rejse sydpå med en lille..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.859 visninger
8 svar
0 synes godt om
26. september 2010

brumbasse

Skal om 3 ugers tid sydpå med familien, det bliver selvfølgelig godt men skulle jeg selv have valgt (er inviteret med) havde jeg nok ikke rejst med en på det tidspunkt 6 mdr gammelt barn.

Synes det virker ret uoverksueligt det hele.. er det bare mig der er hys på forhånd?? Har I nogle fif til hvordan man får det til at glide nemt? Slæber man bleer med, køber man bare mos dernede eller hvordan?

PS: er ikke total sortseer, glæder mig naturligvis også til sol og varme og vand!!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. september 2010

Dictes mor

Hvor skal I hen?

Vi har lige været i Sydfrankrig med Dicte (også 6 mdr), og det gik bare så fint. Vi havde erstatning med hjemmefra og havregryn til grød, og ellers så købte vi mos dernede, og vi brugte selvfølgelig kun købevand til al hendes mad. Vi havde faktisk selv bleerne med, men havde slet ikke behøvet at slæbe dem med egentlig. I det hele taget gik det hele meget lettere end jeg havde troet, at det ville. Dicte var glad hele tiden, og vi fik set rigtig meget, og havde en fantastisk tur! Jeg vil dog råde jer til at give mad, når flyet lander og letter, hvis altså I ikke er så heldige, at den lille sover, ellers kan de jo godt få propper i ørerne og blive lidt kede af det.

Jeg er sikker på, at I får en fantastisk tur, og du må meget gerne spørge, hvis der er noget specifikt du gerne vil vide.

Anmeld

26. september 2010

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Jeg har rejst til Mallorca med min søn da han var 9 mdr. og min datter til Cypern, da hun var 2 1/2 mdr.

Jeg havde et par breve mos med ellers købte jeg kartofter og grønsager og lavede det selv. Jeg lavede øllebrød af deres rugbrød.

Jeg havde 1 pk. bleer med og købte 1 pk. dernede.

Jeg havde selv MME med og løb selvfølgelig tør dernede, men apoteket havde Nutramigen ligesom herhjemme i DK.

Hvis du løber tør eller har glemt noget kan du købe det meste dernede i deres supermarkeder eller på apoteket.

Så vil jeg anbefale dig, at leje en boks til din klapvogn/barnevogn hos www.Airshells.dk. Det er super nemt og så er din klapvogn/barnevogn godt beskyttet i lufthavnen. Tjek din klapvogn/barnevogn ind med stor bagage og jeg kan anbefale en bærersele til lufthavnen.

Det var bare lidt råd for mig.

Rigtig god ferie

Kh. Katja

Anmeld

26. september 2010

Lise

Hmm, jeg har kun prøvet at rejse sydpå med et 3 mdr barn og et 1-årigt barn. Så der var ikke så meget mad at tage hensyn til

Hvor skal i hen?

Jeg ville kun tage bleer med til ca to dage, og så købe på destinationen. Pampers kan man få overalt (i hvert fald i Grækenland og Italien hvor jeg har været med de små). Jeg har selv slæbt skumklude og vådservietter med.

Da vi rejste med en et-årig havde vi en pose havregryn med. Det er ikke til at finde nogen steder. Vi kiggede efter glasmad i Italien, men fandt ikke noget jeg ville fodre mit barn med. Der var MASSER af glasmad på hylderne, syntes bare det var sårn lidt..ehm...ulækkert  Altså, babyer i syden får jo også mad, så de burde jo have det hele dernede. Så hvis du er frisk, så tager du kun med til en dag eller to, og så finder et supermarked.

God tur!

Lise

Anmeld

26. september 2010

smokin

Lise skriver:

Hmm, jeg har kun prøvet at rejse sydpå med et 3 mdr barn og et 1-årigt barn. Så der var ikke så meget mad at tage hensyn til

Hvor skal i hen?

Jeg ville kun tage bleer med til ca to dage, og så købe på destinationen. Pampers kan man få overalt (i hvert fald i Grækenland og Italien hvor jeg har været med de små). Jeg har selv slæbt skumklude og vådservietter med.

Da vi rejste med en et-årig havde vi en pose havregryn med. Det er ikke til at finde nogen steder. Vi kiggede efter glasmad i Italien, men fandt ikke noget jeg ville fodre mit barn med. Der var MASSER af glasmad på hylderne, syntes bare det var sårn lidt..ehm...ulækkert  Altså, bar i syden får jo også mad, så de burde jo have det hele dernede. Så hvis du er frisk, så tager du kun med til en dag eller to, og så finder et supermarked.

God tur!

Lise

Hej Lise,

Hvordan tog dit 3 måneder barn flyveturen.... ? Og hvor rejste du hen?

Anmeld

26. september 2010

Kløver

brumbasse skriver:

Skal om 3 ugers tid sydpå med familien, det bliver selvfølgelig godt men skulle jeg selv have valgt (er inviteret med) havde jeg nok ikke rejst med en på det tidspunkt 6 mdr gammelt barn.

Synes det virker ret uoverksueligt det hele.. er det bare mig der er hys på forhånd?? Har I nogle fif til hvordan man får det til at glide nemt? Slæber man bleer med, køber man bare mos dernede eller hvordan?

PS: er ikke total sortseer, glæder mig naturligvis også til sol og varme og vand!!!

ej hvor dejligt for jer, tja kan godt forstå det virker uoverskueligt, har ikke prøvet at rejse med baby, da jeg jo stadig kun er i graviditeten, men jeg laver altid en liste når jeg skal afsted på ferie, og tror da det ville være en dejlig hjælp når man tager derned, at man hjmmefra har krydset af, så man ikke glemmer noget, og så har en magen til med i tasken, så man også husker at få det hele med hjem

Håber i finder ud af det hele, og rigtig god tur

Anmeld

26. september 2010

Lise

Zette skriver:

Hej Lise,

Hvordan tog dit 3 måneder barn flyveturen.... ? Og hvor rejste du hen?

Vi fløj til Grækenland, så bare en lille smut-tur på tre timer. Han tog det som en lille træt mand, og faldt i søvn under take-off både ud og hjem  Han sagde end ikke et lille piv

Anmeld

26. september 2010

smokin

Lise skriver:

Vi fløj til Grækenland, så bare en lille smut-tur på tre timer. Han tog det som en lille træt mand, og faldt i søvn under take-off både ud og hjem  Han sagde end ikke et lille piv

Ok vi skal flyve i 12 timer, så der kommer der nok til at være lidt piveri... Meeeen håber nu alligevel det kommer til at gå smertefrit.

Anmeld

4. oktober 2010

brumbasse

1000 tak for alle jeres svar, det er god inspiration, lige det jeg havde brug for

Vi skal til Alanya (staves?) i Tyrkiet sammen med noget familie. Tror vi pakker en "basis" pakke herhjemme fra med bleer og mad og så må vi købe os frem til det dernede. Der er stadig en del ubekendte faktorer da vi er inviteret med og dem der har inviteret, er meget lidt meddelsomme uanset hvor meget vi selv prøver på at få at vide, nok meget det er irriterer mig. Aner fx ikke hvordan vi skal bo men går da ud fra man kan koge lidt vand og kartofler, ellers må pigen leve af pulver og frugt i en uge, tager hun nok heller ikke skade af, mors babser er jo også med;-)

Nu skal vi bare lige have styr på klapvognen..!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.