Hvordan skal jeg forholde mig?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.441 visninger
13 svar
0 synes godt om
28. september 2010

Steph_Laurits

Jeg skriver her et indlæg i håb om at andre har stået i samme situation og måske ved noget

Når man holder på p-piller fordi jeg skal på minipiller, kan mens'en så godt komme for sent? (har altid taget p-piller og intet problem haft, men må ikke længere få piller med østrogen i pga. migræne piller)

Er idag d. 28/9 gået 4 dage over tid (ifølge beregninger fra sidste mens på p-piller) og tog en test i lørdags som viste negativ. Har normalt smerter et par dage inden min mens kommer hvilket jeg ikke har/har haft endnu hvilket undrer mig da jeg aldrig plejer at gå over tid.

Min kæreste og jeg har i perioden her uden p-piller haft sex, og derfor kan der jo måske være en minimal chance. Men testen er negativ, og mens'en er ikke at spotte nogen steder - kun noget grumset hvidt udflåd af og til

Spørger så nok dumt: hvordan skal jeg lige forholde mig til det hele?

Er det p-pille stoppet der gør det eller er mit HcG bare ikke "stærkt nok" endnu?  

Håber nogen har oplevet det samme eller måske bare ved noget!

Kærligst StephanieJ (der er meget rundt på gulvet)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. september 2010

Pige2009

StephanieJ skriver:

Jeg skriver her et indlæg i håb om at andre har stået i samme situation og måske ved noget

Når man holder på p-piller fordi jeg skal på minipiller, kan mens'en så godt komme for sent? (har altid taget p-piller og intet problem haft, men må ikke længere få piller med østrogen i pga. migræne piller)

Er idag d. 28/9 gået 4 dage over tid (ifølge beregninger fra sidste mens på p-piller) og tog en test i lørdags som viste negativ. Har normalt smerter et par dage inden min mens kommer hvilket jeg ikke har/har haft endnu hvilket undrer mig da jeg aldrig plejer at gå over tid.

Min kæreste og jeg har i perioden her uden p-piller haft sex, og derfor kan der jo måske være en minimal chance. Men testen er negativ, og mens'en er ikke at spotte nogen steder - kun noget grumset hvidt udflåd af og til

Spørger så nok dumt: hvordan skal jeg lige forholde mig til det hele?

Er det p-pille stoppet der gør det eller er mit HcG bare ikke "stærkt nok" endnu?  

Håber nogen har oplevet det samme eller måske bare ved noget!

Kærligst StephanieJ (der er meget rundt på gulvet)

Det kan sagtens være, at du endnu ikke kan teste positiv - prøv igen på fredag, hvor du så er gået en uge over tid.

Nu spørger jeg nok dumt, men du skriver at chancen er minimal, da I har haft sex udenfor P-pille perioden, men hvorfor bruger du prævention, hvis I gerne vil have et barn

Anmeld

28. september 2010

Sujan

Er du startet på mini-piller endnu???

Er selv for 5 år siden stoppet med p-piller og gik over til mini-piller af helt samme grunde som dig..

Jeg havde ikke mens i de 4 år jeg var på mini-piller og lægen sagde det var helt normalt...

Er du ikke startet på mini-piller endnu har jeg hørt at de første cykluser efter stop godt kan drille lidt.

Anmeld

28. september 2010

Steph_Laurits

Baagøe skriver:

Det kan sagtens være, at du endnu ikke kan teste positiv - prøv igen på fredag, hvor du så er gået en uge over tid.

Nu spørger jeg nok dumt, men du skriver at chancen er minimal, da I har haft sex udenfor P-pille perioden, men hvorfor bruger du prævention, hvis I gerne vil have et barn

Vi forsøger ikke at blive gravide, men sker det så sker det
Lyder måske dumt, men ja. Vi ved jo begge at det kan ske eftersom jeg ikke er på noget ligenu, og det er vi begge indforstået med. Sker det er det fantastisk - sker det ikke jamen så starter jeg på mini-p når min mens kommer (hvis den gør)

Gav det mening?

Anmeld

28. september 2010

Steph_Laurits

Sujan skriver:

Er du startet på mini-piller endnu???

Er selv for 5 år siden stoppet med p-piller og gik over til mini-piller af helt samme grunde som dig..

Jeg havde ikke mens i de 4 år jeg var på mini-piller og lægen sagde det var helt normalt...

Er du ikke startet på mini-piller endnu har jeg hørt at de første cykluser efter stop godt kan drille lidt.

Nej er ikke på mini-piller endnu da jeg skal vente på næste mens.
Der gik lidt kludder i det med skift fra p-piller til mini-piller, så derfor går jeg nu og venter på min mens for at komme igang.

Er bare lidt lost pt. syntes jeg  For har jo som sagt aldrig haft kludder i mens

Anmeld

28. september 2010

Pige2009

StephanieJ skriver:

Vi forsøger ikke at blive gravide, men sker det så sker det
Lyder måske dumt, men ja. Vi ved jo begge at det kan ske eftersom jeg ikke er på noget ligenu, og det er vi begge indforstået med. Sker det er det fantastisk - sker det ikke jamen så starter jeg på mini-p når min mens kommer (hvis den gør)

Gav det mening?

Ja, det giver helt mening Jamen så må vi jo se, hvad der sker

Anmeld

28. september 2010

Steph_Laurits

Baagøe skriver:

Ja, det giver helt mening Jamen så må vi jo se, hvad der sker

Ja, må lige høre lægen ad og ellers må jeg prøve at teste igen fredag!

Anmeld

28. september 2010

Pige2009

StephanieJ skriver:

Ja, må lige høre lægen ad og ellers må jeg prøve at teste igen fredag!

Ja, gør lige det og skriv så en update Det kan jo også være du har fået din mens til den tid

Anmeld

29. september 2010

Steph_Laurits

I will, ringer derop imorgen tidlig
Der er nemlig stadig intet der tyder på mens

Anmeld

5. oktober 2010

Steph_Laurits

Baagøe skriver:

Ja, gør lige det og skriv så en update Det kan jo også være du har fået din mens til den tid

Fik (desværre) min mens 8 dage over tid.
Lidt øv. Men har jo også selv valgt at tage prævention

Bare spøjst at min mave ligner en gravid  Jeg er åbenbart fed på en mærkelig måde, min mave starter med at bule allerede under brysterne så jeg ser gravid ud. Spøjst!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.