Det lyder som et udmærket motionsregime - måske kunne der godt være lidt mere på konditions-siden så du er i super form til fødslen (er der fx. en lidt længere omvej, du kan cykle hjem?) - og så skader det jo aldrig at ha' gode muskler i torso - det kan man jo lave noget for derhjemme.
Jeg er en af dem, som var meget aktiv før - og under det meste af graviditeten.
Jeg cyklede 30 km 4-5 dage om ugen (til/fra arbejde) og red 5 x uge indtil uge 24 ca. Herefter begyndte jeg at kombinere cykel og S-tog, så jeg frem til uge 32 trappede gradvist ned på cykel-km. således at jeg i uge 32 kørte 10 km om dagen -og her var raceren så også blevet skiftet ud med en havelåge pga. maven. Jeg cykler stadig her i barslen - og 10 km. er ingen sag.
Ridningen er først blevet besværliggjort fra uge 30 ca. -hvor jeg måtte droppe at ride bestemte øvelser, fordi mavemuskulaturen ikke kunne følge med. Men det er først her de sidste par uger, at jeg decideret har haft dage jeg ikke kunne ride fordi det føltes ubehageligt- som regel kan jeg give ca. 70% af min normale ydeevne. Mit gæt er, at de sidste 4 uger bliver noget med noget meget stille og rolig træning, for mit vedkommende.
Jeg ligger sikkert over gennemsnittet mht. sportslig udfoldelse - men for mig har det været meget vigtigt at holde kroppen så meget igang som muligt; fordi jeg tror på, at jeg efterfølgende hurtigere kan komme 'tilbage' til normal aktivitet.
Jeg tog ingen særlige hensyn i starten af graviditeten - men fortsatte bare som jeg plejede.
MH Nana
Anmeld