Skeletterne ud af skabet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. september 2010

Riksen

Så så man lige mig blive helt bleg og tænke 'FUCK'! Jeg skal føde mit første barn til januar, og har ikke rigtigt tænkt over at risikoen for, at man ikke bliver den samme størrelse som udgangspunktet, er meget stor! At min krop vil ændre sig (radikalt) efter min graviditet, har jeg ikke for alvor skænket en tanke! Eller det passer faktisk ikke helt; har tænkt meget over at strækmærker og lange hængepatter - som jeg, 7 9 13, ikke har antydningen af endnu - nok vil være en af gevinsterne ved at få et barn. Men alt det andet, altså resten af kroppen og dermed tøjstørrelsens mutation... hm... har åbenbart ikke været relevant for mit vedkommende....

Men det har dit indlæg ændret - og så lige fra morgenstunden

Jeg er normalvægtig, 180 cm høj og har indtil videre kun taget 1 kg. på... meeeen eftersom hverken jeg eller resten af kvinderne i min familie er små petite størrelse 34, må jeg vel hellere forberede mig på at en ændret krop er uundgåelig! Puha! Det er sjovt som at noget så indlysende og naturligt, kan virke så overraskende og skræmmende.

Tak for the wake up call, Rosa!

Kram Rikke - 24+0 og størrelse 38/40 ... så længe det varer!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. september 2010

DK

Ejj Smukke. Jeg har slet ikke set dit indlæg før lige nu!! Endnu større og bedre grund til shopping på torsdag! Vi fylder dit tøj med pragtfuldt tøj. Jeg har engang for maaange år siden været en str. 38, og der findes MASSER af meget dejligt og lækkert tøj der venter dig!

Derudover vil jeg sige at din bryster og numse virkelig klæder dig! De to ting skulle du have anskaffet dig for mange år siden

Til sidst, så vil jeg også godt sige farvel til søde str. 34 Rosa, præcist som jeg lærte dig at kende. Hun var pragtfuld! Og jeg kan godt forstå at du kommer til at savne hende, og jeg kan ENDNU mere forstå at du sådan kommer til at savne Edith og Ella og alle de andre smukke skelletter der nu er ryddet af vejen! Heldigvis har du jo helt ret i at der nu er plads til nye endnu mere pragtfulde beklædningsgenstande, som kommer til at smyge sig om din nye smukke krop!! Hvor er du heldig: Tænk alt det gode der venter dig!!! Med start torsdag! Jeg holder bassimutten mens du svinger dankortet!!

TRØSTE KRAM HERFRA.

Kærlig hilsen Ditte, der stadig har sin frakke fra Blå mandag hængende i skabet, og de hvide busker i str. 28/34 som jeg kunne passe da jeg var 18 og bartender og fit! Jeg ER bare ikke så sej som dig! Måske du kan komme til næste sommer og hjælpe mig med mine skelletter! Det kræver nok bare lidt af den ekstra stærke trylledrink...

Anmeld

27. september 2010

Slettet

Rosa skriver:

Det har skullet gøres længere tid end jeg rigtig vil være ved. Og jeg ved godt at jeg har udskudt det, fordi jeg slet ikke havde lyst til at blive konfronteret med hvad der gemte sig i mit skab. Det har bare stået der i stuen, og ingen har talt om det - skabet - eller snarere det der var inden i skabet. Mit skab. Og i dag tog jeg mig så sammen, efter at have kredset om emnet som missen om grøden den sidste uges tid i stort set alle samtaler jeg har haft med nære og kære.

Sagen er den at jeg bare ikke er den pige jeg var en gang. Jeg er så meget mere. Nærmere betegnet 2 størrelser mere. Men mit gamle jeg lå stadig inde i det store dumme skab og rodede rundt, og hver gang jeg skulle bruge noget så væltede mit gamle jeg ud i hovedet på mig og gjorde mig ked af det.

Og fordi jeg bare har skyndt mig at smække lågerne i igen hver gang det sådan kom væltende, så lignede det efterhånden at skabet havde kaskadebrækket størrelse 34 ud over hele stuen, og til sidst så bliver man nødt til at indse det: Jeg kommer aldrig i størrelse 34 igen Aldrig. Og det er jeg mere ked af end jeg vil være ved overfor mine veninder i størrelse 42 der kæmper en brav kamp mod kiloene og aldrig klager. Så skal man nemlig holde sin kæft om sit skab og de skeletter der ligger derinde og ud over gulvet og på stolene og hen over spisebordet, og se at få ryddet op. Og det har jeg så gjort i dag.

Min mor kom kl 12 og jeg havde fået lov at sove - mest fordi jeg har sådan en sød kæreste der egentlig ikke gad høre mere brok og heller ikke gad se på skeletterne på spisebordet, og derfor tog sønikke i slyngen og tog i Bilka. Så kom Mor. Mor har ingen skeletter i skabet for hun render rundt med dem på til hverdag, og er derfor slet ikke bange for dem mere. Hun tvang en latte i apatiske mig, der sad sammenkrøbet i sofaen og skubbede mig så blidt men bestemt i retning mod skabet. Og mens jeg langsomt sorterede i skeletter der skulle ud, skeletter min søster kan passe efter at være sprunget fra en 40 til en 34 (!!!), og skeletter der kan sælges på kirkegården (aka Trendsales), så stod hun tappert ved min side og lyttede og forstod og lagde skeletter sammen. 

Til sidst var der en meget sørgelig lille rest tilbage i skabet, primært tøj købt til de første måneder af min graviditet. Tomt var der i skabet, næsten. 2 store sække var fyldt med de små klude jeg engang skruede mig i uden at vide hvor fantastisk lillebitte jeg var... Tårer trillede af flere omgange, både af udmattelse over forsøg på at tigge, lokke, true og tvinge mine elskede jeans op over lårene og ar ren og skær sorg over et helt liv der nu skulle tages afsked med. Den pige der rendte rundt i t-shirts fra H&M's drengeafdeling, små frække undertøjssæt der er lavet til anoretiske svømmepiger og asiater, og jeg kunne blive ved... Nu er jeg Jonathans mor og har antaget en passende morstørrelse - fred være med det. Men selvom jeg kan føde mit barn i smerte uden at kny, udholde kolik og tigerspring og søvnløse nætter kan jeg stadig ikke smide en Edith & Ella-kjole ud, uden at det svider og brænder i øjnene og jeg har brug for min mor.

Da Farmand og Bassimutten efter 2 timer trådte ind ad døren var det med 2 dyre flasker med trylledrik og løftet om en hyggelig kæresteaften som kompensation for min afsked. Og så flammer kærligheden op, og kræmerer de sidste skeletter. Der er ingen tvivl om at jeg har vundet på denne byttehandel. Nu står mit skab derinde og venter på at blive fyldt igen med nye friske størrelser - det er som om hun er svanger, og om 9 måneder er hun bristefærdig med en masse nyt som jeg kan tage ud og glæde mig over. 

Rosa

Helt igennem genialt indlæg!!! ...og jah du har uden tvivl gjort en god byttehandel dér

Anmeld

27. september 2010

Siber

Det indlæg kunne jeg have skrevet for 5 år siden, da jeg fik min første datter! Men hvor det dog lettede og gjorde ondt da vi bar alle mine sække med tøj op på loftet. Men mand synes det var lige overdrevet nok, men han så jo hvor glad jeg blev da der i skabet kun fandtes tøj jeg kunne passe!

Anden gang vidste jeg hvad jeg skulle igennem, så der var turen knap så hård!

Denne gang er så 3. gang, og nu har jeg gjordt det på forhånd, taget alt ud som jeg ved jeg ikke kommer til at bruge igen! Så jeg er lidt mere forberedet!

Men Rosa, velkomme til mor størrelsen. Vi burde være stolte, for se hvad der er kommet ud af det! Det er alligevel bedre end tanken om str 34! (prøver jeg at bilde mig ind )

Knus til dig

Siber

Anmeld

27. september 2010

tinasmor

Flot skrevet

Anmeld

27. september 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator
Siber skriver:

Det indlæg kunne jeg have skrevet for 5 år siden, da jeg fik min første datter! Men hvor det dog lettede og gjorde ondt da vi bar alle mine sække med tøj op på loftet. Men mand synes det var lige overdrevet nok, men han så jo hvor glad jeg blev da der i skabet kun fandtes tøj jeg kunne passe!

Anden gang vidste jeg hvad jeg skulle igennem, så der var turen knap så hård!

Denne gang er så 3. gang, og nu har jeg gjordt det på forhånd, taget alt ud som jeg ved jeg ikke kommer til at bruge igen! Så jeg er lidt mere forberedet!

Men Rosa, velkomme til mor størrelsen. Vi burde være stolte, for se hvad der er kommet ud af det! Det er alligevel bedre end tanken om str 34! (prøver jeg at bilde mig ind )

Knus til dig

Siber

Tak, jeg er også ved at vænne mig til tanken nu, og humøret har fået et par takker til Det er ikke en hel dum gruppe at tilhøre, vel?

Anmeld

17. oktober 2010

Tina2

Hold op et godt indlæg, nu gav du sgu også lige mig et spark! Mangler stadig 9 kg efter at  ha' født (snart 6 uger siden), tog 22 kg på og NU vil jeg altså meget gerne snart i mine jeans igen!!!!

Kan absolut ikke huske hvornår jeg brugte str 34, men var vel lige blevet teenager  Men mine 180 cm ville jeg vist ku' stå i læ bag en cykelpumpe i str 34

Jeg er jo en af dem der har taget ENORMT meget på i mine tre graviditeter!!!! 78 kg ialt for at det ikke er løgn, er det ikke sygt!!?? Lyder jo vanvittigt! 25 + 31 + 22 kg..... Har både efter 1. og 2. gang tabt det hele igen og nu er jeg så i krig med de her.... Sku' gerne af med lidt mere end bare de 9 kg kg mangler... 5 kg mere gerne.....

Synes det er STÆRKT du fik ryddet ud i skeletterne! De billeder jeg har set af dig, der er du sgu da i hvert fald den vildeste hottie

Jeg er pt str 42, og jeg venter kun på kg'ene kan få sig snøvlet VÆK fra min krop så jeg kan komme ned i min normale 38/40 (mest 40) igen.... Det passer til mig....

Alle mine elskede jeans ligger og venter på mig i skabet og har købt skindbukser og skindkjole jeg ikke kan passe endnu!!!! Mine motivationskøb

Hm, ville egentlig bare sige FEDT indlæg, så blev det lige lidt længere..... For det er bestemt også noget der fylder i mit hoved pt.....

Anmeld

18. oktober 2010

mariamiss6

Åååååh Rosa, jeg både griner og tuder med dig....

Sikke en skøn og vemodig tråd

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.