Er det motion nok?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.180 visninger
7 svar
0 synes godt om
29. september 2010

Chewy

Hej med jer,

Jeg har lige et spørgsmål til jer ang. motion. Kan nemlig ikke finde ud af, om jeg burde dyrke mere, eller det jeg gør, er fint nok

I dag cykler jeg 4 km ca. hver dag og går en tur på 30-45 med min hund hver eftermiddag/aften. Derudover svømmer jeg hver onsdag i en time.

Hvad synes I om det? Burde jeg gå i motionscenter også, eller er det fint, det jeg gør?

Jeg er i dag 10+3 og har bare en eller anden frygt for at være for aktiv i løbet af de første 12 uger - også selvom de skriver allevegne at motion er sundt for en gravid. Jeg havde tænkt at indlægge en ekstra gåtur når jeg er hen over de 12 uger.

Hvad gjorde/gør I piger?

Tak fordi I læste med

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. september 2010

Mka

Tror du dyrker rigligt motion Jeg får desværre ikke så meget motion som jeg burde, har fri kl 18  hver dag, så er det svært at rive sig selv op af sofaen efter aftensmad.. desværre...

Anmeld

29. september 2010

Chewy

Ja, jeg er også først hjemme kl. 17 hver dag, men heldigvis har jeg en hunni, der trækker i mig for at komme ud og gå Det er en skøn måde at komme afsted på Så går vi op i skoven og går på brombærrov. Så får vi både motion og vitaminer

Anmeld

29. september 2010

NGE

Det lyder som et udmærket motionsregime - måske kunne der godt være lidt mere på konditions-siden så du er i super form til fødslen (er der fx. en lidt længere omvej, du kan cykle hjem?) - og så skader det jo aldrig at ha' gode muskler i torso - det kan man jo lave noget for derhjemme.

Jeg er en af dem, som var meget aktiv før - og under det meste af graviditeten. 

Jeg cyklede 30 km 4-5 dage om ugen (til/fra arbejde) og red 5 x uge indtil uge 24 ca. Herefter begyndte jeg at kombinere cykel og S-tog, så jeg frem til uge 32 trappede gradvist ned på cykel-km. således at jeg i uge 32 kørte 10 km om dagen -og her var raceren så også blevet skiftet ud med en havelåge pga. maven. Jeg cykler stadig her i barslen - og 10 km. er ingen sag.

Ridningen er først blevet besværliggjort fra uge 30 ca. -hvor jeg måtte droppe at ride bestemte øvelser, fordi mavemuskulaturen ikke kunne følge med. Men det er først her de sidste par uger, at jeg decideret har haft dage jeg ikke kunne ride fordi det føltes ubehageligt- som regel kan jeg give ca. 70% af min normale ydeevne. Mit gæt er, at de sidste 4 uger bliver noget med noget meget stille og rolig træning, for mit vedkommende.

Jeg ligger sikkert over gennemsnittet mht. sportslig udfoldelse - men for mig har det været meget vigtigt at holde kroppen så meget igang som muligt; fordi jeg tror på, at jeg efterfølgende hurtigere kan komme 'tilbage' til normal aktivitet.

Jeg tog ingen særlige hensyn i starten af graviditeten - men fortsatte bare som jeg plejede.

MH Nana

Anmeld

29. september 2010

Elvers

Jeg har altid dyrket meget motion, cykler op til 20 km. om dagen og går til noget der hedder thai-bo 3 gange om ugen, og er faktisk også ved at uddanne mig til instruktør, selvom jeg er gravid... Men jeg var også dødnervøs ,at det ikke var godt at dyrke så meget motion!

Jeg spurgte min jordemoder, om det var ok, når nu min puls også kommer op at ringe på 190 mange gange i løbet af en træningstime... men hun sagde at det var min krop vant til, og så skulle jeg bare blive ved! Problemet kommer først, hvis man har været inaktiv inden graviditeten, og lige pludselig begynder at dyrke meget motion... Så jeg tror helt sikkert at du bare skal blive ved med at gøre, som du altid har gjort! og så tror jeg hellere at du skal indlægge en ekstra gåtur i din motion, end at begynde i fittnesscenter! Men spørg din jordemoder, når du skal derhen første gang

Undskyld det blev lidt langt!

Anmeld

29. september 2010

Leonora

Elvers skriver:

Jeg har altid dyrket meget motion, cykler op til 20 km. om dagen og går til noget der hedder thai-bo 3 gange om ugen, og er faktisk også ved at uddanne mig til instruktør, selvom jeg er gravid... Men jeg var også dødnervøs ,at det ikke var godt at dyrke så meget motion!

Jeg spurgte min jordemoder, om det var ok, når nu min puls også kommer op at ringe på 190 mange gange i løbet af en træningstime... men hun sagde at det var min krop vant til, og så skulle jeg bare blive ved! Problemet kommer først, hvis man har været inaktiv inden graviditeten, og lige pludselig begynder at dyrke meget motion... Så jeg tror helt sikkert at du bare skal blive ved med at gøre, som du altid har gjort! og så tror jeg hellere at du skal indlægge en ekstra gåtur i din motion, end at begynde i fittnesscenter! Men spørg din jordemoder, når du skal derhen første gang

Undskyld det blev lidt langt!

Kunne ikke have sagt det bedre

Kys fra mig til dig din lækre, smækre steg

Anmeld

29. september 2010

Elvers

Leonora skriver:

Kunne ikke have sagt det bedre

Kys fra mig til dig din lækre, smækre steg

Møs til dig, lullu

Anmeld

29. september 2010

Pige2009

Det lyder da som om, du får rigeligt motion!  Jeg spillede selv håndbold 2-3 gange ugentligt helt ind til 24. uge, da jeg var gravid...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.