Vil gerne have lidt starthjælp!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.199 visninger
10 svar
0 synes godt om
27. september 2010

Gustavsmor

Vil SÅ gerne igang med at prøve at lave de der fine fine kager...har set dem forskellige steder. Er det skumfiduser man bruger??? Og hvad er Fondant??

Kan jeg ikke få lidt starthjælp??? Skal man købe en slags startpakke eller??

Dette blev vist et rimelig sært indlæg, men håber nu alligevel at nogle forstår og vil komme med lidt erfaringer til en total nybegynder....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. september 2010

Fines mor

Gustavsmor skriver:

Vil SÅ gerne igang med at prøve at lave de der fine fine kager...har set dem forskellige steder. Er det skumfiduser man bruger??? Og hvad er Fondant??

Dette blev vist et rimelig sært indlæg, men håber nu alligevel at nogle forstår og vil komme med lidt erfaringer til en total nybegynder....

Jeg er også ret ny men vil da lige hjælpe lidt;-)

Skumfiduser kan du bruge til at lave overtræk med, jeg har valgt at købe det. SÅ hedder det Fondant.

Men hvis der er en gruppe, som du kunne være med i så ville du lære en del;-)

Men hvad vil du gerne lave??

Anmeld

27. september 2010

LISBETH:-)

Jeg vil foreslå at du læser de forskellige tråde, mest dem i starten af kategorien (da "alle" var nye) der får du en masse ideer, det var sådan jeg kom igang.

Og så youtube hvis du f.eks. skriver fondant cake så kommer der en masse frem

Anmeld

27. september 2010

Snefnug1984

Gustavsmor skriver:

Hvilken starthjælp skal du bruge?

Det du laver af skumfiduser hedder MMF og det du køber færdigt hedder fondant. Fondant har ikke noget med skumfiduser at gøre, med mindre du køber en decideret skumfidus udgave. Alm. fondant er lavet på sukker osv.

www.dinkage.dk har en fin startpakke med lidt forskellige ting til ca. 400 kr +-

Mht. hvad man skal bruge af udstyr, så er det egentlig dig selv der sætter grænsen. Man kan ofte bruge mange af de ting man allerede har i skabe og skuffer, alt efter hvad for nogle kager man vil lave

Anmeld

27. september 2010

Gustavsmor skriver:

Det er også super sjovt, og det skaber rigtigt meget glæde, når man kommer med såda n en kage!

Du skal ha fat i de hvide skumfiduser, som man bruger til at riste over bål.  Og så kan man ellers bruge en masse remedier man har i køkkenet, prøv at tjekke tips og tricks-tråden!

Og så er der blevet samlet et kagehæfte, med en masse gode ting i, som du kan få sendt pr. mail, hvis du lige skriver i denne tråd: https://www.baby.dk/debat/32501pi1/kageklubben/naah-piger-saa-er-kagehaeftet-faerdigt.aspx

Held og lykke med det! Glæder mig til at se billeder af dine kager!

Anmeld

28. september 2010

Gustavsmor

SolsikkeBlomst skriver:

Hvilken starthjælp skal du bruge?

Det du laver af skumfiduser hedder MMF og det du køber færdigt hedder fondant. Fondant har ikke noget med skumfiduser at gøre, med mindre du køber en decideret skumfidus udgave. Alm. fondant er lavet på sukker osv.

www.dinkage.dk har en fin startpakke med lidt forskellige ting til ca. 400 kr +-

Mht. hvad man skal bruge af udstyr, så er det egentlig dig selv der sætter grænsen. Man kan ofte bruge mange af de ting man allerede har i skabe og skuffer, alt efter hvad for nogle kager man vil lave

Tak for hjælpen. jeg vil prøve at tjekke den hjemmeside du skriver. Syns bare de kager ser så professionelle ud. Gad vide om jeg kan finde ud af det. Har i hvert fald viljen....

Anmeld

28. september 2010

Gustavsmor

Tak for hjælpen piger...jeg vil igang med at søge information.....

Anmeld

28. september 2010

Snefnug1984

Gustavsmor skriver:

Tak for hjælpen. jeg vil prøve at tjekke den hjemmeside du skriver. Syns bare de kager ser så professionelle ud. Gad vide om jeg kan finde ud af det. Har i hvert fald viljen....

Øvelse gør mester Vi er jo alle startet fra bunden engang

Anmeld

28. september 2010

Gustavsmor

lisbeth2910 skriver:

Jeg vil foreslå at du læser de forskellige tråde, mest dem i starten af kategorien (da "alle" var nye) der får du en masse ideer, det var sådan jeg kom igang.

Og så youtube hvis du f.eks. skriver fondant cake så kommer der en masse frem

Køber man forme eller hvad til at lave fine blomster osv.?

Anmeld

28. september 2010

AnnePedersen

man kan godt selv lave dem, det er bare meget nemmere med udstikkere.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.