bør jeg være nervøs?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

735 visninger
11 svar
0 synes godt om
27. september 2010

Anonym trådstarter

hej de damer

manden og jeg har været i seng sammen nu her 4 mdr efter jeg har født, uden beskyttelse. har herefter følt mig utilpas, kvalme og træthed. jeg har ikke haft mens endnu, ammer stadig. hvornår kan jeg teste for at være på den sikre side om der er noget eller ej?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. september 2010

maria_wlt

Jeg ville tage en test med det samme.. Du kan nemt bliver gravid selvom din mens ikke er kommet... 

Anmeld

27. september 2010

Dictes mor

Jeg ville også tage en test. Jeg fik min mens igen efter fire mdrs amning, og man bliver jo gravid ved ægløsning to uger før mens, såååå... Jeg ville tage testen, hvis jeg var dig, bare for at være på den sikre side

Anmeld

27. september 2010

SussieThyssen

maria_wt skriver:

Jeg ville tage en test med det samme.. Du kan nemt bliver gravid selvom din mens ikke er kommet... 

Det er nemlig helt rigtigt.

Jeg ved ikke lige hvad der er sket, men det lader til, at det er en udbredt opfattelse iblandt den unge generation af læger, at man ikke bliver gravid når man ammer, og det bilder de så nye mødre ind 

Min egen datter havde fået det at vide af sin læge. I guder.
Som min egen gamle lægeven sagde, så er det helt hul i hovedet.
JA, det giver en vis beskyttelse at amme, men kun i U-landene, hvor det at få et barn og amme tapper moderens depoter og overskud for vitaminer og mineraler.
Kvinder i vesten er så sunde og raske, og pumpet med vitaminer, at det er sat ud af funktion.
Så derfor søde piger. Nul sex før beskyttelse ellers risikerer I at fange en ny bebs inden der er gået et år
Skal lige tilføje, at der er mindre end 13 måneder mellem mine børnebørn

Kærligst
Sussie

Anmeld

27. september 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Med Idun fik jeg mens efter 1½ mrd... Den første ægløsning, kan komme LIGE EFTER man har født. der kommer altid en ægløsningen, man får mens.

Det er IKKE IKKE IKKE prævention at amme. Det er en 'ammestuehistorie' (høhø). Så med mindre man vil have et ammebarn, så på apoteket og hent kondomer (selvom de, desværre ikke har de smarte sorte mere... ) Også tal med lægen om prævention, når man er til 8 ugers undersøgelse.

Kan anbefale p-ring.

Men altså helt sikkert test..

Anmeld

27. september 2010

Anonym trådstarter

det er knapt to uger siden, kan man så allerede se det på test?

Anmeld

27. september 2010

Moderator

Anonym skriver:

det er knapt to uger siden, kan man så allerede se det på test?

Har I kun været sammen én enkelt gang? eller én enkelt gang uden prævention?...

Jeg aner ikke, hvor længe der ska gå, men hvis det har været lige på ægløsning, så bør man kunne se det på en test nu. Man har jo ægløsning normalt MELLEM mens, og skal tage test hvis mens udebliver. Det er jo 14 dage efter ca... Så test test test... og kom gerne med en update... hvis du orker det.

Krydser fingre for at udfaldet bliver som du ønsker (hvad enten det er et ammebarn, eller ej)

Anmeld

27. september 2010

Anonym trådstarter

Zafir skriver:

Har I kun været sammen én enkelt gang? eller én enkelt gang uden prævention?...

Jeg aner ikke, hvor længe der ska gå, men hvis det har været lige på ægløsning, så bør man kunne se det på en test nu. Man har jo ægløsning normalt MELLEM mens, og skal tage test hvis mens udebliver. Det er jo 14 dage efter ca... Så test test test... og kom gerne med en update... hvis du orker det.

Krydser fingre for at udfaldet bliver som du ønsker (hvad enten det er et ammebarn, eller ej)

ja vi har kun været sammen en gang har ikke rigtig følt mig klar. men tror jeg vil prøve at teste.. krydser for den er negativ, ønsker ikke en mere lige nu.

Anmeld

27. september 2010

Moderator

Anonym skriver:

ja vi har kun været sammen en gang har ikke rigtig følt mig klar. men tror jeg vil prøve at teste.. krydser for den er negativ, ønsker ikke en mere lige nu.

Æv, hvis det er første gang...

Jeg forstår godt at du ikke har lyst til at få et barn igen ligenu. Men hvis det er sådan, så blir du sikkert klar... krydser fingre for dig!!

Anmeld

27. september 2010

maria_wlt

Anonym skriver:

vi krydser sammen med dig så  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.