Tror jeg er ved at blive sindsyg...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

399 visninger
4 svar
0 synes godt om
25. september 2010

Chr.Kristiansen

Jah så skete det... Jeg blev negativ Jeg har hele graviditeten igennem prøvet at holde mig meget posetiv, hvad enten det gjaldt halsbrand, smertefuld blærebetændelse eller ligamentsmerter, men nu tror jeg simpelthen at jeg er ved at gå hen og blive sindsyg!

Jeg var ved jordmoderen i onsdags og få skønnet prinsessens vægt. Hun vejer ca 1900 gram, og selvom jeg synes det er lidt for lidt, siger jordmoderen at det er helt perfekt. Nu vejede jeg også kun selv 50 kg da jeg blev gravid, så er jo ikke så stor selv...Alligevel føler jeg at jeg er en dårlig mor allerede fordi hun ikke vejer de 2-2,2 kg, hun i følge bøgerne skal...

Endvidere kunne hun fortælle mig at de bækkensmerter jeg har døjet med siden uge 20, er bækkenløsning og at det faktisk er så slemt nu, at jeg skal holde mig så meget i ro som muligt.. Æv bæv! Min første tanke var, hvorfor har hun ikke sagt det før? så kunne jeg måske have undgået at det blev så slemt? Men så igen... Det er jo 5 uger siden jeg var dernede sidst og det er godt nok blevet slemt siden.. Så det er nok i bund og grund bare uheldigt...

Nu er jeg så heldig at min forlovede er helt fantastisk... Han ordner alt herhjemme så jeg ikke skal tænke på det. Han laver mad og sørger for at jeg kan sidde ned og hjælpe med at gøre klar til maden, så jeg ikke føler mig helt ubrugelig. Han er generelt bare rigtig god til at støtte mig og være der for mig... Men men...

Alligevel sidder jeg og føler mig ubrugelig og uduelig det meste af dagen... Jeg ved virkelig ikke hvad jeg skal tage mig til, for jeg kan ikke rigtig gå så meget rundt eller noget.. 

Er der nogle derude der ligger inde med gode råd til hvordan jeg får mit humør lidt op? Er bare trist og træt af det hele og synes det er lidt synd for manden, for han prøver virkelig alt hvad han kan...

Gode ideer til hvad jeg kan beskæftige mig med mens jeg sidder stille modtages også med kys-hånd...

Håber at der kommer nogle gode råd, eller bare et lille hint om at jeg ikke er den eneste der har prøvet det her...

Knus Christina (33+2)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. september 2010

Chr.Kristiansen skriver:

Jah så skete det... Jeg blev negativ Jeg har hele graviditeten igennem prøvet at holde mig meget posetiv, hvad enten det gjaldt halsbrand, smertefuld blærebetændelse eller ligamentsmerter, men nu tror jeg simpelthen at jeg er ved at gå hen og blive sindsyg!

Jeg var ved jordmoderen i onsdags og få skønnet prinsessens vægt. Hun vejer ca 1900 gram, og selvom jeg synes det er lidt for lidt, siger jordmoderen at det er helt perfekt. Nu vejede jeg også kun selv 50 kg da jeg blev gravid, så er jo ikke så stor selv...Alligevel føler jeg at jeg er en dårlig mor allerede fordi hun ikke vejer de 2-2,2 kg, hun i følge bøgerne skal...

Endvidere kunne hun fortælle mig at de bækkensmerter jeg har døjet med siden uge 20, er bækkenløsning og at det faktisk er så slemt nu, at jeg skal holde mig så meget i ro som muligt.. Æv bæv! Min første tanke var, hvorfor har hun ikke sagt det før? så kunne jeg måske have undgået at det blev så slemt? Men så igen... Det er jo 5 uger siden jeg var dernede sidst og det er godt nok blevet slemt siden.. Så det er nok i bund og grund bare uheldigt...

Nu er jeg så heldig at min forlovede er helt fantastisk... Han ordner alt herhjemme så jeg ikke skal tænke på det. Han laver mad og sørger for at jeg kan sidde ned og hjælpe med at gøre klar til maden, så jeg ikke føler mig helt ubrugelig. Han er generelt bare rigtig god til at støtte mig og være der for mig... Men men...

Alligevel sidder jeg og føler mig ubrugelig og uduelig det meste af dagen... Jeg ved virkelig ikke hvad jeg skal tage mig til, for jeg kan ikke rigtig gå så meget rundt eller noget.. 

Er der nogle derude der ligger inde med gode råd til hvordan jeg får mit humør lidt op? Er bare trist og træt af det hele og synes det er lidt synd for manden, for han prøver virkelig alt hvad han kan...

Gode ideer til hvad jeg kan beskæftige mig med mens jeg sidder stille modtages også med kys-hånd...

Håber at der kommer nogle gode råd, eller bare et lille hint om at jeg ikke er den eneste der har prøvet det her...

Knus Christina (33+2)

Lyder som en helt fantastisk kærestedu har!!

Jeg ville nyde IKKE at skulle rører en finger, for jeg fór rundt og skrabede sne, og hvad ved jeg, da jeg var lige så langt henne som du er nu!!

Kan du ik læse nogle sjove bøger måske? Jeg ved jo ikke helt hvad du er til!?

Personligt kan jeg bruge timer på dba/TS/QXL, på at søge efter alt muligt, til baby/mig selv/huset..

Men hey, du har ikke længe igen, heldigivs!

Anmeld

25. september 2010

Muffinmor

DU får lige en knusser. der er langt igen hvis du allerede nu går ned med negativ flaget. Jeg ville foreslå dig at lave noget kreativt med hænderne, fx sy puder eller hækle/strikke et eller andet til baby, eller fx male noget hvis det er mere dig. Så laver man ligesom noget og så kan du vise din søde kæreste det. Nogle gange er det også bare til stor hjælp at man har fundet på hvad man skal have at spise, og kigget i køle/fryser for at se hvad der skal handles. Nu ved jeg ikke hvormeget du kan bage, mht bækkenløsningen, men måske du kunne bage pandekager en aften ved at side på en stol ude ved panden. Men bare du viser din kæreste at du gerne vil gøre noget for ham og ikke bare kræve og kræve af ham så er jeg sikker på at hvad du end laver for ham så bliver han glad. 

Knusser og kram

Anmeld

25. september 2010

SussieThyssen

Hej søde ven..så vær glad for at du ikkeskal ligge næsten 9 måneder, som jeg måtte med min den første. 

Nå men til de 2 andre ting.

Du er IKKE en dårlig mor, bare fordi din bebs er lidt lille, nogle får ganske enkelt små børn, så enkelt er det. Min veninde, som er i samme størrelse som du har fået 2 på henholdsvis 2600g og 2800 g så hun fik simpelthen bare små børn.
og endelige skal du jo også huske at vægt vurderingen hos jordemoderen altid vil være på slump. Dit barn kan lige så godt veje mindst 500 g mere.

Og så det til humøret.
Se du bare at komme i sving med gode bøger og noget håndarbejde.
Personligt havde jeg selv enormt glæde af at lytte til lydbånd fra biblioteket og så lave perlebroderier og lægge puslespil.
Jeg broderede også korssting og den slags.
Og jeg som hverken før eller siden aldrig har lavet den slags, men jeg havde som sagt stor glæde af det under alle mine 3 svangerskaber.
Du må da også have nogle veninder, som kan besøge dig. Og tag en biftur engang imellem, der kan du da sidde ned og se en god film.
Og så spil noget cumputerspil.
Sims2 koster ingen formue og er genialt, ligesom at lege med dukkehus.
Der er også den side der hedder gamehouse.com den kræver lige at du installerer firefox på engelsk men derinde kan du finde en million spil og der er et nyt og gratis hver eneste dag, som du kan spille ubegrænset.
Du kan selfølgelig også bgynde at kigge på noget slægtsforskning...i dag er mulighederne ubegrænsede hvad det angår, når du søger på nettet.

Så der er muligheder nok.
Eller hvad med at skrive en serie små godnathistorier til dit barn??

Kærligst
Sussie

Anmeld

26. september 2010

Chr.Kristiansen

Tusind tusind tak for de opmuntrende ord og alle de gode råd!

Hold fast hvor er jeg glad for at der sidder nogle SKØNNE kvinder derude, klar til at hjælpe en når man har brug for det! 

Jeg er nu gået igang med en liste over alle de gode ideer, så kan jeg kigge på den når jeg synes at det er alt for træls bare at sidde stille... -Og så har jeg aftalt med min bedre halvdel at hvis jeg finder på hvad vi skal spise til aften og laver en indkøbsseddel, så skal han nok lave maden... 

Endnu en gang tusind tak for alle de gode ideer, det hjalp virkelig på humøret.. Nu ved jeg at jeg ikke bare er nødt til at sidde stille og lave ingenting, det kan jo være svært at se når man lige sidder i det...

knus fra en noget mere posetiv Christina  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.