At gøre det godt nok.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

415 visninger
8 svar
0 synes godt om
27. september 2010

CiSo

Åh piger, jeg har lige brug for at komme af med nogle tanker..

Jeg er så bange for jeg ikke kan finde ud af at være mor? :-( Hvad nu hvis jeg ikke kan læse hans tegn, hvordan ved jeg om han er sulten eller træt eller måske græder fordi han har ondt i maven? Jeg er så bange for, at jeg skal glemme at skifte ham, eller glemme at han skal sove. Eller at jeg ikke bliver en god nok mor, for sådan en lille størrelse med alle de behov..  

Hvad gør man med alle de tanker? Og er der nogle der har prøvet de samme tanker? 

Hvor mange gange om dagen skal sådan et lille spædbarn have mad om dagen, skiftes og så videre? 

Der er ikke nogle grund regler man kan gå ud fra, eller er det bare og se tiden an, med hvordan hans egne rutiner bliver?

Hilsen en rigtig usikker Sophie. 

p.s. jeg er så bange for at folk ikke skal syntes jeg er god nok som mor.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. september 2010

B&J

Åh piger, jeg har lige brug for at komme af med nogle tanker..

Jeg er så bange for jeg ikke kan finde ud af at være mor? :-( Hvad nu hvis jeg ikke kan læse hans tegn, hvordan ved jeg om han er sulten eller træt eller måske græder fordi han har ondt i maven? Jeg er så bange for, at jeg skal glemme at skifte ham, eller glemme at han skal sove. Eller at jeg ikke bliver en god nok mor, for sådan en lille størrelse med alle de behov..  

Hvad gør man med alle de tanker? Og er der nogle der har prøvet de samme tanker? 

Hvor mange gange om dagen skal sådan et lille spædbarn have mad om dagen, skiftes og så videre? 

Der er ikke nogle grund regler man kan gå ud fra, eller er det bare og se tiden an, med hvordan hans egne rutiner bliver?

Hilsen en rigtig usikker Sophie. 

p.s. jeg er så bange for at folk ikke skal syntes jeg er god nok som mor.

åhhh kæmpe krammer kender det alt for godt har aldrig passet eller stået med et spedbarn...

men men men jeg har lært det sådan hihiihihhi...

mad ca. 2½ -3 time

skifte ble når den er tilpas tung og lorte ble bare hurtigst muligt

og når barnet er sulten og vil sove finder du stille og roligt ud af hvad forskellen er det er noget man lære med tiden

sæt bleen så stramt du lige kan have 3finger underbleen jeg gjorde den for løs også tissede min dreng igennem hele tiden og hfvis du skal have en dreng hus af vende tissemanden ned af

og ondt i maven kan de have hvis det ikke er nogle af de andre ting prøv af nus dit barn under fødderne det gjorde vi også faldt daniel til ro eller spør din sp hende kan du jo ringe til og få gode råd

Anmeld

27. september 2010

Muffinmus

hmm, i starten bruge vi vel mellem 7-10 bleer om dagen

Mad, i starten ret tit, måske 1-2 gange i timen, og derefter lidt mindre hver 2 dag til man rammer en ca plan på hver 2-3 time, alt efter madbehovet.

Ikke alt for ofte da deres tarme også har brug for lidt ro i ny og næ, så hellere lige prøve at lære dem at få gode solide måltider i stedet for det der småspiseri nogle har det med at gøre:-)

Aften amning kan dog godt være næsten konstant for nogle babyer da mælken tit er lidt tyndere og der skal tankes op til natten:-)

Du skal nok lære dit barn at kende hurtigt, det kommer helt af sig selv.-)

Anmeld

27. september 2010

Ida.

Tror faktisk at de fleste vordende mødre sidder med de tanker, du sidder med; kan jeg finde ud af at være mor? Og kan jeg finde ud af at være en god mor? Og svaret er i langt de fleste tilfælde, at selvfølgelig kan du det!!! Bare det, at du tænker sådan er positivt, for det viser, at det betyder noget for dig!

Du bliver den bedste mor, som du kan være for netop dit barn - du er den eneste mor til dit barn og dit barn vil elske dig fordi, du er dets mor!!

Når nu du står med din lille baby i armene vil du nogle gange reagere instinktivt og vide, at h*n er sulten, træt, overstimuleret, har ondt i maven - og andre gange vil du være i vildrede og så vil du skrive panik-indlæg på baby.dk og få 10 gode svar til, hvad du kan gøre og så vil du gennemgå den "hvad er der galt med baby"-liste, som de fleste mødre får opbygget rent instinktivt; bøvse, made, pusle, kramme, putte, svøbe, give sukkervand, tænde hårtørrer, lulle...(og hvis intet har virket, så starter man forfra på sin liste - og mon ikke forskellige mødre har forskellige lister, for man kender nu én gang selv sit barn bedst)...og du vil gøre det hele og være træt og udkørt og alligevel elske hvert øjeblik sådan inderst inde...og du vil få dét der særlige blik, som kun en baby kan give sin mor og du vil få det første smil og de første små pludrelyde...og den lille hånd vil holde om din finger og vide, at du er MOR, og du svigter aldrig...og du vil vide, at du er en GOD MOR!!

Så jeg vil sige til dig, at du skal stole på dig selv, tro på, at du kan være mor - og at du kan være en god mor!!

Anmeld

27. september 2010

Bellinda89

Først & fremmest en kampe krammer til dig

Der er ingen der er født som forældre , det lærer man hen af vejen , men tror alle førstegangs forældre , har det på den måde. Man er meget usikker på det hele.!

Men hen af vejen kan du sagtens , det sidder bare i dig , når du har født & tegnene er klare når først den lille er der

Håber alt vil gå godt

Knus Bellinda - Mor til den dejlige Celina

Anmeld

27. september 2010

Lise 26

jeg har det fuldstændig på samme måde.. men folk siger til mig, at det lærer man hen ad vejen, så det stoler jeg på at det gør man, og så har jeg tænkt mig at blive så længe på sygehuset så længe jeg kan for at få råd og vejledning.

Anmeld

28. september 2010

1977

Profilbillede for 1977

Jeg tror ikke du finder en gravid, der ikke har de samme tanker som dig Det kommer stille og roligt når du har født, og lærer dit barn at kende. Selv måtte jeg have manden til at hjælpe med den første ble, for jeg kunne ikke huske hvordan man gjorde.

Anmeld

28. september 2010

CiSo

Tusind tak for jeres svar, dejligt at hører at det følger med og at man nok skal lærer det hen ad vejen..

Og tak for de gode råd, i har givet hver i sær dem har jeg skrevet ned, og vil nok bruge nytte af dem af og til.

Men jeg håber selvfølgelig at jeg får verdens nemmeste dreng, og hvis ikke klare vi også det! Nu gider jeg ikke de her tanker mere, nu vil jeg bare glæde mig til at han vil ud, og det er jo lige om hjørnet. selvom de nok aldrig forsvinder helt, ihvertfald ikke før man har været mor i et stykke tid.

TAK

Anmeld

28. september 2010

sarahb

når du har født, så får man lige pludselig et ekstra gen der gør at man bare ved hvad der skal gøres i de fleste tilfælde. Jeg var også pisse nervøs men da han kom var alt bare så naturligt og skønt..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.