Så dårlig samvittighed

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

820 visninger
4 svar
0 synes godt om
27. september 2010

LouiseNielsen

Hejsa Piger

Hjælp mig lige....

Vi står i den dejlige situation at vi med stor sansynlighed har fået hus. Men i en anden by end den vi bor i. Så vores 3½ år gamle søn skal flytte børnehave...

Jeg har SÅ FRYGTELIG dårlig samvittighed over det  Syntes det er såå synd for ham han skal skifte, men det er nødvendigt...

Der hvor vi bor nu er der rigtig meget ballade udenfor, så der kan han ikke komme ud og lege i weekender og efter børnehave medmindre vi er med, og det er der ik så tit tid til når først han kommer hjem fra børnehave. Fordi der også skal laves mad, osv osv.... Vi har ingen have!

I det hus vi bor er der stor vendeplads med legeplads, mange andre børn på hans alder OG vores egen lukkede have. Så der er så mange fantastiske positive ting ved at flytte. Alligevel har jeg så skide dårlig samvittighed over at han skal flytte børnehave...

Er der grund til min dårloge samvittighed????

Kram

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. september 2010

thildemus

Tror det helt korte svar er "nej"

I kender ham jo bedst og kan tage hensyn til hvis han skal bruge for eksempel lang indkøring med korte dage for at skabe nye venskaber.

Han får det da pragtfuldt i et nyt hus endda med have. Og han vil jo så skulle gå i en ny børnehave næsten den fulde periode til han skal videre - så ingen dårlig samvittighed

Anmeld

27. september 2010

3xM

Nej pak du den væk, Marcus har også skiftet nogle gange faktisk, men har aldrig været påvirket det er først senere de for legeaftaler mv. og er vigtigst syntes jeg at han ikke skifter op til f.eks skole så han kender de kommende skolebørn.

han er nu startet i skole og ikke flere skift til ham men når de for bedre omgivelser må det være alfa omega

Anmeld

27. september 2010

Mathilde & Frederikkesmor

Du skal IKKE have dårlig samvittighed!!!

Som du også sev skriver, så flytter I til et nyt og bedre sted, hvor han netop får muligheden for nogle nye ting, som han hidtil ikke har kunne.

Vi stod faktisk i en situation ala. jeres, da Mathilde blev 3 år. Hun gik i dagpleje, og skulle starte i børnehave kort tid efter vi var flyttet. Hun kunne ikke få lov at fortsætte i dagplejen, og skulle derfor starte i en børnehave hun slet ikke kendte til, blot for sølle 3 mdr., for derefter at skifte til en ny, hvor hun selvfølgelig har gået indtil for 1 md. siden da hun startede i skole.

Hun har klaret det super flot, trods de forskellige skift, hun havde i forbindelse med vores flytning. Jeg er sikker på at det er os som forældre der har det værst - børnene skal nok klare den!

Anmeld

27. september 2010

klmf

NEJ! I har truffet en rigtig god beslutning, der vil give ham mange flere udfoldelsesmuligheder og jer et bedre familieliv. Dette vejet op imod en kortvarig ovérgang, hvor han lige skal vænne sig til et nyt sted og nye pædagoger og børn er rigeligt til at jeg ville gøre det samme. Men kan da godt forstå dit hjerte bløder for den lille fis,der skal flytte. Børn er fantastiske til at tilpasse sig og du skal se, i løbet af no time har han vænnet sig til det!

Tillykke med huset og held og lykke det nye sted

Knus 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.