Malonde1985 skriver:
Begyndende bækkenløsning???
altså jeg har problemer med at gå langt, da det begynder at gøre lidt ondt nede i underregionen.. og er begyndt at tage mig selv i at gå og vralte lidt, som en and!! Snakkede med min læge i sidste uge, om netop disse smerter og hun ville bare se an til min 25 ugers undersøgelse, men skal til JM torsdag og der snakker jeg da lige med hende om det.. Bliver helt bekymret nu
. Har samtidig lidt problemer med min lænd, hvor min læge rådede mig til at gå i svømmehallen.. det virker bare ikke for mig, da jeg føler jeg bliver kvalt når jeg får vand til halsen - døjer enormt meget med kvalme og opkastninger
... Sååååå iiiii altsssssååååååå 
Nu skal du ikke blive nervøs. 
En bækkenløsning er ikke så alvorlig som det lyder.
Det skyldes at den "elastik" / sene, der holder de 2 bækkenhalvdele i bunden sammen, bare er blevet lidt slap, og det har INGEN indflydelse på om barnet falder ud eller ej, det er kun et spørgsmål om at man kan blive en hel del besværet af smerter i større eller mindre grad undervejs i svangerskabet, fordi bækkenet lidt for tidligt glider lidt rigeligt ud til siderne.
Det ER meningen at bækken-elastikken i bunden skal kunne give sig, ellers kan man slet ikke føde barnet, og til det frigør kroppen nogle hormoner til at blødgøre den sene.
Men nogle har det altså med at producere lidt for meget af det hormon for tidligt, og så er det at bækkenet kan begynde at give sig før tid.
Det er også det, der gør at man fx vralter som en and eller får smerter ved gangstrækninger.
Men også det, at hele ens holdning og tyngdepunkt ændrer sig, efterhånden som barnet tynger mere og mere ned.
Det kan hjælpe meget med afspændingsøvelser, og så det at du lægger dig på ryggen på gulvet med benene oppe over sædet på en stol nogle gange om dagen. Derved bliver din læn og bækken presset nedad mod gulvet og man slapper rigtigt godt af i den stilling, og får rettet svajet i lænen lidt ud.
Afspændingsøvelser til noget god og blid musik hjælper også rigtigt godt.

Kærligst
Sussie
Anmeld