Prævention?!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

504 visninger
9 svar
0 synes godt om
26. september 2010

grinny

Da jeg nu er røget ud af kategorien "prøver at blive gravid", skal jeg jo til at bruge en form for beskyttelse.

Vi har snakket lidt om kondom så min krop ikke skal igennem en masse igen og da vi heller ikke ved hvornår vi går igang igen er det jo meget rart ikke at skulle starte på p-piller hvis jeg alligevel skal stoppe på den om 3 måneder.

Men hvad ville i vælge? Er der nogen form for prævention hvor kroppen ikke skal vende sig af med det igen bagefter?

Håber der er nogen der kan hjælpe

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. september 2010

Pige2009

grinny skriver:

Da jeg nu er røget ud af kategorien "prøver at blive gravid", skal jeg jo til at bruge en form for beskyttelse.

Vi har snakket lidt om kondom så min krop ikke skal igennem en masse igen og da vi heller ikke ved hvornår vi går igang igen er det jo meget rart ikke at skulle starte på p-piller hvis jeg alligevel skal stoppe på den om 3 måneder.

Men hvad ville i vælge? Er der nogen form for prævention hvor kroppen ikke skal vende sig af med det igen bagefter?

Håber der er nogen der kan hjælpe

Vil klart anbefale kondom, hvis I ikke ved, hvornår næste babyprojekt skal stå sin prøve

Anmeld

26. september 2010

grinny

Baagøe skriver:

Vil klart anbefale kondom, hvis I ikke ved, hvornår næste babyprojekt skal stå sin prøve

Det er også det jeg tænker, synes bare ikke det er lige så godt med kondom, ja undskyld måden jeg skriver på, men følelsen er ikke den samme

Anmeld

26. september 2010

Sujan

Hvad med et pesar.. Ved overhovedet ikke hvordan det er.. Men måske et alternativ til kondom... Man kan jo undersøge det... Skal jo kun sættes op når man har sex.

Anmeld

26. september 2010

grinny

Sujan skriver:

Hvad med et pesar.. Ved overhovedet ikke hvordan det er.. Men måske et alternativ til kondom... Man kan jo undersøge det... Skal jo kun sættes op når man har sex.

Det har jeg slet ikke tænkt på, tak for det, det vil jeg lige undersøge hvordan det fungere

Anmeld

26. september 2010

Sujan

grinny skriver:

Det har jeg slet ikke tænkt på, tak for det, det vil jeg lige undersøge hvordan det fungere

Ved heller ikke hvor udbredt det er i dk... Man ser det jo oftest i film/serier...

Men tror det er noget med man skal have taget mål ved lægen så det passer.. Og så skal man smøre det med sæddræbende creme... Kræver måske lidt besvær at komme i gang med.. Men hvis i ikke er til kondom er det måske bedre i det lange løb:-)

Anmeld

26. september 2010

grinny

Sujan skriver:

Ved heller ikke hvor udbredt det er i dk... Man ser det jo oftest i film/serier...

Men tror det er noget med man skal have taget mål ved lægen så det passer.. Og så skal man smøre det med sæddræbende creme... Kræver måske lidt besvær at komme i gang med.. Men hvis i ikke er til kondom er det måske bedre i det lange løb:-)

Ja det er det nok. Det er faktisk smart at man bare kan lade være med at bruge det hvis nu vi skal prøve igen. Så skal man ikke vendes af med pillerne.

Anmeld

26. september 2010

Sujan

grinny skriver:

Ja det er det nok. Det er faktisk smart at man bare kan lade være med at bruge det hvis nu vi skal prøve igen. Så skal man ikke vendes af med pillerne.

Ja var nemlig også det jeg tænkte.. Eneste alternativ til kondom jeg kunne komme i tanke om...

Ja så er det jo det der kondom til kvinder... Femidom... Hedder det mon det??? Men det er vis aldrig rigtig slået igennem og tænker at man vel får lidt samme følelse som ved kondom...

Men tror da selv jeg vil undersøge det med pessar engang efter jeg har været gravid (bliver jeg forhåbentlig snart)

Anmeld

26. september 2010

Pige2009

grinny skriver:

Det er også det jeg tænker, synes bare ikke det er lige så godt med kondom, ja undskyld måden jeg skriver på, men følelsen er ikke den samme

Jeg kender det godt - der ER ikke det samme Spiral er også en mulighed...

Anmeld

27. september 2010

SussieThyssen

Kan kun anbefale pessar.

Jeg har brugt pessar i mange, mange år, og det er det nemmeste i verden, hvis man altså ikke er bange for at røre ved sig selv.

Man får en tid hos lægen, som måler hvilken størrelse man skal bruge og så ned på apoteket og købe et + den creme der følger med.
Pakken indeholder en udførlig brugsanvisning, men man skal nok lige øve sig lidt, da det er vigtigt det sidder rigtigt.
Det skal nemlig dække hele livmodermunden.
Det gode ved pessar er at man kan anbringe det op til 6 timer før brug og skal så først fjerne det igen 6-8 timer efter brug.
Det holdes rent ved hjælp af en uparfumeret håndsæbe og lunkent vand, og skal så tørres med en blød klud.
Der følger en fin lille æske med til det.

Pessaret virker ved at  det som sagt dækker hele livmodermunden, og cremen der følger med er sæddræbende, og den smørrer man på pessaret både inden i og uden på, og så sætter man det op.
Man kan sagtens mærke hvis det ikke er placeret korrekt.
Derudover nærmest suger det sig fast rundt om livmodermunden og laver en slags lille vacum, så der ikke kan sædceller forbi.

Kærligst
Sussie

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.