Er jeg helt forkert på den? (lidt langt)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

435 visninger
4 svar
0 synes godt om
28. september 2010

Anonym trådstarter

jeg vælger at skrive som ano, da jeg ikke ønsker at hænge den anden part ud.

Men sagen er den at jeg havde en "veninde" der er psykisk syg, og derfor ikke kan se ud over sin egen næse tip. jeg har i længere tid følt at hun havde behov for at ophøje sig selv i mit selskab, og har derfor taget lidt afstand til hende. vi er flere i vennekredsen der har følt at hun er en belastning, men vi har selvfølgelig været flinke ved hende. nå men manden var så til mande aften, hvor hun var kommet, og så havde han lige fortalt lidt om, at jeg ikke var så glad for hende, som hun troede. dagen efter får jeg så en sms om hvad det nu var for noget, og jeg svarede hende selvfølgelig, og gav hende et eks på hvad jeg var ked af (vi har stramt økonomi, og ud af det blå sendte hun en sms om at hun havde købt en pony til sin søn, hvilket jeg følte var lidt at "rob it in my face") og det endte så ud i at jeg bare var jaloux, og at jeg ikke var velkommen i hendes hjem mere.

nu sidder je så og tænker på, om jeg er forkert på den, fordi jeg har det som jeg har, og om jeg bare skulle have ladet som ingenting, og bare lade hende glide ud af mit liv lige så stille?

Hvad siger i skønne kvinder? er jeg skør og jaloux eller?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. september 2010

1977

Profilbillede for 1977

Altså lige det eksempel med hesten...ja så sys jeg du er lidt forkert på den. Hvis hun er glad for sit køb og gerne vil dele sin glæde med dig (som hun tror er en veninde), så ville jeg da også blive sur over den besked. Er der ingen der må fortælle jer at de købt noget, fordi jeres budget er stramt?

Men ellers vil jeg sige du skulle tage en snak med hende. Hvis hun ikke ved hun gør noget "forkert" har hun jo ingen mulighed for at lave om på det.

Anmeld

28. september 2010

Anonym trådstarter

Jeanne skriver:

Altså lige det eksempel med hesten...ja så sys jeg du er lidt forkert på den. Hvis hun er glad for sit køb og gerne vil dele sin glæde med dig (som hun tror er en veninde), så ville jeg da også blive sur over den besked. Er der ingen der må fortælle jer at de købt noget, fordi jeres budget er stramt?

Men ellers vil jeg sige du skulle tage en snak med hende. Hvis hun ikke ved hun gør noget "forkert" har hun jo ingen mulighed for at lave om på det.

ja jeg kan godt se det med hesten, men det var ikke så meget at hun havde købt, men at den bare kommer uden en indledning, men bare en besked ud af det blå. jeg havde intet haft imod det hvis det havde startede med hvordan går det hos jer, nu skal du hører hvad vi har agtig. hvis du fordtår? Men det var bare den der gjorde at jeg fik nok. der er selvfølgelig andre ting, men når man nævner bliver hun vred, fordi hun ikke kan se fejlen i det, og ikke tager mine følelser for gode vare

Anmeld

28. september 2010

1977

Profilbillede for 1977
Anonym skriver:

ja jeg kan godt se det med hesten, men det var ikke så meget at hun havde købt, men at den bare kommer uden en indledning, men bare en besked ud af det blå. jeg havde intet haft imod det hvis det havde startede med hvordan går det hos jer, nu skal du hører hvad vi har agtig. hvis du fordtår? Men det var bare den der gjorde at jeg fik nok. der er selvfølgelig andre ting, men når man nævner bliver hun vred, fordi hun ikke kan se fejlen i det, og ikke tager mine følelser for gode vare

Stadig - tag en snak med hende. Og sig at hun også skal være en veninde for dig, hvis du skal være det for hende

Hvis jeg har købt noget jeg er glad for/stolt af, ja så starter jeg heller ikke med hvordan går det. Så bliver det med "ihhh se hvad jeg har købt" Og så regner jeg da med at veninder bliver glade på mine vejne

Anmeld

28. september 2010

LIZO

altså dte med hesten forstå jeg ikke helt..

jeg kan da godt finde på at skrive at jeg har købt noget lækkert til ungerne til min søster som hellere ikke har super mange penge eller venninder.. uden at skrive andet.. og de gør det samme.. så kan jeg ikke helt se det forkerte i.. 

vi har været i en periode hvor vi hellere ikke har haft super mange penge. men hvor min venninde har fortalt at hun har købte sindsyg meget hummel tøj. eller nyt legetøj til hendes datter. og aldrig har jeg set negativt på det fordi jeg ikke selv har haft penge..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.