Graviditetssukkersyge i uge 38 ??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.486 visninger
8 svar
0 synes godt om
29. september 2010

JacobsMoar

Hej alle kloge damer..

Jeg var hos JM igår, og havde sukker i urinen, derfor skal jeg til glukobelastningstest på fredag, der er jeg så 38+0.. Hvis nu jeg har graviditetssukkersyge, hvad gør de så?

- Glemte jo helt at spørge ind til det hos JM, da jeg først tænkte over det da jeg kom ud derfra..

Håber i alle har en dejlig dag

// Karina

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. september 2010

Anja

Jeg var ved jdm for knap 4 uger siden ( var i uge 34) og da var der også lidt sukker i urinen. Jeg havde 3 uger tidligere været til glukosebelastning, så jdm mente ikke der var nogen grund til at jeg skulle det igen.

Hun sagde, at de alligevel ikke ville gøre noget, hvis man får konstateret graviditetssukkersyge så sent i graviditeten. Selvfølgelig skal man så ændre sin kost så den minder om diabetes 2 kost (sukkerfri og fedtfattig og små hyppige måltider) og så ville de tjekke babysblodsukker efter fødslen OG have at man ca 2 mdr efter fødslen får lavet en ny glukosebelastning for at tjekke at sukkersygen har forladt kroppen.

Anmeld

29. september 2010

JacobsMoar

Anja skriver:

Jeg var ved jdm for knap 4 uger siden ( var i uge 34) og da var der også lidt sukker i urinen. Jeg havde 3 uger tidligere været til glukosebelastning, så jdm mente ikke der var nogen grund til at jeg skulle det igen.

Hun sagde, at de alligevel ikke ville gøre noget, hvis man får konstateret graviditetssukkersyge så sent i graviditeten. Selvfølgelig skal man så ændre sin kost så den minder om diabetes 2 kost (sukkerfri og fedtfattig og små hyppige måltider) og så ville de tjekke babysblodsukker efter fødslen OG have at man ca 2 mdr efter fødslen får lavet en ny glukosebelastning for at tjekke at sukkersygen har forladt kroppen.

Tak for hurtigt svar..

Sukkerfrie små måltider.. Hmm - det er jeg vist ikke så god til..

Og så havde jeg jo nok håbet at nogle kunne fortælle at jeg ikke vil få lov til at gå 14 dage over  

Anmeld

29. september 2010

henh01

Bromberg skriver:

Tak for hurtigt svar..

Og så havde jeg jo nok håbet at nogle kunne fortælle at jeg ikke vil få lov til at gå 14 dage over  

Tror måske uden at vide en pind om det, at det kommer an på barnets str om du vil blive sat i gang før tid. Det er noget med at barnet kan have svært ved at regulere sit insulin efter fødslen og derfor skal indlægges på neorolotal, når der kun er 14 dage til termin kan det jo være de vælger at sætte dig i gang

Anmeld

29. september 2010

Anja

Bromberg skriver:

Tak for hurtigt svar..

Altså hvis du HAR det og de vurdere, at barnet er stort, så kan det sagtens være, at de vælger at sætte dig i gang til termin.

Jeg havde det, da jeg ventede min datter og selvom det blev reguleret fint og de ikke vurderede, at baby var kæmpe, valgte de alligevel at sætte fødslen i gang dagen før termin. Det endte så i akut kejsersnit og min datter var "kun" 3600g, så helt alm størrelse.

Anmeld

29. september 2010

Anja

henh01 skriver:

Tror måske uden at vide en pind om det, at det kommer an på barnets str om du vil blive sat i gang før tid. Det er noget med at barnet kan have svært ved at regulere sit insulin efter fødslen og derfor skal indlægges på neorolotal, når der kun er 14 dage til termin kan det jo være de vælger at sætte dig i gang

I langt de fleste tilfælde er babys blodsukker fint, og der sker altså intet efter fødslen.

Anmeld

29. september 2010

henh01

Anja skriver:

I langt de fleste tilfælde er babys blodsukker fint, og der sker altså intet efter fødslen.

ja i de fleste tilfælde, men de kan ende i ret alvorlige situationer. Derfor tænker jeg at de måske vælger at sætte i gang før tid når graviditetssukkersygen først kommer så sent i forløbet og baby er færdigbagt

Anmeld

29. september 2010

JacobsMoar

Anja skriver:

Altså hvis du HAR det og de vurdere, at barnet er stort, så kan det sagtens være, at de vælger at sætte dig i gang til termin.

Jeg havde det, da jeg ventede min datter og selvom det blev reguleret fint og de ikke vurderede, at baby var kæmpe, valgte de alligevel at sætte fødslen i gang dagen før termin. Det endte så i akut kejsersnit og min datter var "kun" 3600g, så helt alm størrelse.

Selvfølgelig håber jeg da ikke at jeg har det.. Men så lidt alligevel, han blev skønnet til 3400 ved JM i går, så han har jo en fin fin størrelse, og tænk lige hvis jeg går 14 dage over termin

Anmeld

29. september 2010

JacobsMoar

henh01 skriver:

Han blev skønnet til 3400 i går, 2½ uge før termin, så det kan man vist godt kalde færdigbagt..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.