme som de kommunale får, eller hvordan fungerer det?

Og hvordan "finder" man børnene, for de fleste melder sig jo nok bare ved kommunen når de skal finde en vuggestue / dagpleje?

Anmeld

29. september 2010

Pige2009

Maalene skriver:

Hej piger...

Er utrolig ked af min nuværende arbejdssituation, men er blevet gravid, så hænger selvfølgelig ud de næste mange måneder...

Mit nuværende uddannelse / arbejde tog jeg i stedet for et sabbatår, og brugte to år, så jeg altid havde noget og falde tilbage på, eller hvad man skal sige...

Elsker børn, og har altid gerne ville være pædagog eller dagplejemor, men da vi bor i hus kniber det med at få økonomien til at hænge sammen, hvis jeg kommer tilbage på SU...

Vi bor i et hus på 252 kvm, så der er jo ekstrem gode muligheder, hvis jeg bliver dagplejemor

Er der nogen af jer som er dagplejemødre, som kan fortælle om præcist hvordan man bliver det og eller kan fortælle alt mellem
himmel og jord omkring det?

Knus fra en lykkelig kommende mor, som er utrolig ked af sit arbejde og ikke har glædet sig til at komme på arbejde i 2 år

Prøv at skrive til Majbritt med brugernavn twinboys, for hun er også DP-mor

Anmeld

29. september 2010

Maalene

Baagøe skriver:

Prøv at skrive til Majbritt med brugernavn twinboys, for hun er også DP-mor

Arhh, perfekt

Tusind taaak

Anmeld

29. september 2010

Pige2009

Maalene skriver:

Arhh, perfekt

Tusind taaak

Velbekomme Held og lykke med det hele

Anmeld

29. september 2010

Maalene

Baagøe skriver:

Velbekomme Held og lykke med det hele

Tusind tak skal du have

Anmeld

29. september 2010

TbCp

Maalene skriver:

Det kan jeg godt de er noget af en forskel

Umiddelbart lyder det private jo noget mere tiltalende...

Men hvordan med løn og sådan, hvis man må spørge, er det det samme som de kommunale får, eller hvordan fungerer det?

Og hvordan "finder" man børnene, for de fleste melder sig jo nok bare ved kommunen når de skal finde en vuggestue / dagpleje?

Der er plusser og minusser ved både privat og kommunal dagpleje. Jeg kan f.eks ikke tilbyde gæstedagpleje hvis jeg er syg.... tilgengæld kommer der jo så heller ingen gæstebørn her og jeg er lidt billigere end de kommunale.

Jeg sætter selv min pris. Forældrene får et tilskud på 75% af min pris fra kommunen.
Jeg skal så også selv sørge for at betale skat, men det gøres dog nemt ved at kontakte skat og så sender de mig girokort.

Jeg fandt børnene ved at sætte sedler op i brugsen, fakta osv. og så har jeg en hjemmeside hvor der står om jeg har frie pladser. Det har aldrig været et problem at finde børn, og jeg har også flere på venteliste.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.