Scanning for ægløsning - har du prøvet det?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.662 visninger
5 svar
0 synes godt om
28. september 2010

malenemusen

Efter at jeg har fået konstateret forhøjet prolaktin niveau, er vi også så heldige at min mand har fået testet hans små soldater, og oddsene er åbenbart ikke med os

Hvor normale sædceller lever i op til 48 timer, så lever min mands maks 24 timer, det betyder at vi præcist skal ramme ægløsningen, for at være heldige at få noget ud af det.

Min læge har endnu ikke fundet ud af hva vi skal gøre ved mit prolaktin niveau, men min mands læge anbefaler at vi får en gynækolog til at scanne mig regelmæssigt for at finde min ægløsning - men så er det bare lige mit spørgsmål er:

Hvordan scanner han for det? Er det invendigt eller udvendig scanning?

Øv hvorfor skal det være så svært at få et lille drømmebarn?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. september 2010

mortilfreja

malenemusen skriver:

Efter at jeg har fået konstateret forhøjet prolaktin niveau, er vi også så heldige at min mand har fået testet hans små soldater, og oddsene er åbenbart ikke med os

Hvor normale sædceller lever i op til 48 timer, så lever min mands maks 24 timer, det betyder at vi præcist skal ramme ægløsningen, for at være heldige at få noget ud af det.

Min læge har endnu ikke fundet ud af hva vi skal gøre ved mit prolaktin niveau, men min mands læge anbefaler at vi får en gynækolog til at scanne mig regelmæssigt for at finde min ægløsning - men så er det bare lige mit spørgsmål er:

Det er hekt sikkert en indvendig scanning.. Skal selv til gynækolog i november da jeg producerer for meget androgen..

Anmeld

28. september 2010

Snefnug1984

Det er en indvendig scanning. Er dog ikke lige blevet scannet for at se ægløsning, men har prøvet en vaginal scanning et par gange. Man mærker ingenting udover når lægen lige fører scanneren op, men det er ikke ubehageligt.. Har altid syntes at blufærdigheden var den værste

Anmeld

28. september 2010

malenemusen

Åhh sommetider hader jeg bare at være kvinde - at ligge der med spredte ben, for at de kan undersøge en....... forfærdeligt synes jeg bare.

Men hva gør man ikke for at få sin egen lille guldklump.

Anmeld

28. september 2010

oo

det er en indvendig scanning, og det er sådan at en ægblærer skal have et bestemt mål (ca 18 mm) før den brister og dermed sender ægget afsted i "ægløsning" - og æggene vokser med ca 2 mm om dagen, så på den måde kan de følge udviklingen og ramme næsten præcist. alternativt kan de sætte dig i en hormonbehandling hvor du danner lidt flere end 1 æg og så kan de igen følge dig på ovennævnte måde og når du så er lige ved at være der, så kan du tage en ÆL sprøjte der udløser din ægløsning, så det rimelig præcist rammer ægget på vandring. og så skal sædcellen og ægget "bare" finde sammen, vandre ned i livmoderen og grave sig fast

Anmeld

28. september 2010

MF<3

malenemusen skriver:

Det er en invendig scanning. Det tager næsten ingen tid. Jeg blev selv scannet hver 12 dag, fordi min ægløsning ikke var normal.

Held og lykke med det!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.