Barnedåb.. Hvem skal med??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.819 visninger
7 svar
0 synes godt om
29. september 2010

hc=k

Vores dreng er ikke døbt endnu og til marts bliveer han 2 år. Det har hele tiden været aftalt at han skal døbes, men der har bare ikke været tid til det. Nu har vi så aftalt at vi gerne vil have ham døbt til sommer, så er han så stor at han selv han være med til at fejre det og det er lidt specielt synes jeg.

Vi har ingen erfaring med barnedåb og snakker meget frem og tilbage om hvad vi skal gøre. Vi er i meget god tid, men fordi jeg har ADHD er det bedst at jeg ved præcis hvad der skal ske og jeg skal bruge rigtig lang tid på at vende det i hovedet før jeg rigtig kan forstå det.

Hvem invitere man til barnedåb?
Vi snakkede om at det bare skulle være vores bedsteforældre, forældre, søskende, deres mænd/kærester og så deres børn+ deres kærester.
jeg vil så også gerne have min bedste veninde med for hun betyder virkelig rigtig meget for mig, og det kan min kæreste godt forstå.

Vi vil gerne invitere til kaffe og kage, men er det for lidt??
Skal man diske op med det helt store ??

Hvornår skal man kontakte præsten???

Jeg håber der er nogle der har bare lidt svar for jeg er sådan set lidt lost.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. september 2010

Silas&Mille

Jeg har godt nok heller ikke den store erfaring med barnedåb, da vi ikke har fået barn/børn endnu (kommer først til januar).

Men jeg vil da mene I skal invitere dem I har lyst til at fejre den store dag med. Så hvis det betyder at din veninde skal med... Så skal hun med

Hvad angår mad, så synes jeg kage og kaffe er fint.
Når vi selv skal holde barnedåb bliver det til frokost hvor vi servere brød/pålæg og kage, samt lidt drikke varer. Ikke noget vildt med tre-retters menu her heller.

Anmeld

29. september 2010

Josesmor

Jeg har ikke født endnu, men vi har allerede snakket dåb og hvem skal med

Vi inviterer forældre, min bror + svigerinde, mormor, +mors tante da vi er tætte+ min kærestes 2 fætre + kusine + moster + 2 gode vennepar hvor min veninde skal stå fadder + alle påhæng og børn. Det er 24 personer i det hele. Min kæreste er enebarn og har derfor et meget nært forhold til sine fætre.. Jeg har en mega familie og det ville være alt for meget at invitere alle med. For os er det bare de nærmeste.. Og mht vennepar, kan vi jo heller ikke invitere alle.. Det er dem der er en stor del af vores liv, og lidt mere end bare alm. vennepar

Vi bestiller varmt mad med det hele du ved men der er da andre der før har "nøjes" med kaffebord.. Det kan man vel sagtens

Kirken kan  jeg ikke svare på da jeg selv er lost der

Håber det hjælper dig lidt videre

Knus Sara

Anmeld

29. september 2010

hc=k

Jamen det er nemlig også det jeg har tænkt på. Jeg synes det er rigtig fint med 4 retters mad, men det er bare så dyrt og jeg synes det bliver aaaalt for fint.

Jamen det hjalp da rigtig meget med dit svar

Anmeld

29. september 2010

afrobabies

hc=k skriver:

Vores dreng er ikke døbt endnu og til marts bliveer han 2 år. Det har hele tiden været aftalt at han skal døbes, men der har bare ikke været tid til det. Nu har vi så aftalt at vi gerne vil have ham døbt til sommer, så er han så stor at han selv han være med til at fejre det og det er lidt specielt synes jeg.

Vi har ingen erfaring med barnedåb og snakker meget frem og tilbage om hvad vi skal gøre. Vi er i meget god tid, men fordi jeg har ADHD er det bedst at jeg ved præcis hvad der skal ske og jeg skal bruge rigtig lang tid på at vende det i hovedet før jeg rigtig kan forstå det.

Vi snakkede om at det bare skulle være vores bedsteforældre, forældre, søskende, deres mænd/kærester og så deres børn+ deres kærester.
jeg vil så også gerne have min bedste veninde med for hun betyder virkelig rigtig meget for mig, og det kan min kæreste godt forstå.

Man skal jo sige til kirkekontoret, når man skal have sit barn døbt, og så mener jeg at de finder en dag man skal snakke med præsten.

Anmeld

29. september 2010

NoName

Når i skal medle til Kirkekontoret at i har fået en baby, kan i jo spørge hvor lang tid i forvejen man skal snakke dåb med præsten. Vi gjorde da caroline var 3 uger gammel, da hun skulle døbes 4 dage efter hendes 2mdrs dag.

Vi havde kun den nærmeste familie med, dem som får mest med hende at gøre. oldeforældre, bedsteforældre, fætre og kusiner og onkler og tanter vi var 19 i det hele inkl dåbsbarn

Anmeld

29. september 2010

Svei

hc=k skriver:

Der er ingen regler, så jeg synes I skal gøre præcis som I vil...kaffe og kage lyder da perfekt også for gæsterne så tager det ikke en hel dag.

Vi valgte dem vi havde lyst til at se...

Anmeld

29. september 2010

AnneBJ

Synes da bare I skal vælge dem I har lyst at have med den dag Vi kommer til at være rigtig mange til dåb, men det er fordi vi har store familier. En hurtig hovedregning bringer mig op på 40 gæster - egentlig ville jeg gerne at vi kun var omkring 20, men jeg kan ikke sortere nogen fra, da det er vores forældre, søskende og bedste forældre...

Mht mad - gør som I synes! Jeg synes man kan tillade sig "rigtig meget" til en barnedåb, fordi det i mine øjne er en uformel dag hvor man fejrer barnet!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.