NF skanning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

362 visninger
2 svar
0 synes godt om
27. september 2010

skøjte-prinsessen

hej alle sammen

okay jeg er meget nervøs og bange for min NF skanning her den 15 okt. jeg er bange for at der er noget galt med barnet så det skal fjernes, og selvom at både min læge og min jordemoder siger jeg intet har at frygte så ja, så er frygten der alligevel. er der nogen måder man selv ville kunne mærke hvis der er noget galt med barnet?

Det nok bare mig selv der overreagere men er svært ikke at gøre det når det her for mig er lidt hen af et ønske barn...

altså der er ingen lidelser af handicarp eller noget i min familie og heller ikke i barnets fars familie, faren ryger, mig jamen 3-4 mdr før jeg blev gravid har jeg ikke rigtig drukket eller noget og er ikke ryger. jeg har læst at det har meget med ens livsstil at gøre om barnet får de her ting er det sandt? 

håber nogen kan hjælpe mig med råd om hvordan jeg kan slappe af og være positiv omkring NF skanningen... eller bare har andet at sige til det jeg har skrevet

knus 

Anne

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. september 2010

merichs

Dandiann skriver:

hej alle sammen

okay jeg er meget nervøs og bange for min NF skanning her den 15 okt. jeg er bange for at der er noget galt med barnet så det skal fjernes, og selvom at både min læge og min jordemoder siger jeg intet har at frygte så ja, så er frygten der alligevel. er der nogen måder man selv ville kunne mærke hvis der er noget galt med barnet?

Det nok bare mig selv der overreagere men er svært ikke at gøre det når det her for mig er lidt hen af et ønske barn...

altså der er ingen lidelser af handicarp eller noget i min familie og heller ikke i barnets fars familie, faren ryger, mig jamen 3-4 mdr før jeg blev gravid har jeg ikke rigtig drukket eller noget og er ikke ryger. jeg har læst at det har meget med ens livsstil at gøre om barnet får de her ting er det sandt? 

håber nogen kan hjælpe mig med råd om hvordan jeg kan slappe af og være positiv omkring NF skanningen... eller bare har andet at sige til det jeg har skrevet

knus 

Anne

Jeg kan ikke rigtig svare på nogle af dine spørgsmål. Kan kun "trøste" dig med at du ikke er den eneste der er nervøs når det kommer til NFscanningen.

for at alt er som det skal være (og det skal det nok være )

Vh Marlene (som var ved at gå helt i baglås inden scanning )

Anmeld

27. september 2010

Sisley

Ens livsstil har bestemt indflydelse, men det lyder da som om du har været forsigtig. Der er selvfølgelig en risiko for, at barnet fejler noget, men sandsynligheden for at du venter et rask barn er jo meget meget meget større! Lad være med at bekymre dig unødigt og nyd at se den lille til skanningen. Bekymringer giver dig stress og det kan baby mærke. Hvorfor skulle det dog lige være dit barn der var noget galt med, hvis I ikke har arvelige sygdomme i familien?!

En graviditet - og livet i det hele taget - er uforudsigeligt, så tag en ting af gangen og løs problemerne henad vejen, hvis de overhovedet opstår.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.