Tror faktisk at de fleste vordende mødre sidder med de tanker, du sidder med; kan jeg finde ud af at være mor? Og kan jeg finde ud af at være en god mor? Og svaret er i langt de fleste tilfælde, at selvfølgelig kan du det!!! Bare det, at du tænker sådan er positivt, for det viser, at det betyder noget for dig!
Du bliver den bedste mor, som du kan være for netop dit barn - du er den eneste mor til dit barn og dit barn vil elske dig fordi, du er dets mor!!
Når nu du står med din lille baby i armene vil du nogle gange reagere instinktivt og vide, at h*n er sulten, træt, overstimuleret, har ondt i maven - og andre gange vil du være i vildrede og så vil du skrive panik-indlæg på baby.dk og få 10 gode svar til, hvad du kan gøre
og så vil du gennemgå den "hvad er der galt med baby"-liste, som de fleste mødre får opbygget rent instinktivt; bøvse, made, pusle, kramme, putte, svøbe, give sukkervand, tænde hårtørrer, lulle...(og hvis intet har virket, så starter man forfra på sin liste
- og mon ikke forskellige mødre har forskellige lister, for man kender nu én gang selv sit barn bedst)...og du vil gøre det hele og være træt og udkørt og alligevel elske hvert øjeblik sådan inderst inde...og du vil få dét der særlige blik, som kun en baby kan give sin mor og du vil få det første smil og de første små pludrelyde...og den lille hånd vil holde om din finger og vide, at du er MOR, og du svigter aldrig...og du vil vide, at du er en GOD MOR!!
Så jeg vil sige til dig, at du skal stole på dig selv, tro på, at du kan være mor - og at du kan være en god mor!! 
Anmeld