jeg forstår det ikke :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. september 2010

Minmio

camsko88 skriver:

Hmm ringer til JM imorgen

Har du så fået en helt fast dato nu?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. september 2010

Matsør

Profilbillede for Matsør
Jeg overlevede fordi ilden i mig brændte stærkere end ilden omkring mig

Øøøhhhh.... For det første: hvis du er 15+4 i dag, og regner 15 uger og 4 dage tilbage, har du haft sidste mens første dag omkring midten af juni - hvordan kommer maj ind i billedet? Æl vil så have ligget ca. 14 dage efter, så du er muligvis blevet gravid i slutningen af juni...

Hvorfor snakker du om 42 uger? En graviditet regnes fra sidste mens første dag og 40 uger frem (+/- til NF-scanning). Tager du din terminsdato og regner 40 uger tilbage, og derefter to uger frem, har du et meget godt bud på, hvornår du har haft ægløsning og dermed er blevet gravid.

Gav det mening?

Anmeld

28. september 2010

Amso

jeg har fået det til den 18- marts også.. Jeg har termin d. 12 februar og er 20+3 henne idag. Så gik jeg 5 uger frem for min termin jeg har fået ved scanninger. og så minusset en dag fordi det faktisk var 4 uger og 6 dage fra min termin.

Og fik så d. 18 marts. Har din jm ikke givet dig noget terminsdato, eller din læge.

Anmeld

28. september 2010

camsko88

cmks2007 skriver:

Øøøhhhh.... For det første: hvis du er 15+4 i dag, og regner 15 uger og 4 dage tilbage, har du haft sidste mens første dag omkring midten af juni - hvordan kommer maj ind i billedet? Æl vil så have ligget ca. 14 dage efter, så du er muligvis blevet gravid i slutningen af juni...

Hvorfor snakker du om 42 uger? En graviditet regnes fra sidste mens første dag og 40 uger frem (+/- til NF-scanning). Tager du din terminsdato og regner 40 uger tilbage, og derefter to uger frem, har du et meget godt bud på, hvornår du har haft ægløsning og dermed er blevet gravid.

Gav det mening?

hov er mig der er helt gal på den maj = marts

havde fået at vide at jeg skulle regne 42 uger tilbage fra termin

men ja det gav helt fint mening tusind tak

Anmeld

28. september 2010

Matsør

Profilbillede for Matsør
Jeg overlevede fordi ilden i mig brændte stærkere end ilden omkring mig

Bare i orden - en graviditet regnes altid som 40 uger. Den dag du har termin er du 40+0. Men man kan så gå op til 2 uger over tiden, så man når 42+0 - men de skal ikke regnes med i beregning af termin

Anmeld

28. september 2010

louise8723

cmks2007 skriver:

Bare i orden - en graviditet regnes altid som 40 uger. Den dag du har termin er du 40+0. Men man kan så gå op til 2 uger over tiden, så man når 42+0 - men de skal ikke regnes med i beregning af termin

hehe sad også lige og undrede mig over hvorfor hun regnede 42 uger hehe

Anmeld

28. september 2010

Amso

mit indlæg lød nok forvirrende.. Jeg er idag 20+3 og du er 15+4. Jeg har termin den 12. februar og regnede derfor 4 uger og 6 dage frem, da jeg er det længere henne end dig.

På det grundlag får jeg d. 18 marts.. hvis det var mere forståeligt.. Du har termin d. 18 marts. udover det ved jeg og kan ikke finde ud af hvordan man regner det ud... smiler.

Anmeld

28. september 2010

camsko88

Amso skriver:

mit indlæg lød nok forvirrende.. Jeg er idag 20+3 og du er 15+4. Jeg har termin den 12. februar og regnede derfor 4 uger og 6 dage frem, da jeg er det længere henne end dig.

På det grundlag får jeg d. 18 marts.. hvis det var mere forståeligt.. Du har termin d. 18 marts. udover det ved jeg og kan ikke finde ud af hvordan man regner det ud... smiler.

hehe det var skam helt forståligt, havde bare fået at vide af en at man skulle regne med 42 uger

Anmeld

28. september 2010

Amso

camsko88 skriver:

hehe det var skam helt forståligt, havde bare fået at vide af en at man skulle regne med 42 uger

det har jeg aldrig hørt noget om i hvert fald. men så er der da ikke noget at sige til du bliver forvirret..

Anmeld

28. september 2010

BetonSlotsPrinsesserne

camsko88 skriver:

er idag 15+4

og har sat lidt og regnet på hvornår ca jeg blev gravid. hvis jeg tager 42 uger fra min termin er det omkring den 28 maj så passer det med de 42 uger, men så passer det ikke med at jeg er 15+4 idag HJÆLP..
så burde jeg ha termin den 1 april istedet for den 18 marts.
hvordan udregnes det?

Er det ikk kun 40 uger man er gravid?? :-S Eller husker jeg forkert??

Men har lige været på en side hvor man kan regne det hele ud, og den sagde:

Du er blevet gravid- 25. juni'10
Er 15+4 uger henne
Og der er 171 dage tilbage

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.