Til grin kan man altid blive :D

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

800 visninger
10 svar
0 synes godt om
28. september 2010

1977

Profilbillede for 1977

Jeg har nu for 4 gang på 10 år måtte ringe i min bank for at få en ny pinkode til mit hoplakort Til stor fornøjelse for min bankrådgiver. Som han så pænt formulerede det "altså Jeanne....jeg kan se du brugte kortet i fredags, hvordan kan du så glemme koden til tirsdag?" Jow ser du - hmmmmmm - det ved jeg faktisk ikke Men jeg har ikke den ringeste anelse om hvad koden er, jeg er fuldstændig blank Gad vide hvad jeg har skulle huske, der har skubbet min pinkode ud af hukommelsen?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. september 2010

Shoppingmor

Hehe ;-) Det lyder vildt, jeg har aldrig selv oplevet noget lignende!

Anmeld

28. september 2010

Gyllibik

Hi hi, har  også prøvet det med at være helt blank. Man prøver virkeligt, men kan intet huske Meeenn for mig plejer det at komme igen.

Anmeld

28. september 2010

Pia.

Jeanne skriver:

Jeg har nu for 4 gang på 10 år måtte ringe i min bank for at få en ny pinkode til mit hoplakort Til stor fornøjelse for min bankrådgiver. Som han så pænt formulerede det "altså Jeanne....jeg kan se du brugte kortet i fredags, hvordan kan du så glemme koden til tirsdag?" Jow ser du - hmmmmmm - det ved jeg faktisk ikke Men jeg har ikke den ringeste anelse om hvad koden er, jeg er fuldstændig blank Gad vide hvad jeg har skulle huske, der har skubbet min pinkode ud af hukommelsen?

ååå hvor jeg kender det....

skriv det ind i din mobil som et telefon nummer - altså de sidste 4 sifre er koden (så er der ingen der regner det ud) og så kald kortet for kurt eller hvad der falder dig ind at kalde det griner.... sådan har jeg gjort med en del koder nu - skriver det som et alm. telefonnummer og de sidste 4 er dem jeg skal bruge...

Anmeld

28. september 2010

Nemesis

Pia. skriver:

ååå hvor jeg kender det....

skriv det ind i din mobil som et telefon nummer - altså de sidste 4 sifre er koden (så er der ingen der regner det ud) og så kald kortet for kurt eller hvad der falder dig ind at kalde det griner.... sådan har jeg gjort med en del koder nu - skriver det som et alm. telefonnummer og de sidste 4 er dem jeg skal bruge...

hihihi det har min far også gjort.

Fx er moster Karen = mastercard

Vicevært = visakort

jeg selv bruger en kodehusker og sjovt nok så springer koden mig altid i øjnene selvom jeg står helt svedt og tænker SHIIIIT jeg er blank.

:-) Sisse

Anmeld

28. september 2010

frk Jensen

Jeanne skriver:

haha... Det gjorde jeg også den anden dag...

Stod i super best med min søster og handlede og hun stikker mig hendes dankort for at jeg kan betale for hendes vare da hun lige snakker i telefon... jeg har MANGE gange fået hendes kode og lige pludselig kunne jeg ikke huske den.

Godt min søsser kunne sin kode, ellers havde det være noget helt skidt hvis hun var gået ud af butikken eller andet..

Anmeld

28. september 2010

Pia.

ladydan1 skriver:

hihihi det har min far også gjort.

Fx er moster Karen = mastercard

Vicevært = visakort

jeg selv bruger en kodehusker og sjovt nok så springer koden mig altid i øjnene selvom jeg står helt svedt og tænker SHIIIIT jeg er blank.

:-) Sisse

Så er jeg ikke den eneste med en kurt i telefonen "Dan Kurt" er Dankort her...

he he...

man glemmer det i hvert fald ikke sådan lige...

Anmeld

28. september 2010

AnneBJ

Jeg har også "Onkel Dan" i min telefonbog....

Anmeld

28. september 2010

oo

hæhæ, Søren stod en dag nede i bageren og havde smovset sig til 14 kager (ca) og da han så tog kortet frem blev han helt ligbleg og sagde "jeg kan overhovedet ikke huske min kode"  men tanken om al den kage han gik glip af fik åbenbart sat gang i hukommelsen for lige pludselig kom det alligevel bagerdamen fortalte så, at det samme var sket for hendes mor for nylig da de var på shopping i New York - hun kunne bare SLET ikke genkalde sig koden, hvor nederen er det lige?! I New York!!

Anmeld

28. september 2010

SussieThyssen

Jeg har også altid haft problemer med koder, telefonnumre og alle mulige andre tal, man går og skal huske.
Og hvis jeg endelig gør det, husker dem altså, så har jeg som regel en eller anden underlig måde at gøre det på, som ingen overhovedet kan se hoved eller hale på.
Tag nu min datters cpr nr. Hendes er 1426, det husker jeg ved at politiets nummer i gamle dage altid var 1448, men det er det så ikke. Inde i mit hoved hedder det:
Datter, cpr=politi, 20 ned 0g yderligere 2 fra altså 1426
Mærkeligt som hjernen fungerer.

Jeg har i mange, mange år ikke kunnet huske de 4 sidste i min mands cpr.
Gang på gang har jeg måttet ringe til ham og spørge:
- Pusling, hvad er det nu....?
Indtil han blev så træt af det at han gav et af vores oftest brugte benzinkort sine cifre som pinkode.
Og voila...nu kan jeg huske det LOL

Der er også nogle talkombinationer, der ganske enkelt "smager godt" i ens hukommelse. De lægger sig bare ind med det samme, og andre hvor den hjernemæssige logik simpelthen står af.
Alt i alt, så kan jeg egentligt ikke fordrage tal.
Jeg sidestiller dem med opvask, torsdage og den slags. De er et nødvendigt onde, som den lille hjernemand på første sal aldeles ikke har tid eller lyst til at beskæftige sig med. For der er jo så meget andet, der er meget morsommere.

Kærligst
Sussie

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.