Jer som er "nye" gravide :D?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

772 visninger
10 svar
0 synes godt om
26. september 2010

Moar2011

- Hvor mange af jer har tænkt på at få lavet en Tryghedsscanning/Terminscanning, hvad i nu ville klade det ? - og hvad uge ville i gør det i ? og hvorfor ? .

Kraaam ..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. september 2010

Blyb

Hvis jeg ikke blev fulgt så tæt denne gang med scanninger, så ville jeg vælge en tryghedsscanning i uge 7, da man der kan se hjerteblink.

Ikke at det er nogen garanti for at fosteret bliver der, for helt frem til uge 13, vil der være en større risiko for at miste - og det er ikke for at gøre dig nervøs.

Jeg har desværre haft en MA og en SA og bliver derfor fulgt med lidt ekstra scanninger, for at tjekke at alt sidder rigtigt og ser ud som det skal.

Blyb 5+3

Anmeld

26. september 2010

Moar2011

Blyb skriver:

Hvis jeg ikke blev fulgt så tæt denne gang med scanninger, så ville jeg vælge en tryghedsscanning i uge 7, da man der kan se hjerteblink.

Ikke at det er nogen garanti for at fosteret bliver der, for helt frem til uge 13, vil der være en større risiko for at miste - og det er ikke for at gøre dig nervøs.

Jeg har desværre haft en MA og en SA og bliver derfor fulgt med lidt ekstra scanninger, for at tjekke at alt sidder rigtigt og ser ud som det skal.

Blyb 5+3

- det da super dejligt at du så kan blive det, så du ikke blir urolig . - årh vente tiden er hård synes jeg, og frygter så meget at miste det.

Anmeld

26. september 2010

betiinsen

jeg har oprettet en tråd med det samme, hvis det er du søger lidt info

men jeg skal have en tryghedsscanning om en uge, dvs. der skulle jeg efter beregningerne gerne være præcis 7 uger henne

Anmeld

26. september 2010

Muffinmor

Bliver man ikke kun tilbudt trygheds scanninger hvis man har haft SA eller MA? jeg mener ellers burde der da egentlig ikke være grund til en scanning, vi er jo alle bekymrede 

Anmeld

26. september 2010

betiinsen

Jo man bliver tilbudt det hvis man har været ude for sådanne ting. Har jeg dog ikke, og håber heller aldrig det sker, men vælger at få en tryghedsscanning fordi jeg er bekymret, og har det bedre med det.. jeg giver 700 kr for det

Anmeld

26. september 2010

MortilAyah

Hej

Jeg har overvejet en scanning, da min læge ikke vil give mig en tryghedsscanning. Jeg havde en SA i uge 11 for nogle mdr siden. Men er studerende og kan ikke lige hive 700 kr ud af budgettet Men kender til bekymringen om der nu er liv eller ej.

Anmeld

26. september 2010

Muffinmor

betiinsen skriver:

Jo man bliver tilbudt det hvis man har været ude for sådanne ting. Har jeg dog ikke, og håber heller aldrig det sker, men vælger at få en tryghedsscanning fordi jeg er bekymret, og har det bedre med det.. jeg giver 700 kr for det

Aaaah ok på den måde, viste ikke du ville betale for den

De 9 måneder bliver hårde for dig hvis du er så bekymret du får lige en krammer  Det er ulideligt at vente, ved alt om det er selv 13 dage over termin i dag, men du må altså lære dig selv en eller anden måde at bekymre dig mindre ved. Self har din baby det super godt derinde, har du haft nogle tegn på at den ikke skulle have det dejligt og godt? også passer din krop jo helt automatisk godt på den.

Anmeld

26. september 2010

betiinsen

Ja kan godt følge dig, og håber også snart for dig den lille vil ud..

Altså var til scanning i uge 5 fordi jeg havde meget ondt, og jeg blev bange for den var udenfor livmoderen, så min læge sendte mig akut til scanning, men det er var fint

Men har en kronisk hjertesygdom selv, og har derfor en ekstra tryghed i at se barnet hjerte slå.. ved godt det lyder underligt, for barnet kan sagtens selvom den har arvet det have det helt fint med hjertefejlen. men vil bare gerne se det

Anmeld

26. september 2010

Amso

Jeg blev scannet da jeg var i uge 7, og det var en terminsberegnin, da jeg inge andelse havde over hvor langt jeg var henne. Og det skal man helst nogenlunde vide så man kan sammenligne blodprøver og div. Så kan man undersøge værdigerne korrekt. Fik 2 scanninger yderligere inden 12. uge pga. blødninger.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.