Hjælp! søvn problemer big time!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

409 visninger
8 svar
0 synes godt om
25. september 2010

Louisevt

Hej !

Jeg har indtil i onsdags badet ham kl 18, og efterfølgende ammet ham. Hvis han ikke sov har jeg lagt mig ned i vores seng sammen med ham indtil han sov. Han sov gerne omkring klokken 19:15. Bagefter lagde jeg ham over i hans egen vugge.

Nu er vuggen skiftet ud med tremmesengen og vi har siden i onsdags prøvet at indføre at jeg ammer ham inden han kommer i bad for at undgå at han er afhængig af at blive ammet for at falde i søvn. Jeg ville gerne have at hans far også kan putte ham. Bagefter badet sidder jeg med ham lidt og synger, og så ligger jeg ham i hans tremmeseng. Det er så meningen at han skal falde i søvn ved at ligge og nulre sin kanin.

Istedet har han skreget fuldstændig vildt og tovligt i 2 timer i indtil jeg har givet mig og ammet ham indtil han er faldet i søvn!

Jeg er bare sådan i tvivl om det er kampen værd! Måske kommer det helt automatisk at han ikke gider at spise sig selv i søvn!?! Det skal lige siges at han i en lang periode er vågnet 1 gang i timen om natten for at spise hos mig! Derfor er jeg blevet nødt til at gøre et eller andet! Jeg giver ham lov til at spise hos mig kl 00, 04 og 06! Ellers forsøger jeg at give ham vand så han lærer at han ikke behøver at vågne for at få mad hele tiden, men det er absolut ikke altid det fungere!

Nogle gode råd eller opmuntring? alt er tiltrængt! Jeg synes simpelthen det her skrigeri er uudholdeligt men det er også fordi han skriger om dagen når han skal sove i barnevågnen fordi han ikke vil ligge ned, og han skriger når jeg kører med ham alene fordi han ikke vil sidde alene på bagsædet! Jeg tror jeg har en meget temperamentsfuld søn der nødigt vil gå glip af noget - derfor vil han ikke bare lige ligge sig ned og sove!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. september 2010

afrobabies

Børn kan jo godt blive kvikket lidt op ved at komme i bad, så det er måske en idé at bade ham på et andet tidspunkt, så det ikke ligger så tæt på sengetid..... Må jeg spørge om hans alder?

Anmeld

25. september 2010

Louisevt

han er snart 6 måneder

Anmeld

25. september 2010

Mathilde & Frederikkesmor

Nu ved jeg ikke hvor gammel jeres søn er, men herhjemme har vi en lille trunte på snart 3 måneder. Hun er den første 1½ md. blevet "ammet i søvn" hver aften, indtil for nylig, hvor hun er kommet på sit eget værelse, i sin egen seng at sove om natten.

Hver aften går jeg ud på badeværelset og giver hende nattøj på og en tør numse. Derefter tager jeg hende med ind på værelset, hvor jeg lukker døren, og sætter mig på en stol ved siden af tremmesengen, hvor hun bliver ammet.

Ofte falder hun i søvn, men når jeg ligger hende fra mig, vågner hun op og pyldre lidt. Så aer jeg hende blidt på kinden eller i panden imens jeg taler beroligende til hende, også falder hun efterhånen til ro. Men hun kan sagtens ligge og være ked af det 15 minutters tid. Jeg fortsætter bare med at tale roligt til hende imens, jeg fortsat aer.

Jeg ved ikke om det hjælper hos dig, men hvis du har et ønske om at få baby til at sove på et bestemt måde, så synes jeg du skal forsøge at fastholde det - det skal nok lykkedes før eller siden - også selvom det stensikkert vil kræve hårdt arbejde!

Held og lykke med projektet.

Anmeld

25. september 2010

afrobabies

Louisevt skriver:

han er snart 6 måneder

Den er lidt svær... Jeg har stort set aldrig haft problemer med at putte min datter om aftenen, hun er snart 2 år nu. Men jeg har hørt om flere som har haft problemer, og bare ikke ville slippe den der "natmad" inden de skal sove...

Anmeld

25. september 2010

MissJuels

Hej .

Jeg har fuldstændig samme problem. Min søn er 3½ måned, men han nægter os bare at sove medmindre han bliver ammet i søvn, og det er ikke engang altid det virker. Samme problem med køretur, og barnevogn - det hele.. så jeg er os røget ind i en dårlig vane med at amme ham i søvn, når jeg ikke magter det skrigeri mere og jeg spekulere ligesom du, gad vide om det er det værd?

Men så her for et par dage siden, gav jeg ham mme 180 ml (han plejer at få 150 når han får det) og BANG så faldt han sku i søvn helt selv efter jeg havde lagt ham, og gået ind i stuen..

det jo selvf ik sikkert det virker for dig, men her tror jeg det var fordi han ik blev mæt nok af min mælk, i dag har det godt nok ik virket så godt, men nu må vi se.. 

Det er vildt fustrerende, men vil også sige at du helt sikkert skal prøve at fastholde det, ligeså meget for din egen skyld.

Det blev lidt langt

Held og lykke..

Og så kunne vi ellers godt bruge nogle flere gode råd i den her tråd , ikke

Anmeld

25. september 2010

afrobabies

Der er også den mulighed at man kunne prøve vælling til natmad, det mætter ofte mere, men det må man først give når barnet er minimum 4 måneder, og tror faktisk at det vælling de laver nu, der skal de være 6 måneder

Anmeld

25. september 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Altså ændringer, hos børn, tager bare lidt tid tror jeg. Hos os, har vi ingen faste rytmer eller måder at gøre det på. Sådan er vores liv bare ikke rigtig, så vi kan lave helt faste rytmer. Så den ene dag, er det på den ene måde og den anden dag er det på den anden måde. Forskellige tidspunkter, måder osv... Vores børn bliver også puttet med lys og støj omkring dem, da det er vigtigt for os, at de kan falde i søvn og være trygge, selvom der ikke er fuldstændig ro.

MEN - jeg kan fotælle dig om dengang jeg tog nattebabsen fra Idun. Hun var 13-14 mrd ca og jeg skulle til at begynde med at arbejde om natten, 1 nat om ugen, så jeg ville gerne vende hende fra det. Hun SKREG som om jeg slog hende ihjel i 4-5-6 timer, 4 nætter i træk. Jeg lå og holdte om hende, sang for hende, aede hende, tilbød hende vand at drikke osv. Intet hjalp... Indtil 5. dagen, hvor hun bare sov... Så tålmodighed og kærlighed Tror jeg er løsningen.

Men en anden ting jeg tænker på er: Hvorfor bader du ham hverdag? Han er jo en baby. Babyer bliver ikke beskidte på den måde jo... Som voksne gør og voksne behøver ikke engang at bade hver eneste dag. Det ødelægger balancen i vores hud og alt det. Det er slet ikke nødvændigt.

Håber det løser sig for jer!

Anmeld

26. september 2010

Louisevt

Dejligt at hører at I også har prøvet eller er i det samme! puha! I aften lykkedes det min kæreste at få ham til at sove efter tre kvarters skrigeri og uden at han skulle ammes efter badet succes!

Vi bader ham hver dag fordi vores sundhedsplejerske gav os ret i, at det var en god ide´at indføre det som en del af det faste godnatritual  - hun mente at et bad inden sengetid var godt så han også kunne blive godt træt ellers plejede vi at bade ham hver anden dag

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.