Nu ved jeg ikke hvor gammel jeres søn er, men herhjemme har vi en lille trunte på snart 3 måneder. Hun er den første 1½ md. blevet "ammet i søvn" hver aften, indtil for nylig, hvor hun er kommet på sit eget værelse, i sin egen seng at sove om natten.
Hver aften går jeg ud på badeværelset og giver hende nattøj på og en tør numse. Derefter tager jeg hende med ind på værelset, hvor jeg lukker døren, og sætter mig på en stol ved siden af tremmesengen, hvor hun bliver ammet.
Ofte falder hun i søvn, men når jeg ligger hende fra mig, vågner hun op og pyldre lidt. Så aer jeg hende blidt på kinden eller i panden imens jeg taler beroligende til hende, også falder hun efterhånen til ro. Men hun kan sagtens ligge og være ked af det 15 minutters tid. Jeg fortsætter bare med at tale roligt til hende imens, jeg fortsat aer.
Jeg ved ikke om det hjælper hos dig, men hvis du har et ønske om at få baby til at sove på et bestemt måde, så synes jeg du skal forsøge at fastholde det - det skal nok lykkedes før eller siden - også selvom det stensikkert vil kræve hårdt arbejde! 
Held og lykke med projektet.
Anmeld