Så fik vi henvisningen til Holbæk..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.534 visninger
10 svar
0 synes godt om
27. september 2010

Mullefisen2011

Ja jeg er jo stadig lidt ny herinde men vil begynde at opdatere herinde også for at følge med jer tøser og få nogle råd og noget.

Det skal lige siges at vi startede på projekt baby i februar 2010, så vi har ikke kæmpet længe, manden fik lavet sædprøver i maj og de var 0 - 0 i resultatet.. vi blev videresendt til pilestræde i kbh som lavede 2 af samme resultat.. og derefter blev vi henvist til Riget som lavede sædprøver og blodprøver på manden.

I mandags d. 20. september fik vi svaret på prøven og min mand lider desværre af en kromosonfejl der hedder Klejnefelter syndrom, og det betyder at han ikke danner sædceller så den eneste udvej vi har er donorsæd..

Manden skal så fortsætte i behandling på Riget for hans "sygdom" og de bad os overveje om vi ville bruge donorsæd.. der skal vi ind igen mandag d. 4. oktober, vi fik en akuttid..

Men idag har vi været hos lægen og besluttet at vi vil bruge donorsæd så har fået en henvisning til Holbæk Fertilitetsklinik..

Lægen mener der er ca. 2 måneders ventetid så det er sådan både og..ville gerne det gik lidt hurtigere

VI snakkede lidt om den der passagetest man skal ha lavet, men lægen var ikke sikker på om den nødvendigvis skulle laves så han ville ikke indstille mig til en endnu.. Han mener jeg har gode ods da jeg aldrig har haft underlivsbetændelse og har reglmæssig mens og ÆL..

Så nu skal vi "bare" vente på brevet med henvisningen..

Det var vores historie...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. september 2010

BabyNilas

Det er altid træls at skulle vente på noget man så gerne vil.

Vi har selv været i behandling da min mands sædkvalitet var ringe. Vi fik 2 forsøg og så var der gevinst, vi venter os en lille dreng den 11 nov.

Jeg ønsker jer al held og lykke og håber tiden kommer til at gå hurtig så i kan komme igang.

Anmeld

27. september 2010

Mullefisen2011

BabyNilas skriver:

Det er altid træls at skulle vente på noget man så gerne vil.

Vi har selv været i behandling da min mands sædkvalitet var ringe. Vi fik 2 forsøg og så var der gevinst, vi venter os en lille dreng den 11 nov.

Jeg ønsker jer al held og lykke og håber tiden kommer til at gå hurtig så i kan komme igang.

Det har du helt ret i.. men omvendt så tænker jeg også, at vi har ventet i 8 måneder  nu så hvis der går ca. 2 måneder til jeg kan sige jeg er gravid så er det nok det hele værd

Og regner med at vi ringer og hører klinikken med ventetiden..

Dejligt at behandlingen er lykkes for jer.. stort tillykke  og held og lykke med jeres lille dreng

Anmeld

27. september 2010

Sujan

Hej... Lyder til i har været en del igennem allerede...

Ville bare lige ønske jer Held og Lykke... Vi er selv igang med en udredning og i næste uge får vi henvisning til Holbæk, hvor manden skal aflevere sædprøve... Men min læge sagde at det ville gå hurtigt, men er jo også kun en prøve.. Men puha hvis vi også skal vente 2 mdr. på at komme i behandling.. (hvis det er det vi skal)

Du må meget gerne opdatere når i har været på klinikken... vil gerne høre hvordan de er derude og sådan

Anmeld

27. september 2010

Mullefisen2011

Sujan skriver:

Hej... Lyder til i har været en del igennem allerede...

Ville bare lige ønske jer Held og Lykke... Vi er selv igang med en udredning og i næste uge får vi henvisning til Holbæk, hvor manden skal aflevere sædprøve... Men min læge sagde at det ville gå hurtigt, men er jo også kun en prøve.. Men puha hvis vi også skal vente 2 mdr. på at komme i behandling.. (hvis det er det vi skal)

Du må meget gerne opdatere når i har været på klinikken... vil gerne høre hvordan de er derude og sådan

Ja må sige vi har været en del igennem allerede, desværre ikke af den gode..

Håber alt er okay hos jer

Vi ringer til klinikken i morgen da der står på deres hjemmeside der ingen ventetid er til samtalen så det er meget rart at vide hvornår vi kan forvente hvad, og tror også jeg skal ha lavet nogle test inden selvom vores læge ikke mente det..

Så kan det jo være vi kan følge hinanden hvis i også skal starte derude..

Men lover at opdatere når jeg ved mere om klinikken..

Anmeld

27. september 2010

Sujan

Mullepigen86 skriver:

Ja må sige vi har været en del igennem allerede, desværre ikke af den gode..

Håber alt er okay hos jer

Vi ringer til klinikken i morgen da der står på deres hjemmeside der ingen ventetid er til samtalen så det er meget rart at vide hvornår vi kan forvente hvad, og tror også jeg skal ha lavet nogle test inden selvom vores læge ikke mente det..

Så kan det jo være vi kan følge hinanden hvis i også skal starte derude..

Men lover at opdatere når jeg ved mere om klinikken..

Ja er meget rart at have nogen at dele erfaringer med o.s.v..

Min læge sagde de skulle teste for HIV, leverbetændelse o.s.v. er du blevet det??? Men min læge gør det hele lidt omvendt synes jeg... for jeg har fået taget alle prøver der skal til for at få en henvisning... Afventer svar i næste uge... og så skal kæresten have tjekket sæd.. Synes de fleste plejer at tjekke manden først... Men skal jo ikke brokke mig.. er rart at vi begge bliver tjekket rimlig hurtigt..

Ja jeg har også set der står der ingen ventetid er på den første samtale.. og min læge sagde også at når man skal aflevere sædprøve får man bare et tlf. nr. man skal ringe og bestille tid... så er vi da fri for at vente på brev o.s.v.

Ja er rimlig spændt på hvad der skal ske... men må tiden jo vise... har prøvet siden juni 2009... så er ved at være ret utålmodig.

Hvordan tager din kæreste det med at i skal bruge donorsæd??? Jeg gik nemlig og tænkte på det i morges.. hvad hvis vi ikke kan blive gravide sammen og skal bruge donor... det har jeg aldrig haft i tankerne før.. men man må jo gøre sig nogle overvejelser

Anmeld

27. september 2010

Mullefisen2011

Sujan skriver:

Ja er meget rart at have nogen at dele erfaringer med o.s.v..

Min læge sagde de skulle teste for HIV, leverbetændelse o.s.v. er du blevet det??? Men min læge gør det hele lidt omvendt synes jeg... for jeg har fået taget alle prøver der skal til for at få en henvisning... Afventer svar i næste uge... og så skal kæresten have tjekket sæd.. Synes de fleste plejer at tjekke manden først... Men skal jo ikke brokke mig.. er rart at vi begge bliver tjekket rimlig hurtigt..

Ja jeg har også set der står der ingen ventetid er på den første samtale.. og min læge sagde også at når man skal aflevere sædprøve får man bare et tlf. nr. man skal ringe og bestille tid... så er vi da fri for at vente på brev o.s.v.

Ja er rimlig spændt på hvad der skal ske... men må tiden jo vise... har prøvet siden juni 2009... så er ved at være ret utålmodig.

Hvordan tager din kæreste det med at i skal bruge donorsæd??? Jeg gik nemlig og tænkte på det i morges.. hvad hvis vi ikke kan blive gravide sammen og skal bruge donor... det har jeg aldrig haft i tankerne før.. men man må jo gøre sig nogle overvejelser

Det er rigtig rart at have nogen at dele sine erfaringer og alt det med..

Tror at rækkefølgen på de ting de tjekker meget afhænger af hvor man tror problemet ligger, men ved det faktisk ikke..
Men ja vi fik tjekket manden sæd bare for at være sikre på om der var et problem, og det var der så..

Nej har slet ikke fået lavet nogle prøver endnu, men det skal jeg nok meget snart regner jeg med.. det er bare noget der skal overstås..

Det er godt nok længe i har prøvet så håber ikke der er for meget ventetid ved jer heller.. det er så trist bare at vente og vente..

Synes faktisk han tager det flot.. han er selvfølgelig meget ked for hans største ønske var at få et barn fra ham selv og han kunne give hans gener videre, og det er jo et slag at få at vide man ikke kan det, og så er han bekymret for om barnet kommer til at ligne ham og alt det selvom de finder en donor der ligner.. Men det er meget hårdt at vælge, men vil sige da vi fik vores dom var vi ikke i tvivl om at vi ville bruge donor da vi bare VIL have vores "eget" barn.. Men en stor beslutning er det..

Anmeld

28. september 2010

Mullefisen2011

Så har manden ringet og snakket med klinikken.. og der er ca. 1 måneds ventetid på samtalen.. Er lidt øv for det passer ikke særlig godt sammen med min cyklus og alt det

Anmeld

28. september 2010

otlitrom

Mullepigen86 skriver:

800080;"> Så har manden ringet og snakket med klinikken.. og der er ca. 1 måneds ventetid på samtalen.. Er lidt øv for det passer ikke særlig godt sammen med min cyklus og alt det

Øv, det er rigtig surt med ventetid. Men det er vi desværre nogen der render ind i

Jeg håber det kommer til at gå Jer rimelig nemt, selvom I kommer til at vente. Måske er det den eneste ventetid I møder, og så er det måske godt givet ud

&

Anmeld

28. september 2010

Sujan

Mullepigen86 skriver:

Så har manden ringet og snakket med klinikken.. og der er ca. 1 måneds ventetid på samtalen.. Er lidt øv for det passer ikke særlig godt sammen med min cyklus og alt det

Så skulle de lade være med at skrive på deres hjemmeside at der ingen ventetid er...

Men så ved jeg da hvad jeg kan forvente

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.