Hund i sofaen...!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.997 visninger
9 svar
0 synes godt om
28. september 2010

Amso

Hej i herlige hunde-ejere..

Min hund går i sofaen, og er ved at være godt træt af det.  Hun har aldrig måttet komme i sofaen, men om natten sniger hun sig derop alligevel. Har enkelt gange fået tagt hende i det og sendt hende ned derfra, men ellers når hun at smutte ned inden vi får slæbt de trætte ben ned af trappen. Er træt af alle de hundehår, og at vi næsten skal støvsuge vores sofa hver dag. Den er af stof og hendes hår nærmest "klæber sig til den". ( vil jo gerne have vi kan sidde godt uden at have hår over alt.)

Hun er ikke en hund der laver ballade ellers, og har aldrig ødelagt noget som helst.  Hun har en dejlig hundekurv med en masse goe bløde tæpper. Og er en dejlig livlig hund, med et godt sind både for andre dyr, børn og voksne. Hun er 2 år.

Er der nogen der kan give mig nogen råd jeg kan prøve af.

Hilsen Anne-Mette en snart desperat hundeejer..

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. september 2010

Jones

Prøv at stille nogle store papkasser op i sofaen så hun ikke kan være der når I går i seng. Så vænner hun sig til at der ikke er plads til hende. Ellers prøv at lægge jer på lur og når hun tror I ikke er der og hopper derop så kast noget der larmer efter hende - ikke så det rammer hende, bare så hun får et stort chok og forbinder det at hoppe op i sofaen med at der sker noget ubehageligt. Det kan f.eks. være en dåse med nogle mønter og tape rundt om. Det er vigtigt at hun ikke ser det er jer der kaster den, for så lærer hun bare at hun ikke må gøre det når I er der, men at der ikke sker noget når I ikke er der.. og det er jo det der er hendes problem lige nu

Anmeld

28. september 2010

Jones

I kan også prøve at gå ned om natten når hun ligger i sofaen, og så tage hende over i hendes kurv og når hun så ligger roligt i den så giv hende en godbid og ros hende. Lad være med at skæl hende ud når hun ligger i sofaen, bare ros hende når hun ligger pænt ovre i kurven om natten. Gør det nogle nætter i træk, så skal der nok ske noget. Og så er det selvfølgelig vigtigt at hendes egen seng/kurv er mindst lige så komfortabel som sofaen, ellers er det jo klart at hun hellere vil ligge der

Anmeld

28. september 2010

Amso

Vi har prøvet med stole i sofaen for noget tid siden, men bliver træt af at slæbe de store tunge stole frem og tilbabage hver eftermiddag og hver morgen. Men papkasser er selvfølgelig det lettere

Det med den forskrækkende lyd, lyder da som noget der skal afprøves..  Vil da i hvert fald overveje det og snakke med min bedre halvdel om, så vi er enige inden vi begynder et nyt prjekt.. 

Og tak for svar

Anmeld

28. september 2010

Pia.

Amso skriver:

Hej i herlige hunde-ejere..

Min hund går i sofaen, og er ved at være godt træt af det.  Hun har aldrig måttet komme i sofaen, men om natten sniger hun sig derop alligevel. Har enkelt gange fået tagt hende i det og sendt hende ned derfra, men ellers når hun at smutte ned inden vi får slæbt de trætte ben ned af trappen. Er træt af alle de hundehår, og at vi næsten skal støvsuge vores sofa hver dag. Den er af stof og hendes hår nærmest "klæber sig til den". ( vil jo gerne have vi kan sidde godt uden at have hår over alt.)

Hun er ikke en hund der laver ballade ellers, og har aldrig ødelagt noget som helst.  Hun har en dejlig hundekurv med en masse goe bløde tæpper. Og er en dejlig livlig hund, med et godt sind både for andre dyr, børn og voksne. Hun er 2 år.

Er der nogen der kan give mig nogen råd jeg kan prøve af.

Hilsen Anne-Mette en snart desperat hundeejer..

Sådanne to bavianer har jeg også - altså som går i møblerne .... to store labber...

Jeg var også godt træt af det så jeg fandt ud af hvis jeg lagde puderne ned - jeg har store Alabama stof møbler så rygpuderne er meget store - så kunne de ikke ligge der ordenligt så det hjalp... ellers skubbede jeg sofabordet helt op til så det ikke var så nemt for dem at komme der op...

Knus Pia.

Anmeld

28. september 2010

Amso

Jones skriver:

I kan også prøve at gå ned om natten når hun ligger i sofaen, og så tage hende over i hendes kurv og når hun så ligger roligt i den så giv hende en godbid og ros hende. Lad være med at skæl hende ud når hun ligger i sofaen, bare ros hende når hun ligger pænt ovre i kurven om natten. Gør det nogle nætter i træk, så skal der nok ske noget. Og så er det selvfølgelig vigtigt at hendes egen seng/kurv er mindst lige så komfortabel som sofaen, ellers er det jo klart at hun hellere vil ligge der

ja det kunne også være en god ide.  Har gjort en hel del for at hendes egen kurv skal være super god.. Går sygemeldt med en brækket fod, så kunne nok klare at stå op nogen gange om natten. Hvis ikke hun får hørt vække uret inden.. Men det finder jeg jo ud af.

Anmeld

28. september 2010

Amso

Pia. skriver:

Sådanne to bavianer har jeg også - altså som går i møblerne .... to store labber...

Jeg var også godt træt af det så jeg fandt ud af hvis jeg lagde puderne ned - jeg har store Alabama stof møbler så rygpuderne er meget store - så kunne de ikke ligge der ordenligt så det hjalp... ellers skubbede jeg sofabordet helt op til så det ikke var så nemt for dem at komme der op...

Knus Pia.

jeg har også store hynder, så det kræver jo ikke meget lige at tippe dem ned så de fylder godt.? det var også en mulighed. Sofabordet er prøvet, men hun er sku en kvik hund. Om hun så skal ligge klemt skal hun nok komme derop.. hehe

Anmeld

28. september 2010

Happiness

Det gjorde mine forældres hund også. De prøvede at ligge "slumretæppet" ned i hundens kurv... Det hjalp, nok noget med duften af jer. Så havde de 5 tæpper som de skiftede imellem... Måtte vaske tæppet ca hver 5. dag, da hunden ikke længere kunne lugte dem, men så havde de jo slumret med et andet tæppe imens... Så havde de det at give den... Det er bare en ide at have flere tæpper, så de ikke blev tyndslidte af vaskemaskinen...

Anmeld

28. september 2010

Pia.

Amso skriver:

jeg har også store hynder, så det kræver jo ikke meget lige at tippe dem ned så de fylder godt.? det var også en mulighed. Sofabordet er prøvet, men hun er sku en kvik hund. Om hun så skal ligge klemt skal hun nok komme derop.. hehe

Ja hun lyder klog - men prøv engang med puderne... det er da et forsøg .... ellers må sidste løsning være at lukke af til stuen kan I det... ?

Anmeld

28. september 2010

Amso

Pia. skriver:

Ja hun lyder klog - men prøv engang med puderne... det er da et forsøg .... ellers må sidste løsning være at lukke af til stuen kan I det... ?

nej vi kan desværre ikke lukke stuen af. Det er midpunktet i vores lille hus.. Så er der kun tilbage at hun skulle være i vores lille gang, men det er også synd når hun ellers ikke splitter noget ad. heller ikke da hun var hvalp har hun ødelagt noget. så det syntes jeg ikke hun fortjener..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.