Nem og lækker dessert

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.854 visninger
13 svar
0 synes godt om
27. september 2010

*A*

Hej,

Min kæreste har inviteret sin mester og hans kæreste på aftensmad på torsdag. Jeg er nu i vildrede mht. en dessert.

Er der ikke en venlig sjæl herinde som har en idé/opskrift til en lækker og gerne lidt nem dessert?

Please help...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. september 2010

MortilTheodor

*A* skriver:

Hej,

Min kæreste har inviteret sin mester og hans kæreste på aftensmad på torsdag. Jeg er nu i vildrede mht. en dessert.

Er der ikke en venlig sjæl herinde som har en idé/opskrift til en lækker og gerne lidt nem dessert?

Please help...

Hej,

Hofdessert! Det er mums!

Vanilleis, frugt (eks. banan, jordbær og ananas), flødeskum og chokoladesovs og så pyntet med kyskager på toppen.

Det hele laves lag på lag i rækkefølge som nævnt ovenfor og på et stort fad og skæres så som en lagkage  (kan evt. også laves som enkelt portioner...)

Anmeld

27. september 2010

otlitrom

Den her smager SÅ godt! Det er en bærtærte, er super nem at lave, og kan serveres lun med enten flødeskum eller creme fraiche!

http://aniston.dk/laekker-jordbaerkage.13202.ahtml

Anmeld

27. september 2010

*A*

Mums... Tak for jeres svar!

Er der andre der har en nem dessert?

Anmeld

28. september 2010

Mussen2

*A* skriver:

Mums... Tak for jeres svar!

Er der andre der har en nem dessert?

Jeg iver lige den her tråd frem, da jeg selv skulle til at oprette en mage til.

Hjælp til en nem, lækker dessert ønskes???

Anmeld

28. september 2010

Tullemor

frisk frugt i stykker lige til at hapse i sig

og hvis du vil gøre det rigtig lækkert så kan man i føtex købe noget chokolade i glas, der bare lige skal i microovnen så det friske frugt kan dyppes deri. Det er mums

Anmeld

28. september 2010

Mig med maven

Chokolade fondue

Chokoladekage med frisk frugt, eller "frossenbær sauce"

Pandekager med en rigtig lækker sirup

Frugtspyd

Frugtsalat med råcreme og hakket chokolade

Du kan jo også snyder max, og købe en færdig tærte (på frost) tø op og lune, og så severe lidt creme fraise til. Ellers kan man jo hos isbilen eller hos større supermarkeder høbe lækre is der er arrangeret i glas, lige til at smide på bordet! Isbilen har en rigtig mums en med mocca og vanilie!

Held og lykke med middagen!

Anmeld

28. september 2010

IAH

Serverede det for nylig med succes:

Frisk frugt skåret med råcreme til. Det kan forberedes om formiddagen og stå og trække i citron/vanille-saft. Så selve den sidste tilbredning varer ingen tid.. Her kan dete evt portionsanrettes.. Der kan drysses chokolade over..

Det er ret 90'er agtigt... huske det fra min barndom ihvertfald..

Anmeld

28. september 2010

mulle-musen86

go ind på: www.dk-kogebogen.dk/ Der er alt mellem himmel og jord...

Du kan også snyde lidt... Køb en liter vanilie is og rør lige det fyld i du har lyst til... Har prøvet mørkchokolade, maltersers, daim, lion bar og skildpader (dem fra Toms)... stort set alt kan bruges... Du hakker fyldet og røre det i isen og fryser det igen... den kan med fordel laves dagenfør...

Hvis du vil gøre det lidt lækkert, køber du en chokoladekage, sådan en man bare skal hælde vand i og bage... den skære du ud i små stykker og anreter det på en tallerken... Kagen kan også her med fordel laves noget før den skal bruges, og hvis den skal være lun ved servering, kan den lige varmes forsigtigt i ovnen...

Håber du kan bruge det...

Mille

Anmeld

28. september 2010

mullesmith2

rabarberkage... det smager himmelsk. man skal koge rabarber til grød med vaniliestang og selvfølgelig sukker og så nedkøle det og så ellers lave skiftevis lag af rarbabergrød og knuste makroner o en glasskål og slutte af med et lag flødeskum. Det er rigtig nemt og lidt gammeldags men det smager bare vildt godt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.