Forskellig reglsæt??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

418 visninger
1 svar
0 synes godt om
28. september 2010

Skytten0111

Har for et par dage siden oprettet en tråd - Brug for hjælp ! hedder den.

Så dette er lige en efterfølger...

Jeg har nu været til tjek hos lægen igen (igår) hvor mit blodtryk stadig var for højt. Det skal lige siges at jeg var hos lægen i lidt over 1 time, og fik målt blodtrykket 4 gange og alle gange var det for højt. De beslutter så at sende mig på skejby sygehus til tjek - Med tjek mente lægerne en scanning, blodtrykstjek og urintjek. Men jeg får kun målt mit blodtryk og tjekket min urin.

På skejby sygehus kom jeg så ind i et hvilerum og sidde i 20 min, og fik målt min hvilepuls, som var 92 (det sidste tal)

På skejby siger de så at blodtrykket er fint, men så kan jeg ikke lade være med at undre mig, fordi at jeg hos min jordemoder og hos lægen har fået fortalt, at hvis det sidste tal er over 90, er det for højt.. -og det i grunden var en af årsagerne til at de sendte mig på skejby.

Jeg spurgte selvfølgelig (sygeplejesken??) på skejby, hvordan det kunne være at jeg havde fået et afvide hos min læge og jordemoder, og de sagde noget helt andet??

Hendes svar var At de har forskellige retningslinier??? Hmm tænker jeg så..

Nå men mit spørgsmål må til jer så være,

*Har i oplevet noget lignende? Hvor lægen og jordemoderen var enige om en ting, og de på sygehuset sagde noget andet??

Føler mig lidt fustreret inden i, fordi jeg med god grund ikke rigtig ved hvad jeg skal forholde mig til.. !!

Tak fordi du læste med..

Knus Heidi

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. september 2010

Marco2

Hej.

Har ikke oplevet det med forskellige retningslinier, men har lige været hele turen igennem med det høje blodtryk.

Jeg fik målt højt blodtryk hos egen læge som henviste mig til Skejby. Der blev det også målt og var for højt.

Jeg skulle så i en lille uge selv måle det derhjemme og så tale med en speciallæge fra Skejby igen.

Og når jeg målte det hjemme var det fint. Skulle så til efterfølgende samteal på skejby for 2 uger siden og havde der atter målt det inden og det var stadig fint.

Så lån et blodtryksapparat ved din læge og tag selv dit blodtryk 3 gange dagligt i hvile.

Du skriver at din hvilepuls var 92. Det er ikke det sidste tal i en blodtryksmåling.

De to tal der bliver målt ved en blodtryks måling er det diastoliske tryk og det systoliske tryk. Din hvilepuls har intet med dit blodtryk at gøre. 

Det systoliske må helst ikke være over 140 og det diastoliske må  helst ikke være over 90.

Så mon ikke dit blodtryk har været fint som du har fået oplyst. Ellers er min erfaring at de er meget obs på det da dit barn ellers risikerer ikke at få næring nok.

Så mon ikke bare du har set på hvilepulsen og ikke dit blodtryk?

AG

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.