Smide X´erne ud af livet???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

487 visninger
9 svar
0 synes godt om
27. juli 2008

Doktor Doolittle

Hola chicas

Jeg har en veninde, der er enebarn og vant til at bestemme ;) Hun er blevet skilt efter en del års ægteskab. Nu forventer hun vi alle smider hendes X-mand totalt ud af vores liv, vi må heller ikke maile med ham, have ham på Facebook eller lignende.
Jeg synes ikke det er fair. I og med hun valgte ham som sin mand tog vi ham til os, han blev også vores ven. Jeg kan ikke få over mit hjerte at smide ham ud af mit liv "blot" fordi de er blevet skilt, uden at det skal misforstås, for selvfølgelig er det alvorligt at blive skilt. Jeg vil gerne være med til aldrig at tale om ham mens hun er der, men jeg og især Michael vil gerne stadig holde kontakten til ham.

Hvad ville I gøre?

(H) fra Tina

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. juli 2008

M&F&C

Bevare kontakten - og forklare hende det. Hvis hun så afskriver jer pga det, så kan man jo tænke lidt over hvor god en ven hun er. Og det er jo ikke fordi i ikke respektere deres brud - i er jo allerede "gået med til" ikke at snakke om ham mens hun er der. Jeg synes bestemt ikke der er noget forkert i at holde kontakten med ham.
Dog kender jeg jo ikke årsagen til bruddet, og vil bestemt heller ikke blande mig i det. Men tror det hun ikke kan finde ud af, er om i "vælger side" .. Hvilket i selvfølgelig ikke gør - men det er nok det der bekymre hende. :)

Anmeld

27. juli 2008

Becks

Nu er jeg jo ikke så erfaren igen inden for det område :D
Men jeg ville holde kontakten med ham, også selvom det ville koste en sur veninde, hun vil komme til og forstå det en dag, men kunne forestille mig hun er i en fase nu, hvor hun føler I alle skal "blive skilt" med ham, fordi hun blev det. Hun vil komme til og forstå det en dag, selvom hun ikke kan nu...

Knus den uerfarene :D(H)

Anmeld

28. juli 2008

MorCamilla

MaleneP skriver:

Bevare kontakten - og forklare hende det. Hvis hun så afskriver jer pga det, så kan man jo tænke lidt over hvor god en ven hun er. Og det er jo ikke fordi i ikke respektere deres brud - i er jo allerede "gået med til" ikke at snakke om ham mens hun er der. Jeg synes bestemt ikke der er noget forkert i at holde kontakten med ham.
Dog kender jeg jo ikke årsagen til bruddet, og vil bestemt heller ikke blande mig i det. Men tror det hun ikke kan finde ud af, er om i "vælger side" .. Hvilket i selvfølgelig ikke gør - men det er nok det der bekymre hende. :)

ENIG :)

Anmeld

28. juli 2008

Kvindemin

Jeg er måske modsat der, men jeg ville vænne den. Tænk hvis man selv havde det sådan? Så ville jeg netop være den gode veninde, og sige. Okay - jeg stopper med at 'snakke' med ham, men at (Michael) gør, det er hans valg - de er jo mænd. Men prøv at se det fra en andens synsvinkel, jer der har en del jalouxi, kan måske følge mig? ER SELV MEGET JALOUX, så måske det bare er mig der er noget galt med :$ Forestil jer, at 'et par' var gift, og du netop var den mand, der fandt sammen med en 'nyskilt' kvinde. Manden skulle møde familien, nære venner og lign. Men vedgud om x manden ikke stadig er en del af deres liv. Så vil jeg som mand ikke føle mig respekteret. (eller som kvinde) Og kan godt forstå hvis din veninde, heller ikke føler sig respekteret. Jeg har det lidt på samme måde. For min svigerfamilie >( - snakker sq næsten daglig med Henriks X - kone. Det er for mig heeelt forkert. Forestil jer, at det var jer selv ? :) Mange knus herfram- og det er slet ik ment negativt :D

Anmeld

28. juli 2008

Doktor Doolittle

[citat][f][småt]Chritinap skriver:[/småt][/f] Jeg er måske modsat der, men jeg ville vænne den. Tænk hvis man selv havde det sådan? Så ville jeg netop være den gode veninde, og sige. Okay - jeg stopper med at 'snakke' med ham, men at (Michael) gør, det er hans valg - de er jo mænd. Men prøv at se det fra en andens synsvinkel, jer der har en del jalouxi, kan måske følge mig? ER SELV MEGET JALOUX, så måske det bare er mig der er noget galt med :$ Forestil jer, at 'et par' var gift, og du netop var den mand, der fandt sammen med en 'nyskilt' kvinde. Manden skulle møde familien, nære venner og lign. Men vedgud om x manden ikke stadig er en del af deres liv. Så vil jeg som mand ikke føle mig respekteret. (eller som kvinde) Og kan godt forstå hvis din veninde, heller ikke føler sig respekteret. Jeg har det lidt på samme måde. For min svigerfamilie >( - snakker sq næsten daglig med Henriks X - kone. Det er for mig heeelt forkert. Forestil jer, at det var jer selv ? :) Mange knus herfram- og det er slet ik ment negativt :D[/citat] Jeg forstår udmærket det du skriver og det lyder bestemt ikke sjovt med din mands X >( Jeg vil lige nævne at min venindes skilsmisse var noget de blev enige om, således ingen dårlige vibrationer imellem dem men de var bare vokset fra hinanden og har ingen børn sammen, heldigt nok. De blev skilt for 2 år siden, og jeg har ikke set eller talt med hendes X siden, kun haft internet-kontakt med ham helt sporadisk. Egentlig forestiller jeg mig at venskabet med ham glider helt ud med tiden, jeg ser bare intet galt i en perifer kontakt med ham. Det er hende, der har kigget på min Facebook og set hendes X er min ven derinde, og så har hun bedt mig om at afbryde kontakten helt. Det synes jeg personligt er en anelse emsigt. Jeg kan også være mægtig jaloux men mener, vi bliver nødt til i vores parforhold at acceptere, at vores partner har haft et liv før os. Min kæreste har stadig kontakt til nogle af sine gamle veninder, der er oven i købet gudesmukke nogle af dem, og det var svært for mig i starten. Jeg valgte dog at åbne vores hjem for dem, og nu er de også nogle af mine rigtig gode veninder, på den måde er jalousien overfor dem forsvundet. Jeg har også kontakt til et par X´er, hvilket min kæreste også accepterer, så længe det ikke tager overhånd. (H) fra Tina

Anmeld

28. juli 2008

Jan9e D

Hej Tina.

Her lidt fra en der har /er i det. ;)

Da Jan (min x) og jeg gik fra hinanden, var det da naturligt at vores fælles venner forblev fælles venner. (læs her mange af dem var faktiks hans venner)

Fx. Så havde en af hans venner rund fødselsdag, og vi var begge inviteret med til en kæmpe fest. Det havde vi det begge fint med, men desværre var det min weekend og kunne ikke få hende passet.
Men de har da inviteret mig og min nye kæreste til påskefrokost, så de kunne lære ham at kende. Vi ses også af og til uden min ex.

En anden ven har jeg været til koncert med, og mødes da også over en øl af og til.

Jeg vil da være ked af ikke være en del af vennekredsen "bare" fordi vi ikke længere er et par. Men jeg tror da en af grundene til at det kan lade sig gøre er at vi har et godt forhold til hinanden. Og tager vores kampe når vi er alene eller over telefonen.
For der er jo en grund til at vi engang flyttede sammen og fik vores ønskebarn. At det så ikke gik i længden, jaaaa det er jo hvad det er. Men for mig óg min ex er det vigtigt at vores barn kan mødes sammen med venner og familie, sammen med far og mor.

Så det jeg ville frem til ville jeg ikke vælge den ene fra frem for den anden, men måske skal din veninde bare ha lidt tid til at vende sig til den nye situation.

Ja det blev vist noget roddet, men jeg håber du trods alt kan finde hoved og hale i det ;)

(H)(H)(H) Jannie

Anmeld

28. juli 2008

Kvindemin

Ja okay, så ser jeg nok også lidt anderledes på det? Eftersom alt er fint, og ikke en konflikt - skilsmisse, hvis du forstår. Så kan jeg nok heller ikke se det store problem. Mht jalouxien - stor respekt til, at i kan det hos jer. Gid det var os. Jeg er så jaloux :( Syntes ikke du skal slette ham fra din facebook. Men lad os så sige, at hun fandt en anden mand - som måske var meget jaloux, eller som jeg - ikke føler sig respekteret, eftersom de tætte snakker med x mand el. x kvinde. Så havde jeg nok, til den tid, valgt at slette små ting som på Facebook og lign. Siger det kun fordi jeg ved hvordan det er, og er jo selv i det 'dilemma'. (H) :) - Christina

Anmeld

28. juli 2008

Sabby

MaleneP skriver:

Lige mine ord

Anmeld

28. juli 2008

Monique

Jeg ville helt klart holde kontakten. At veninden så ikke kan acceptere det er jo så bare hendes problem, hun behøver jo ikke være til stede når han er der eller omvendt. Da min kæreste (mine børns far) og jeg i sin tid gik fra hinanden i nogle måneder forblev vores fællers venner også stadig fælles venner. Syntes at det var dejligt at de ikke bare droppede mig bare fordi vi gik fra hinanden. Sys det er noget mærkeligt noget og droppe den ene ven bare fordi den anden ikke vil have at man snakker med han eller hun's X.. Bare fordi deres forhold ikke fungere gør det jo ikke dem mere dumme eller noget.. Hvis i forstår

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.