Anonym skriver:
Hvad sagde jeres vægt da i var i uge 25?
Jeg spørger fordi at min allerede siger +10-11 kg, og det synes jeg virkelig lyder til at være meget, ALT for meget? Inden jeg blev gravid lå mit bmi på 19, jeg spiser sund og varieret kost, så jeg forstår ikke helt. 
Det er jo meget forskelligt hvor meget man tagre på, men man siger selve graviditeten, dvs barn, fostervand, osv er ca de 8-10 kg. men vand i kroppen vejer jo også, hvis man har det, og mange tager på, men har så hørt flere også taber det igen under amningen.
Hvis du bare spiser sundt og varieret, tror jeg da helt sikkert kiloerne er reelle nok, og tror bestemt ikke der er noget at bekymre sig over, føler du alligevel du har behov, kan du jo evt snakke med din læge, om i kan gøre noget for at du ikke risikere at tage meget på i den sidste del.
men synes da det lyder meget almindeligt, da jeg læste i min graviditetsbog, under tror dte var uge 15 eller 16 at de fleste på det tidspunkt, ca har taget 2½-8 kg på.
Selv var min bmi på ca 30-33 da jeg blev gravid, og har ikke rigtig taget nogt på, men har så også lidt meget af kvalem og opkast, og kan generelt ikke spise så meget af gangen.
Held og lykke med det hele 
Anmeld