Baby og rejse - transport

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.231 visninger
5 svar
0 synes godt om
25. september 2010

Mette.

Hej piger.

Vi skal til New York indenfor nærmeste fremtid, men jeg kan ikke rigtigt finde ud af hvordan man gør med transport. Man skal jo med taxi fra lufthavn til hotel og ligeledes rundt i byen kan det blive nødvendigt med taxi af og til - men, har de samme lovkrav til autostole? Kan man bestille en speciel taxi som har autostol?

Håber nogen ved hvordan man gør, generelt når man skal rejse med små størrelser.

Mette.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. september 2010

Pige2009

Det er - desværre - ikke lovpligtigt for taxaer at have autostole, så der er ingen mulighed for at spænde sit barn fast medmindre der er en hoftesele, sådan er det i DK såvel som USA, og det var hvad mine venner fik at vide, da de rejste til Miami, så de måtte køre fra lufthavnen til hotellet med baby på skødet på bagsædet

Anmeld

25. september 2010

Mette.

Baagøe skriver:

Det er - desværre - ikke lovpligtigt for taxaer at have autostole, så der er ingen mulighed for at spænde sit barn fast medmindre der er en hoftesele, sådan er det i DK såvel som USA, og det var hvad mine venner fik at vide, da de rejste til Miami, så de måtte køre fra lufthavnen til hotellet med baby på skødet på bagsædet

Gisp.. Og jeg som synes de plejer være ret håndfaste med deres love i USA.. Emilie vil heldigvis være omkring 1 år når vi skal afsted, så hun kan jo selv sidde og sådan - men det er jo stadig ikke optimalt ikke at have dem i en sikker autostol. Man kan jo bare heller ikke slæbe den med selv. 

Men tak for svar.

Anmeld

25. september 2010

Pige2009

Mette. skriver:

Gisp.. Og jeg som synes de plejer være ret håndfaste med deres love i USA.. Emilie vil heldigvis være omkring 1 år når vi skal afsted, så hun kan jo selv sidde og sådan - men det er jo stadig ikke optimalt ikke at have dem i en sikker autostol. Man kan jo bare heller ikke slæbe den med selv. 

Men tak for svar.

Det er dybt kritisabelt. Jeg rejste selv til Bulgarien for en måneds tid siden, og der måtte jeg også have Laura på 10 mdr. siddende på skødet i en time

Anmeld

25. september 2010

Mette.

Baagøe skriver:

Det er dybt kritisabelt. Jeg rejste selv til Bulgarien for en måneds tid siden, og der måtte jeg også have Laura på 10 mdr. siddende på skødet i en time

Ja, det er virkelig ikke optimalt. Nu har jeg rejst en del, og det er jo ikke ligefrem fordi de har den pæneste kørsel rundt om i verden. 

hvordan tog hun i øvrigt flyveturen? Var hun påvirket af propper i ørene?

Anmeld

25. september 2010

Pige2009

Mette. skriver:

Ja, det er virkelig ikke optimalt. Nu har jeg rejst en del, og det er jo ikke ligefrem fordi de har den pæneste kørsel rundt om i verden. 

hvordan tog hun i øvrigt flyveturen? Var hun påvirket af propper i ørene?

Nej, det er ikke altid forsvarligt Flyveturen gik rigtig godtHun fik sin sut under take off og landing og så var der ikke noget Fedt med en tur til NY. Lav gerne en tråd, når I kommer hjem og fortæl hvordan det er gået

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.