Amme+flaske...hvordan?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

392 visninger
4 svar
0 synes godt om
28. september 2010

Sky

Hejsa

Vi har et ønske om at vores barn skal ammes, men pga en række forskellige omstændigheder, er det nødvendigt også at kunne give flaske regelmæssigt - måske en gang om dagen eller lign.

Hvis man forudsætter at amningen går som den skal, hvordan kommer man så igang med flasken? - er der nogen der har erfaring med det?... Giver man bare 1-2 gange om dagen med flaske helt fra begyndelsen af eller?

Håber på nogle gode svar

Sky 34+2

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. september 2010

serinasmor

hmmm ...

mener at have fået at vide at hvis du gerne vil amme skal du amme fuldt i 14 dage for at mælken løber ordentligt til... og så derefter tror jeg godt du kan introducere en flaske en gang om dagen

Anmeld

28. september 2010

LISBETH:-)

Da jeg aldrig har haft mælk nok, har jeg både ammet og givet flaske i 4 mdr nu. Hun bliver så vidt muligt ammet, og et par gange i løbet af dagen får hun en flaske.

Jeg har ikke haft nogen problemer med at hun har afvist brystet. Hun tager gerne begge dele. Men det er jo risikoen, altså at de afviser brystet da mælken kommer nemmere ud af en flaske.

Anmeld

29. september 2010

Sky

Mange tak for jeres svar

Vi må prøve os frem og se hvad der fungerer for os så

Sky 34+3

Anmeld

29. september 2010

klmf

Vi havde også en kombi på et tidspunkt, hvor vi mættede ham med flasken efter han ammede eller kun gav flaske. Han var stadig glad for brystet, men du kan godt se at han måske afviser brystet, fordi det kræver ikke den samme indsats at få mælken ud af flasken. Vi endte med kun at give flaske, men det var andre omstændigheder der gjorde det, for Oliver var god til begge ting.

Held og lykke med det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.